voluz Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hei! Har en Audi A4 1.8 TQ 03-modell. Denne har autosjekk på bremser. Altså at den skal si i fra når bremsene må skiftes da.... Vet at jeg snart må bytte både klosser og skiver, og vurderer EBC Red Stuff. Mitt spørsmål; hvordan funker Red Stuff sammen med autocheck'en til Audi? Er så langt i fra mekaniker som du kan komme, så vet ikke hvordan det fungerer, men orker i hvert fall ikke å kjøre med en feilmelding i dash'n. Vil helst også at autocheck'en skal beholde sin funksjonalitet, så vet noen om bilen fortsatt vil si ifra om dårlige bremser også med Red Stuff? Håper på snarlig tilbakemelding. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Sensoren sitter ikke i selve klossene tror jeg, men heller på en føler bak klossen som ser etter om klossen begynner og få lang vandring. Er ikke sikker, men vil tro det er noe sånt. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Sensoren sitter ikke i selve klossene tror jeg, men heller på en føler bak klossen som ser etter om klossen begynner og få lang vandring. Er ikke sikker, men vil tro det er noe sånt. På 30 år gammel Mercedes (W123-serien, du må ikke tro slitasjevarsler er et nytt fenomen...), så satt sensoren, som i bunn og grunn bare var en isolert ledning, i et hull i selve klossen. Det fungerte rett og slett slik at når klossen ble slitt ned til der sensoren satt, så ble isolasjonen på "sensoren" slitt bort, så denne fikk kontakt med gods (bremseskiva) og sluttet varsellampekretsen. Sensoren var altså en del for seg, som bare trengte å skiftes om den var utløst, og passet inn i et hull (2-3 mm diameter) i klossene. Hvordan systemet er på en A4, derimot, det er en annen sak... Edit: jeg ville regne med at også tredjeparts (ikke OEM) klosser til en bilmodell med varsling skal fungere normalt. Endret 2. juni 2010 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Bruk orginale klosser fra Audi, disse er nok minst på høyde eller bedre enn EBC. Skal du oppgradere klosser ville jeg vurdert Ferodo DS2500, bruker de mye på bane og de fungerer meget bra. Har ekstermt dårlige erfaringer med EBC. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Red stuff krever høy temperatur for å fungere optimalt, bare så du er klar over det. De er mye mer egnet til banekjøring enn hverdagskjøring. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 EBC er flinke til å markedsføre, men har vel heller lav stjerne blant de som har prøvet green stuff og red stuff. Red stuff kan være agnske skumle, fordi de trenger varme for å fungere. Kjører du stort sett på bane, er det ikke noen stor sak - men de er ikke akkurat ideelle på gate for med kalde bremser (som du har på gate) biter de heller svakt... tipper du har de vanlige 288mm skivene fremme, bytt heller kaliperbraketter og bruk 312x25mm skiver fra en A4 3.0 og originale klosser. Originalklossene er fakstisk ganske bra. Har disse bremsene selv, og de er like snille som originalbremsene men klarer en del hardere belastning før de blir varme. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Takk for alle innspill! Høres ut som det er bare å hoppe glatt over denne idéen da..... er uansett ikke ut etter bremser som presterer bedre (de originale er bra nok), kun etter noen som SER kulere ut (les: den røde fargen)... ;-) (Enn så overfladisk det høres ut...) Har aldri, og kommer aldri til å kjøre på bane. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Takk for alle innspill! Høres ut som det er bare å hoppe glatt over denne idéen da..... er uansett ikke ut etter bremser som presterer bedre (de originale er bra nok), kun etter noen som SER kulere ut (les: den røde fargen)... ;-) (Enn så overfladisk det høres ut...) Har aldri, og kommer aldri til å kjøre på bane. Da er vel strengt talt det billigste å bare finne fram sprayboksen . Ingen som ser forskjell uansett. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Du kan trygt bruke standardklosser. Husk å be om klosser med slitasjeføler. Det er bare en ledning som går inn i klossen og ut igjen. Når den mister kontakten, fordi den blir slitt vekk, lyser lyset som indikerer at klossene er slitt ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå