Pirka Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Om det er KUN min meining eller ... TwinMoS er dårlig minne produsent ? Jeg leser og ser at de andre har og problemer med denne merke. Mine 512MB DDR fra TwinMOS me 2x256 MB fra Kingston forårsaker system krasj etter noen sekunder/minnuter med bruk av min PC ... Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 nei, twinmos er ikke et dårlig merke. Hvordan vet du at det er rammen som er defekt? Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 nei, twinmos er ikke et dårlig merke.Hvordan vet du at det er rammen som er defekt? På mitt HK fra ABIT TwinMOS ram førrer til crasj i samarbeid med andre ram merker. Tidligere hadde jeg kingston ram med crusial og det var greit. Så kjøpte jeg 512MB fra TWinMOS od det crasjer. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Sikker på at du har kjøpt en brikke av samme spesifikasjoner da? Uansett, kanskje Twinmos`en funker sammen med EN av de andre brikkene? Det er ingen selvfølge at brikker av ulike produsenter fungerer sammen, selv om det i de aller fleste tilfeller går bra. Selv har jeg satt sammen maskiner i bøtter og spann det siste året med Twinmos-minne, og har ikke opplevd feil enda. Derfor har jeg bestilt 2x512MB PC3200 m/ Winbond til mitt nye P4C800 med P4 2.6/800. Her skal overklokkes må vite. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvis du skal overklokket hadde jeg heller gått for corsiar. Men hvis du har bestilt er det jo litt for sent nå da. Lenke til kommentar
nogard Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 jeg har 256MB Twinmos Og 512MB Apacer, jeg har aldri opplevd problemer med dem. Men jeg har opplevd problemer med Twinmos og Samsung brikker Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 jeg har 256MB Twinmos Og 512MB Apacer, jeg har aldri opplevd problemer med dem. Men jeg har opplevd problemer med Twinmos og Samsung brikker dette gikk litt i surr. du har twinmos og har aldri opplevd problemer. og du har opplevd problemer med samsung og twinmos. :o :o :o Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Bare gode erfaringer med Twinmos.Jeg har 2X512.Du kan ha vært uheldig eller satt inn feil rambrikke. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Greit, de 512MB TwinMOS jobber med 256MB Kingston ... men ... Alt crasjer etter hvert hvis det er 1GB med minne, altså 2x256MB Kingston og 512MB TwinMOS. Hva som er probleme da ? HK støtter 2GB eller 3GB med PC 2100 ... :oops: Minne brikker er nøyaktig like , alle tre brikker er DDR 2100(266 Mhz) CL 2,5 , unbuferet, non-parity. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvis du skal overklokket hadde jeg heller gått for corsiar.Men hvis du har bestilt er det jo litt for sent nå da. Jeg ligger på 440mhz med min Twinmos pc3200/winbound RAM (synes det er bra) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvis du skal overklokket hadde jeg heller gått for corsiar.Men hvis du har bestilt er det jo litt for sent nå da. Jeg ligger på 440mhz med min Twinmos pc3200/winbound RAM (synes det er bra) Krembrikkene til Corsair koster jo litt. Nå havner jeg på rundt 6000 flis for cpu,kjøler, hovedkort og ram, og på dette budsjettet var TM m/Winbond det jeg vurderte som best. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvis du skal overklokket hadde jeg heller gått for corsiar.Men hvis du har bestilt er det jo litt for sent nå da. Jeg ligger på 440mhz med min Twinmos pc3200/winbound RAM (synes det er bra) Krembrikkene til Corsair koster jo litt. Nå havner jeg på rundt 6000 flis for cpu,kjøler, hovedkort og ram, og på dette budsjettet var TM m/Winbond det jeg vurderte som best. må vel snart lage topic på hw med overkritften : Corsair er ikke dyrt. Har sagt det en gang og må sikkert si det VELDIG mange ganger til, Corsair er ikke dyrt. på komplett.no i dag. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond = 882 kr Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC2700 = 1078 kr de samme brikkene på databutikken.com 701 kr 871 kr Syns det er dårlig av komplett og ha så mye dyrere minne en Databutikken. forskjellen på en lada og en lamborghini er altså på lusne 180 kr. Når du kjøper 3200 ram er du i 6000-1200 kr klassen når det gjelder pc og da burde ikke de lusne 180 kronene spille så veldig stor rolle. Den kjøleren corsair har på sine brikker er jo vert en del da så den veier en opp en del. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 nå er vell denne ladaen en lamborgini i forkledning og litt svakere motor da 8) Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Tror ikke jeg klarer så mye mer enn 440mhz men Croshair heller da . Kansje , jeg har jo ikke prøvd da. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Om det er KUN min meining eller ... TwinMoS er dårlig minne produsent ? Jeg leser og ser at de andre har og problemer med denne merke. Mine 512MB DDR fra TwinMOS me 2x256 MB fra Kingston forårsaker system krasj etter noen sekunder/minnuter med bruk av min PC ... Du skulle virkelig lage debatt nå?? Waste of time boy!! Lenke til kommentar
Chief Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Om det er KUN min meining eller ... TwinMoS er dårlig minne produsent ? Jeg leser og ser at de andre har og problemer med denne merke. Mine 512MB DDR fra TwinMOS me 2x256 MB fra Kingston forårsaker system krasj etter noen sekunder/minnuter med bruk av min PC ... Er du fra finnland? Evt. dyslektiker? For da er det jo en forklaring på hvorfor du skriver som du gjør! Ordet minne er litt greit å rette på fordi mine er et helt annet ord, og da begynner jeg en setning med et helt annet utgangspunkt og må lese den opp igjen et par ganger før jeg forstår at det faktisk dreier seg om MINNE. Jeg er klar over rettningslinjene og jeg mobber deg ikke her Pirka. Bare skriv minne med 2 n'er, så blir jeg litt gladere. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Tror ikke jeg klarer så mye mer enn 440mhz men Croshair heller da .Kansje , jeg har jo ikke prøvd da. Croshair - what the f**k YOU mean?? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvis du skal overklokket hadde jeg heller gått for corsiar.Men hvis du har bestilt er det jo litt for sent nå da. Jeg ligger på 440mhz med min Twinmos pc3200/winbound RAM (synes det er bra) Krembrikkene til Corsair koster jo litt. Nå havner jeg på rundt 6000 flis for cpu,kjøler, hovedkort og ram, og på dette budsjettet var TM m/Winbond det jeg vurderte som best. må vel snart lage topic på hw med overkritften : Corsair er ikke dyrt. Har sagt det en gang og må sikkert si det VELDIG mange ganger til, Corsair er ikke dyrt. på komplett.no i dag. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond = 882 kr Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC2700 = 1078 kr de samme brikkene på databutikken.com 701 kr 871 kr Syns det er dårlig av komplett og ha så mye dyrere minne en Databutikken. forskjellen på en lada og en lamborghini er altså på lusne 180 kr. Når du kjøper 3200 ram er du i 6000-1200 kr klassen når det gjelder pc og da burde ikke de lusne 180 kronene spille så veldig stor rolle. Den kjøleren corsair har på sine brikker er jo vert en del da så den veier en opp en del. Nå handlet jeg ikke på noen av disse webshop`ene denne gangen. Dessuten, hvem har sagt at jeg kjøpte bare en brikke? Når det gjelder prisklassen på kassa mi kan du si at bare scsi-kontroller og disker kommer på 12.000. Så en plass må budsjettets grense gå. Å sammenligne Twinmos m/Winbond med Lada er bortimot så langt ut på viddene som det går an å komme. Lada må i tilfelle være noname ram, og den får du for kr. 600. Prisforskjellen må du selvfølgelig gange med antall brikker man kjøper. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 si at du skal ha to sånne corsair da blir foskjellen 400 kr. WTF du skrev jo selv at budsjettet ditt var på 6000 kr. hva mener du da med at diskene osv. kosta 12 høvdinger?? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Tror ikke jeg klarer så mye mer enn 440mhz men Croshair heller da .Kansje , jeg har jo ikke prøvd da. Croshair - what the f**k YOU mean?? Takk for at du hjelpte meg med den skrivefeilen, jeg skal prøve og alldri la det gjenta seg . Vi trenger flere slike som deg hær . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå