igxx Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 hei! jeg er 15 år og har tenkt på sommerjobb:) er jeg noe grav på minste lønn? hva kan jeg jobbe som? er det noe jeg ikke kan gjøre på jobben? hvor lenge er det jeg skal jobbe? ps: har tenkt på butikk jobb Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Mange butikker har 18års grense for å kunne selge f.eks tobakk og øl. Jeg anbefaler deg å spørre familie og bekjente om de vet om noen sommerjobber, det er som regel mye lettere og få innpass den veien. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 når æ sa butikk tenkte jeg sette opp varer osv:P ikke i kassen:) Lenke til kommentar
igxx Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 så har jeg rett på noen minstelønn? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hvis du er medlem i en fagforening så har du rett på minstelønn, hvis du ikke er det så er det opp til deg og arbeidgiver å bli enig om lønn. Siden du er under 18år så burde vel timelønna ligge rundt 80-95kr i timen. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Jeg la inn litt mer enrgi en hva du gjorde (zero??), søket og fant: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10005476 gl selv om du kanskje er en 4-5 mnd for sein. Endret 2. juni 2010 av South_Bridge Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Regner meg at du har et krav på 95,49 kr timen, jeg er dog litt usikker. De fleste butikker kjører den ordningen helt til du er 18 år, så får du full lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå