pajohnsen Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hei. Jeg har et excel dokument som vedlagt bilde - Ark 1 Jeg skulle gjerne ha sortert datoene automatisk, med tilhørende prosjekt og fase i et nytt ark slik at det blir en fremdiftsplan av et slag. Altså som at fremdriftsplanen blir sortert ut i fra nærmeste dato i Ark 1, men da også viser hvilket prosjekt og fase det gjelder. At f.eks. F14 tar med seg F2 og B14 til fremdriftsplanen. Som vedlagt bilde - Ark 2 Lar dette seg gjøre enkelt? Må jeg eventuellt inn med noen makroer? Jeg står helt fast. Alle innspill blir satt pris på Mvh Pål Anders Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Ikke enkelt. Det går nok an å lage en makro som oversetter bildet til en sortert liste som du beskriver. Men det blir et øyeblikksbilde ajour kun i rapportøyeblikket, jeg kan ikke skjønne at det vil være mulig å få de to til å henge sammen dynamisk. (og hvor kommer antall dager fra, og hva skjer med bestilt og fullført?) Du bør revurdere data-designet. En normalisert database (Access, MySql e.l.) gjør sånt mye bedre enn regnearkbilder. Men da trenger du et input-lag og et se-på-lag på toppen av dataene. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
pajohnsen Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Hei og takk for svar. Så den vil uansett ikke oppdatere seg forløpende nei. Datoene og antall dager vil jeg jo sikkert kunne finne, men det spørs jo hvor interessant de er hvis de ikke er knyttet til prosjekter/faser. Møteplanen/Fremdriftsplanen i ark 2 skulle jo egentlig bare ta for seg datoer. Så snart de ble endret fil f.eks "fullført" i ark 1 ville det også blitt fjernet fra ark 2. Mulig du har rett og jeg eventuellt burde ha prøvd i access, men der har jeg om mulig enda mindre peiling Kanskje jeg rett og slett må forkaste hele idèen.. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det finnes veldig mye prosjektstyrings-programvare ute på nettet. Foreslår at du kikker på f.eks gratisprogrammet http://www.ganttproject.biz/ introduksjon på http://teachertube.com/viewVideo.php?video_id=10418&title=GanttProject Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå