Gå til innhold

Partition Magic f**ket opp harddisken min!

tgrude

Anbefalte innlegg

Alt jeg skulle gjøre var å merge en tom partisjon sammen med en annen med innhold.. da den nesten var ferdi med oppgavene sine, kom det ei feilmedling om at den ikke kunne fullføre.

Alle partisjonene min forsvant.. jeg prøvde å restarte og fortsatt ingenting der. Da jeg åpnet PM, så var det 1 partisjon, og resten var Unallocated. (Var 4 fra før av).

Det sto noe om 'Undelete partition', så jeg prødve dette og fikk en av dem tilbake (faktisk den minst viktige).

Er det noen sjangs for at jeg kan redde det som er/var innhold?

Er snakk om 100gb som jeg overholde ikke vil miste!

Hjelp noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var du heldig.

du kan laste ned mage forskjellige programmer til ditt formål men du må ut med en slant for dem hvis du skal ha dem lovlig da.

søk på google etter data recovery og du skal finne en god del treff om programmer som kan brukes til ditt formål.Litt dyrt kansje men er sikkert verd det for deg.

Søkte du i det hele tatt LITT på google før du skrev.

Mange av topicene her på forumet kunne blitt ungåttt hvis folk søkte bitte litt.

Lenke til kommentar

Kjør Easy Recovery Pro og du burde kunne redde det meste - med mindre du bruker maskinen som vanlig og altså skriver en del til HD'en før du kjører programmet. Da kan du vinke adjøss til en del filer. Skaff det snarest mulig og bruk maskinen minst mulig til du har gjort det.

Lenke til kommentar

Jepp, være ekstremt forsiktige før bruk av PM. Har selv mistet mye data på samme måte som denne personen. Backup/rescue disk er absolutt et must, men det beste er å finne andre måter å respartisjonere på. Det beste/sikreste er som regel ikke det enkleste :)

Lenke til kommentar

går ut ifra at du selvfølgelig har kjøpt PM. da kan du bare hive i orginal

cd'en og boote fra den. det er nemmlig en rescue cd også. du trenger ikke

diskettene;)

piratkopi? slemming! get data back gjør susen, men det koster litt.

du skal vel ha det også gratis..

Lenke til kommentar
Ja, det blir litt som å ha ha det gøy sammen uten å bruke gummi. Nå har jeg stort sett aldri brukt gummi så.. :D Det har som regel gått bra.. :roll:

gummi er det nokså likt det vi mennesker kaller penger :shrug:

Hvis alle skulle betalt for absolutt alt software inkl. os på pc tror jeg det ikke er så mangen her i norge med pc som kan komme ut av lyset.

Jeg kjøpte selv i korea for 300 kr warcraft III collectors edition.

Det kaller jeg ganske bra kjøp da.

Lenke til kommentar

Jeg brukte noe som het "rawrecovery" Easy Recovery.. da jeg faktisk fant over 10000 filer.. men alle het masse rart, og hadde feil betengelse.

Ikke si at jeg må sitte manuelt å gå gjennom alle disse filene?

Edit: Og dessuten så må står det at jeg må sende alle filene til en annen partisjon/hardisk.. Er snakk om masse harddisk plass som jeg ikke har plass til !

Lenke til kommentar
Grunnen til at det føkker seg opp hos deg er nokk fordi du har lasta det ned fra kazaa eller noe sånt.

Han er ikke alene med å ha problemer med PM, og om han hadde gjort det, så hadde jeg ikke sett noe galt i det. Hvorfor kjøpe noe før man vet at det funker? Tilogmed MS har innsett dette nå og tilbyr fullverdige demoversjoner, i motsetning til PowerQuest(som eier rettighetene til PM i disse dager.....).

Pm er fantastiskt enkelt har et bra utsene og mange avanserte og gode funksjoner.

Har heller ikke hat problem med PM

Nytter ikke med bra utseende og mange fantastiske funksjoner dersom det ikke funker ordentlig, men som sagt jeg tror hovedproblemet er med NTFS partisjoner.

Lenke til kommentar

PM er overhode ikke til å stole på... Du kan aldri være sikker på at det funker. Jeg pleier stort sett å få error meldinger de gangene jeg skal utføre noen operasjoner, men den pleier ikke å ødelegge noe.

Ganske irriterende er det også når den i en resize operasjon må flytte all data på hele disken (nesten 100GB) uten å si i fra på forhånd! Det tar jo dritlang tid, og du kan jo ikke avbryte en gang! Du blir tvunget til å vente... (og siden det er i dos går det jo ekstra tregt).

Lenke til kommentar
pm owns, har brukt det 3-4 ganger og aldri hatt problem

lol .. hadde det vært 30-40 ganger så kunne jeg trodd deg.

Ganske irriterende er det også når den i en resize operasjon må flytte all data på hele disken (nesten 100GB) uten å si i fra på forhånd! Det tar jo dritlang tid, og du kan jo ikke avbryte en gang! Du blir tvunget til å vente... (og siden det er i dos går det jo ekstra tregt).

Ja enig, spesielt når du skal merge to partisjoner på en disk, og man har liten plass ledig, da tar det umennesklig lang tid. Bare å ta ferie ..... Burde vært en advarsel funksjon mot dette liksom. Akkurat som defrag i windows gjør.

Men ellers så syntes jeg PM har funket helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...