Gå til innhold

Apple iPhone`s 10 bud


Anbefalte innlegg

Det er jo motsatt.. Et stort antall forumnisser med en WM eller android telefon har store problemer med å være objektive i diskusjoner. Terminator 3 er et prakteksempel på det : )

 

Jeg liker både Android og OSX, men er ikke glad i WM eller symbian som jeg har selv. Men hver sitt system har sine fordeler og ulemper. Forumnisser sanser ikke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dumt å vær enveisrettet hele tiden. Reflekterer man over rivalene her på diskusjonsforumet så får man helt klart mer respekt. Jeg har alltid sakt at iPhone er en bra mobil som er glatt og enkel. Men at jeg angriper elementære mangler og hvordan det hele styres fra Apple sin side.

Og når en iPhonefan ikke en gang klarer å innse eller innrømme at andre modeller nå har fått litt overtaket, så slutter ikke vi andre å diskutere. Noen er veldig rett på og sier de rett ut. Disse er de som blir minst likt hos motparten, selv om de kommer med gode argumenter.

 

Om det hadde kommet ut en enhet med 4,5" skjerm med full utnyttelse av frontarealet, 1200x800 pixler, 2gb ram, 2Ghz duo prosessor og Android 3.0. så skal jeg vedde på at det er fortsatt de som ikke ville ha innrømmet at noen andre er bedre en iPhone. De er de som de 10 budene nok er ment på å treffe.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke dine tvangstanker om at noe på død og liv må være universellt "best". Selv klarer jeg å definere mine egne behov for en mobil å kjøpe en deretter. Valget mitt denne gangen falt på iPhone. Om jeg noensinne kommer til konklusjonen at en HTC med Android er bedre for meg så skifter jeg på dagen. Har selv eid HTC-telefoner med både WM og Android så føler jeg har ett rimelig godt sammenligningsgrunnlag.

 

At du velger å tro at alle med en iPhone i lommen er religiøst knyttet til eplelogoen får stå for din regning, retorikken din får iallefall oss som ikke er det til anse deg som en smule useriøs.

Lenke til kommentar

Admin har en iPhone. Før det hadde han en SE P900 i 6 år. Det er et verktøy til å holde kontakt. Jeg holder meg bedre i kontakt med iPhone'n en med andre telefoner jeg har hatt, på grunn av brukervennligheten. Derfor er jeg godt fornøyd med den. Men det hadde jeg sikkert vært med en [sett inn vilkårlig smartphone] om jeg hadde valgt noe slikt istedet.

 

Jeg klarer ikke å være religiøs om noe som er masseprodusert. Derfor bruker jeg både Windows og OSX, ettersom behovet dikterer, og holder meg unna fanboydiskusjoner. Jeg bruker Safari, Firefox og IE 8 etter behov også.

 

Akkurat samme mentaliteten møter man andre steder: Folk som krangler om hvem som lager de beste bilene, gitarene, motorsyklene, you name it. Gå på et random hobbysnekkerforum og hør folk krangle om AEG vs. Bosch vs. B&D...

 

Vel, på gitarveggen min henger både Fender, Gibson, Gretsch og Guild, hver til sitt bruk. Jeg har hatt japanske, tyske og amerikanske biler opp gjennom årene, japanske, tyske og italienske motorsykler. Min neste bil blir antagelig enten en tysk toseter eller en japansk 4-hjulstrekker, avhengig av hvilke funksjoner jeg legger vekt på når den tid kommer. (Med mindre jeg vinner i Lotto og har råd til begge.)

 

Om min neste telefon blir en iPhone vet jeg ikke i skrivende stund. Det kan godt tenkes, men det er ikke automatisk. Jeg kommer uansett ikke til å tilbringe tiden med å forsvare kjøpet mitt, det bryr meg lite hva andre mener så lenge jeg selv er fornøyd. Derimot forsvarer jeg gjerne iPhone mot dem som disser den fordi de savner USB-porter og annet nerdeutstyr, rett og slett fordi jeg innser at folk har ulike behov, og en telefon er ikke dårligere fordi om de er rettet mot brukere som ikke bryr seg om USB.

 

Det er det som er så fint med kapitalismen, hvis noen har lyst til å kjøpe noe så er det noen som har lyst til å lage det. Kommer det en telefon som den Solberg beskriver så er det strålende for dem som ønsker n slik telefon, så får andre ønske seg en rosa telefon med diamanter om de foretrekker det.

 

Idag kjører jeg forøvrig en kjedelig Passat. Gjett om jeg fikk høre det når jeg ble medlem på et 4WD-forum. Vet dere hva som er verdens største trossamfunn? VAG-eiere som tror de har kjøpt en god bil! :D

 

Slikt tåler jeg. Det er bare ord. Jeg kan ikke ta det personlig. Og slikt er det mitt håp at folk på dette forumet skal tåle også. Om noen har glede av å vitse om iPhone, hvorfor skulle vi bry oss? La dem vitse. iPhone'n fungerer ikke noe dårligere for meg for det.

 

Grensen går der dere kaller hverandre for dumme. Det gjelder enten dere er den som vitser eller den som føler seg støtt. La slikt være. Men Apple overlever sikkert noen vitser om iPhone, og det gjør vi som bruker den også.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger nevnt at alle skal ikke tas under en kam. Se tidligere post i dette forumet. Men noen er delvis tilknyttet til epplet ja, som kjøper de fleste nye ting med et epplemerke.

 

Jeg hadde et tilfelle her på jobben. Jeg viste en iPhoneeier den nye iPhone "4g" når gizmoodo nettopp hadde lakt ut artikkelen. Han mente da at Apple aaaldri ville kommet ut med et så lite innovativt produkt som såg ut som et samsungprosjekt. MEN så et par dager senere når det var "offisielt" at det var den nye generasjon iPhone, så syns han plutselig at den var ganske fin alikevel. Jeg likte den nye bedre, siden den ser mer voksen ut. Men han endret mening så fort det var klart at dette faktisk var et Appleprodukt. Og jeg skal vedde mye på at han ikke er den eneste i den kategorien.

 

Det blir spennende å se om de i iphonetråden og roser den snart, som tidligere slaktet den her på forumet.

 

Det som jeg snakker om når jeg mener topp, best osv. stammer helt klart av iPhonefans som sier at ingen mobiler i verden slår iPhonen. Det er da jeg føler behov for å markere og komme med informasjon som påpeker det motsatte. Useriøs? Vel se argumentene mine, som ikke bare jeg har funnet på, men som faktisk florere rundt på internasjonale forum verden over.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

@ tom waits for alice:

 

Jeg er selv gitarist og leser en god del gitarforum rundt på nettet, men ingenting i gitarverdene slår diskusjonene rundt mobiler. Hvorfor det har blitt slik vet jeg ikke.

 

Selv om det hersker uenigheter og personlige preferanser i gitarverdenen er mitt inntrykk at forståelsen for at brukere har forskjellige preferanser langt større der.

Lenke til kommentar

@ tom waits for alice:

 

Jeg er selv gitarist og leser en god del gitarforum rundt på nettet, men ingenting i gitarverdene slår diskusjonene rundt mobiler. Hvorfor det har blitt slik vet jeg ikke.

 

Selv om det hersker uenigheter og personlige preferanser i gitarverdenen er mitt inntrykk at forståelsen for at brukere har forskjellige preferanser langt større der.

 

Det er mer sammenlignbart å heller se på mobil- og bildiskusjoner en gitar?

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at mobiltelefon er et mer hårsårt område for mange enn f.eks. bil eller gitar.

 

Jeg tror det henger sammen med PC situasjonen, nettopp fordi vi har tre store OS, windows, OSX og linux, hvor hver gruppe er veldig store og det er enkelt å finne alternativ å kritisere. Det virker som en måte å psykologisk bekrefte at ens egne valg er best. At en er flink til å velge. Noen gjør det så hardt at de ikke selv enser det, og derfor har problemer med å være objektive.

 

Mobiltelefoner har begrenset antall OS, og samme regla går for det.

 

I bilverden, gitarverden etc. er det litt for mye å kritisere. Det blir for dumt å kalle mercedes, bmw, volkswagen, hyundai, kia, toyota, honda, suzuki, renault, citroen, peugeot, ford, chrysler, GM og saab for dårlige biler fordi en mener at volvo som en liker best, er best.

 

Jeg gjør personlig så godt jeg kan for å være objektiv. Jeg får likevel en trang til å være motvekt når noen overdriver, feilinformerer eller kun ser ting fra en side. Derfor argumenterer jeg for iphone i slike tråder. Fordi det er synd om noen som ikke har greie på det får helt feil inntrykk av de diverse systemene.

 

Tilsvarende har jeg argumentert mot iphone i andre diskusjoner : )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også Android, men har ikke noe imot iPhone. Apegryn, du treffer nok spikeren på hodet når du mener at fanboyismen er en slags selvbekreftelse. Man liker å være flink, derunder å gjøre riktige valg. Det er tross alt litt stusselig å sitte med "feil" telefon.

 

Det hadde nå vært litt kjedelig om alle skulle være dønn objektive hele tida også, så slik sett har vel fanboyen sin plass :-)

Lenke til kommentar

HDlover, jeg tror du må putte inn denne linjen med tekst i bildet ditt som skrever under her.

 

Apple brukere er folk som jobber på Rema 1000, for der er jo det enkle ofte det beste laugh.gif.

 

Du trenger ikke å sette det inn hvis du vil. Og om du setter den inn, så kan du også formulere setningen på en bedre måte om mulig.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Da blir vel de ti bud for eiere av HTC og Sony Ericsson telefoner med Android noe slikt da... :D

 

 

1. Du skal ikke bruke mobiler uten Android.

 

2. Du skal aldri innrømme at mobiler med andre OS er bedre.

 

3. Du skal oppsøke iPhone diskusjoner for å spre det glade "åpne" budskap. Angrep er ofte det beste forsvaret!

 

4. Du skal bare snakke om at "OS'et er åpent" når noen påpeker at andre mobiler er bedre.

 

5. Du skal unnlate å svare hvis noen spør deg om hvorfor de skal bry seg om at OS'et er åpent.

 

6. Du skal støtte kommende versjoner av operativsystemet selv om du ikke vet om eller når du kan oppdatere din telefon.

 

7. Du skal latterliggjøre alt Apple gjør og si at det fungerer mye bedre på din Android, selv om du vet at det ikke stemmer.

 

8. Du skal alltid dra frem eksempler på hacking/rooting og custom ROM når noen minner deg på at OS'et på telefonen din er utdatert.

 

9. Du skal endre tema og gå til angrep på Apple når noen sier noe negativt om Android. Trekk gjerne frem at du har "ekte" multitasking, selv om du ikke skjønner hva dette betyr.

 

10. Når folk påpeker mangler med Android, som for eksempel at man ikke kan kjøpe programmer i Market skal du bortforklare det med at plattformen er åpen, og at du kan kanskje få Flash.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

haha der trakk jeg på smilebåndet. Men det iphonebildene var noen hakk bedre ja:) Ble litt mye copy and paste fra originalen bare for å gjøre "motangrep"

 

Rekner med du smilte bra når du skreiv hehe.

Gjett om... :!:

Har modet litt på den nå etter å ha sett hvor aktive enkelte debatanter er med å spre "det åpne budskap" i iPhone 4 trådene... :p

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. juni 2010 - 23:36' timestamp='1276032961' post='15774487']

haha der trakk jeg på smilebåndet. Men det iphonebildene var noen hakk bedre ja:) Ble litt mye copy and paste fra originalen bare for å gjøre "motangrep"

 

Rekner med du smilte bra når du skreiv hehe.

Gjett om... :!:

Har modet litt på den nå etter å ha sett hvor aktive enkelte debatanter er med å spre "det åpne budskap" i iPhone 4 trådene... :p

 

Du må endre litt mer på dem;p hehe. flash kommer i 2.2 og alle vet at android heller ikke har ekte multitask, ellers litt å gjør på de andre og:)

Ble ikke det samme når det først var oppfunnet 10 bud.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...