Gå til innhold

Selge Canon G9 og kjøpe nytt kompaktkamera?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kamerautstyr selges vanligvis for halvparten av hva man betalte for det når man kjøpte det, det er ganske vanlig at verdien halveres når man skal selge et brukt kamera. Men du kan jo se på finn.no sitt torg og andre steder hvor man selger brukte kameraer og se hva prisen ligger på :)

Lenke til kommentar

Halvparten av det man betalte for det blir fort for dyrt for et brukt digitalkamera, hva med å ta halvparten av laveste pris kameraet ble solgt for?

Når kameraet er over to år gammelt synker det enda mer.

Det eneste som kan holde prisen på et brukt kamera høyt er om etterfølgende modeller er dårligere eller ikke særlig mye bedre.

Lenke til kommentar

+1 - man skal gå ut fra den korrekte markedsverdien. Verdien stuper når det er brukt i et hele tatt, og enda mer når modellen utgår og blir erstattet av en nyere. Det kan godt være du kun får en femtedel av nypris eller enda mindre, hvis det er gammelt og/eller et upopulært design.

G9 er to generasjoner gammelt - nåværende markedspris kjenner jeg ikke, men vil anta det er lavere enn halve nypris.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at G9 slett med mye støy på ISO over 200 (jeg har hatt G3, G5, G6 og G9). Nyeste utgave ser ut til å ha mindre støy og tar litt bedre bilder. I mine øyne er G9 den dårligste i G serien foruten G7 som manglet RAW i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...