Filippa Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Har et G9 kamera som jeg har vært fornøyd med. Lurer på om jeg skal selge det og kjøpe G11 evt et annet kompaktkamera. Har det noe for seg? Og i så fall, hvor mye kan jeg selge G9 for? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Kamerautstyr selges vanligvis for halvparten av hva man betalte for det når man kjøpte det, det er ganske vanlig at verdien halveres når man skal selge et brukt kamera. Men du kan jo se på finn.no sitt torg og andre steder hvor man selger brukte kameraer og se hva prisen ligger på Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Halvparten av det man betalte for det blir fort for dyrt for et brukt digitalkamera, hva med å ta halvparten av laveste pris kameraet ble solgt for? Når kameraet er over to år gammelt synker det enda mer. Det eneste som kan holde prisen på et brukt kamera høyt er om etterfølgende modeller er dårligere eller ikke særlig mye bedre. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 +1 - man skal gå ut fra den korrekte markedsverdien. Verdien stuper når det er brukt i et hele tatt, og enda mer når modellen utgår og blir erstattet av en nyere. Det kan godt være du kun får en femtedel av nypris eller enda mindre, hvis det er gammelt og/eller et upopulært design. G9 er to generasjoner gammelt - nåværende markedspris kjenner jeg ikke, men vil anta det er lavere enn halve nypris. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 I stand corrected, men jeg tror bruksverdien er mer enn pengene du får solgt den for uansett. Hvis jeg var deg hadde jeg beholdt kameraet og hatt det som reservekamera eller lånt det til noen i familien. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 G9 var en veldig god versjon av temaet; slik at dne står seg godt den dag i dag. Jeg tror jeg ville ha ventet en eller to generasjoner til av G serien før jeg hadde oppgradert. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Mitt inntrykk er at G9 slett med mye støy på ISO over 200 (jeg har hatt G3, G5, G6 og G9). Nyeste utgave ser ut til å ha mindre støy og tar litt bedre bilder. I mine øyne er G9 den dårligste i G serien foruten G7 som manglet RAW i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå