Gå til innhold

[Løst] Leverte inn PC til reparasjon, kom tilbake med en ny feil.

Anbefalte innlegg

Jeg leverte inn PC'en min til BITSHOP i lillestrøm når den begynte å kjøre dårlig og fikk feilmeldinger. Jeg gjorde dette fordi jeg ikke har så mye peiling på data, noe som jeg regner med at de har.

De fant feilen og jeg betalte en standardpris på 650,- . Når jeg startet opp PC'en funket alt som det skulle helt til jeg puttet inn en DVD (spill), da ville ikke DVD enheten lese eller godkjenne at det var noe der i det hele tatt.

Jeg fikk den tilbake på fredag i forrige uke (29.mai) og har ikke gitt noe lyd fra meg, fant ut problemet på mandag. Er det noen måte jeg kan klage for å enten få tilbake pengene eller få dem til å fikse dette? Vil helst ikke gi den til dem igjen siden de bruker som regel litt for lang tid, og jeg vil ikke at de skal gjøre noe mer galt med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være et enkelt problem, eller det kan være en defekt dvd-rom, eller det kan være et litt mer køddent problem.

Første du må sjekke er om maskinen fysisk ser at det er en spiller der. Ta en titt på bildet så ser du hva du skal se etter. Oversikten finner du på kontrollpanelet under Enhetsbehandling. NB! Den heter mest sannsynlig ikke det samme som min.

Er den ikke på lista er den enten defekt. Ikke tilkoblet hovedkortet riktig. Eller muligens en biosinnstilling.

Er den på lista har du mest sannsynlig et software problem eller den er defekt.

post-83-1275431114,1283_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den vises på lista og har akkurat oppdatert firmware på den

Men har jeg noe å klage på? Feilen kom etter at de hadde hatt den. For den fungerte helt fint før jeg dro dit med den. Brukte den faktisk 2 sekunder før jeg skrudde den av og bar den til butikken.

Endret av Flux1
Lenke til kommentar

Ja du har noe å klage på. Siden maskinen finner den og jeg regner med at den ikke har noen feilmeldinger. (utropstegn etc når du ser på den i enhetsbehandling) kan det tyde på at den er defekt.

En annen måte å se om det er et software problem er å slenge inn en bootbar cd og se om maskinen klarer å starte opp fra CD. En windows cd f.eks. Starter den opp med cd er det windows som har et problem. Starter den ikke opp fra CD er den defekt og det er en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar

Den starter ikke opp med Windows CD, da er den vel defekt :dontgetit:

Men skal jeg reklamere til Leverandør av enheten eller BITSHOP? For feilen kom når den kom tilbake fra BITSHOP.

Fremdeles 2 alternativer som kan utelukke at den er defekt. Det ene er at s-ata/ide kabel sitter dårlig eller har falt av under transport. Regner med at vi snakker om en stasjonær maskin?

Den andre grunnen til at maskinen ikke vil starte opp med cd er at den rett å slett ikke er bedt om å gjøre det i bios.

Noe mindre sannsynlig kan være at et slag under transport har forstyrret linsehode i leseren noe som gjør at den prøver å lese en cd/dvd men klarer det ikke.

Lenke til kommentar

bios er satt opp til å boote på cd/dvd først så er ikke det. Jeg får sjekke kabelen når jeg kommer hjem. Takker for hjelpen, men skal jeg klage til BITHSOP eller skal jeg reklamere på varen til NetShop (der den er kjøpt). (hvis den er defekt)

Lenke til kommentar

bios er satt opp til å boote på cd/dvd først så er ikke det. Jeg får sjekke kabelen når jeg kommer hjem. Takker for hjelpen, men skal jeg klage til BITHSOP eller skal jeg reklamere på varen til NetShop (der den er kjøpt). (hvis den er defekt)

Reklamer hos forhandleren. (Dvs der den er kjøpt).

Men du kan jo spørre hvor lang tid der tar. Og om det tar 2-3 uker er det verdt 300,- det koster for en ny dvd-rw brenner?

Endret av Revox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

Jeg synes du skal komme ned til butikken den så snart som mulig.

Har vi gjort en feil skal vi selvfølgelig rette opp i dette omgående. Selvfølgelig UTEN kosnad for deg.

BITSHOP AS

Men skal jeg reklamere til Leverandør av enheten eller BITSHOP? For feilen kom når den kom tilbake fra BITSHOP.

Fremdeles 2 alternativer som kan utelukke at den er defekt. Det ene er at s-ata/ide kabel sitter dårlig eller har falt av under transport. Regner med at vi snakker om en stasjonær maskin?

Den andre grunnen til at maskinen ikke vil starte opp med cd er at den rett å slett ikke er bedt om å gjøre det i bios.

Noe mindre sannsynlig kan være at et slag under transport har forstyrret linsehode i leseren noe som gjør at den prøver å lese en cd/dvd men klarer det ikke.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg

BITSHOP

Hei

Jeg synes du skal komme ned til butikken den så snart som mulig.

Har vi gjort en feil skal vi selvfølgelig rette opp i dette omgående. Selvfølgelig UTEN kosnad for deg.

BITSHOP AS

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott at BITSHOPO følger med, og ber kunde ta kontakt. Slik trådstarter har lagt frem saken her er det litt vanskelig for oss på forumet å konkludere med hva han har krav på. Det vi må vite er hva feilbeskrivelsen ved innlevering var, og vi må få vite hva det står på servicerapporten han fikk ved utlevering av produktet. Nå virker det uansett som om BITSHOPO order saken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...