hengro Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Noen som vet om det fortsatt går med chess simkortene i netcom låste telefoner? Er snakk om en iPhone. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Du tar en telefon til Netcom og ber dem åpne iPhonen din. Dette gjør de kostnadsfritt. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Trådstarter: Nei, det går ikke lenger an å bruke SIM-kort fra underoperatører i NetCom-låste telefoner. Det er noen år siden sist det gikk an. Krokan: Her tror jeg du tar feil. Telenor gir ut låsekode gratis så lenge man ikke bryter Telenor-abonnementet man har bundet opp for å få telefonen rimeligere. NetCom derimot, tar et bruddgebyr for opplåsing av telefon innenfor 1 år fra kjøpsdato. Er det over 1 år så får man koden gratis. Mener faktisk at bruddgebyret også er satt høyere for iPhone enn for andre telefoner hos NetCom. Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg trodde det var NetCom som var greie og Tele2 som ville ha gebyr. Har aldri hatt låst telefon, så jeg har ingen egen erfating med det. Uansett, prøv denne nettsiden: https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/koder.html Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Netcom følger samme praksis som Telenor nå. De begynte med det litt tidligere i år. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Trådstarter: Nei, det går ikke lenger an å bruke SIM-kort fra underoperatører i NetCom-låste telefoner. Det er noen år siden sist det gikk an. Krokan: Her tror jeg du tar feil. Telenor gir ut låsekode gratis så lenge man ikke bryter Telenor-abonnementet man har bundet opp for å få telefonen rimeligere. NetCom derimot, tar et bruddgebyr for opplåsing av telefon innenfor 1 år fra kjøpsdato. Er det over 1 år så får man koden gratis. Mener faktisk at bruddgebyret også er satt høyere for iPhone enn for andre telefoner hos NetCom. Joda . på min iphone gikk det fint. Den var NC låst, og jeg satte mitt Chesskort i uten problemer. Lenke til kommentar
hengro Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Her må jeg si det var mye forskjell svar. Planen min hadde vært å kjøpe en iPhone 3gs som er låst til netcom, den har 6 mnd igjen ca. Vil det være helt FAIL å jailbreake? Aner lite om jailbreaking, er egentlig ikke interessert i alt programvare man kan få ved jailbreaking, bare gira på få telefonen til å funke som normalt. Vil telefonen fucke seg om jeg jailbreaker og bare legger inn normale apple apps og ikke annet tull? Har hørt at jailbreaking kan ødelegge systemet? Vil det ikke være mulig å legge inn orginale apple apps etter en jailbreaking, eller hva er egentlig konsekvensene av å jailbreake? Noen eksperter på området? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Prøv forumet på ipod1.no, mange iPhone-eksperter der. Lenke til kommentar
netcom_ks Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 NetCom tar ingenting for å låse opp en telefon for bruk med andre operatører. Denne praksisen startet i fjor høst, så det er bare å kontakte oss, så bestiller vi opplåsing. Trenger da IMEI-nr på telefon som skal låses opp, og tlf-nr den ble kjøpt med. Kontakt oss enten på 05050, eller på twitter (@netcom_ks). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå