Raspeball Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei Kjøpte meg for ikke lenge siden et trådløst USB-adapter - D-Link DWA-140 - til min stasjonære PC. Etter hva jeg erindrer fungerte det helt utmerket i begynnelsen. Jeg simpelthen koblet det til USB-porten og lot Windows 7 gjøre resten av installasjonsarbeidet, og så var jeg på nett. I det siste derimot, har jeg opplevd en del problemer med internettforbindelsen som jeg på egenhånd ikke har klart å løse. Jeg starter maskina, og ikonet nede til høyre viser at jeg har internett-tilgang. Jeg kjører Google Chrome, men det tar tidvis ganske lang tid før noe skjer, HVIS det i det hele tatt skjer noe som helst. Mange ganger kommer det bare at jeg ikke har internettforbindelse, men andre ganger står Chrome og "loader" i..tja...rundt minuttet før startsiden vises (jeg bruker egentlig Firefox, men det tok gjerne 2-3 minutter før Firefox i det hele tatt startet, så jeg bruker Chrome nå. Er ikke sikker på om Firefox-problemet kan relateres til problemene med Internettforbindelsen.). Det rare er at det later til at ingen andre programmer eller applikasjoner som bruker internettforbindelsen får tilgang til internett før jeg har fått en vellykket visning av en side i Chrome. Feks står Microsoft Security Esentials på konstant oppdatering om dagen, men kommer aldri lengre enn halvveis. Spotify fungerer heller ikke om jeg ikke har fått åpnet Chrome først. Jeg kan åpne Chrome og prøve å pinge forbindelsen. Jeg kan holde på så lenge jeg vil, men det virker som det er helt random når jeg får utslag, selv om ikonet fast bestemt mener jeg skal være tilkoblet. I tillegg er forbindelsen ganske ustabil. Detter ofte ut, og da er det ikke godt å vite når jeg får forbindelsen tilbake igjen. Bor på hybel, så vi er flere som er tilkoblet nettet. Signalstyrken er ikke den beste, men med den bærbare PC-en var det å få signal og tilkobling aldri et problem. What to do? På forhånd takk for all hjelp. Mvh Lars Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Du kan jo starte med å laste ned trådløsdriver fra chipsetprodusenten Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg har allerede installert den driveren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Velg startmeny i windows, Kjør... CMD <enter> Skriv ipconfig og se hva som er adressen til standard gateway. F.eks 192.168.1.1 Skriv så ping 192.168.1.1 -t <enter> La den gå noen minutter og trykk så ^C Hva får du som resultat på statistikk for ping? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 510 sendt, 0 tapt. Gjennomsnittlig tid 47 ms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå