guttorm Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei. Jeg har en gammel HP compaq NC8000. Win xp Pro. Jeg får ikke opp minnekortleseren i min datamaskin. Det dukker heller ikke opp noe når jeg putter i minnekortet. Jeg har prøvd forskjellige drivere mm., men ingenting gir ressultater. Jeg har også søkt på nettet uten hell. Er det noen som har noe tips hva som kan prøves? Jeg får en følelse av at det er noe muffens i Windows XP, selv om jeg ikke er helt sikker. Mulig selve leseren er gåen, men det virker litt rart. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Der er mulig den kan være ødelagt. Har du sjekket om andre enheter virker eller om kortleseren virker på en annen maskin? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Det kom kansje litt dårlig frem, men dette er en intergrert leser i maskinen, jeg har prøvd 2 forskjellig brikker. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hvilken type SD brikke prøver du. SD eller SDHC. SDHC var neppe på markedet da maskinen din ble produsert og vil dermed helelr ikke være støttet av den innebyggede leseren. Sjekk også om du har noen gul varsler under Device manager (drivere til denne eller andre enheter som ikke er installert). Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg har prøvd både SD og SDHC. Jeg har et gult varsel under systemenhet, men jeg klarer ikke finne ut av hva det er. Har jo selvfølgelig lurt på om det kan ha noe med dette å gjøre, samtdig skal alle sentrale drivere være på plass. Denne ligger under andre enheter, grunnleggende systemenhet. Egenskaper/Plassering: PCI-buss 2, enhet 6, funksjon 2 Dette er alt info jeg får om den. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Det er mulig kortleseren er skadet. Du kan prøve å kontakte HP support. Endret 2. juni 2010 av Søt Sitron Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Compaqu NC8000 ble produsert i 2004. En rimlig gammel maskin. Vil anbefale trådstarter å kjøpe en ekstern USB minnekortleser (som også finnes i varianter som tar "alle" typer kort). Disse koster svært lite. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Gammel og god. Da denne var ny var DVD brenner det heteste på markedet. Maskinen har faktisk vert ekstremt god. Ja, det er sikkert like greit. Har også vert innom tanken på å bytte ut den gamle sliteren, så det blir vell ett av 2. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå