Gå til innhold

Problemer med SD kortleser i min HP

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gammel HP compaq NC8000. Win xp Pro. Jeg får ikke opp minnekortleseren i min datamaskin. Det dukker heller ikke opp noe når jeg putter i minnekortet.

Jeg har prøvd forskjellige drivere mm., men ingenting gir ressultater. Jeg har også søkt på nettet uten hell.

Er det noen som har noe tips hva som kan prøves? Jeg får en følelse av at det er noe muffens i Windows XP, selv om jeg ikke er helt sikker.

Mulig selve leseren er gåen, men det virker litt rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type SD brikke prøver du. SD eller SDHC. SDHC var neppe på markedet da maskinen din ble produsert og vil dermed helelr ikke være støttet av den innebyggede leseren. Sjekk også om du har noen gul varsler under Device manager (drivere til denne eller andre enheter som ikke er installert).

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både SD og SDHC.

Jeg har et gult varsel under systemenhet, men jeg klarer ikke finne ut av hva det er. Har jo selvfølgelig lurt på om det kan ha noe med dette å gjøre, samtdig skal alle sentrale drivere være på plass.

Denne ligger under andre enheter, grunnleggende systemenhet.

Egenskaper/Plassering: PCI-buss 2, enhet 6, funksjon 2

Dette er alt info jeg får om den.

Lenke til kommentar

Compaqu NC8000 ble produsert i 2004. En rimlig gammel maskin. Vil anbefale trådstarter å kjøpe en ekstern USB minnekortleser (som også finnes i varianter som tar "alle" typer kort). Disse koster svært lite.

Lenke til kommentar

Gammel og god. Da denne var ny var DVD brenner det heteste på markedet. ;) Maskinen har faktisk vert ekstremt god.

Ja, det er sikkert like greit. Har også vert innom tanken på å bytte ut den gamle sliteren, så det blir vell ett av 2.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...