Gå til innhold

Får ikke til nett på Ubuntu

Anbefalte innlegg

sir ikke vista er bedre win 7 men liker vista best..

koffor skal jeg kjøp når det finnes gratis? de som er gratis er for at folk ska bruke dem, dem er ikke der for å pinte ;- )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heheee, noen burde lære litt om digital lov & rett.

Xain, hvis du ikke klarte å brenne ut et recoverysett av Vista-installasjonen din før du installerte Ubuntu over hele fjøla har du i grunn deg selv å takke. Og Microsoft Windows koster penger, samme om du vil ha XP, Vista eller 7. Det finnes ingen "gratisversjoner" av Windows. Da du kjøpte PC-en din betalte du også for Windows-lisensen, selv om ingen sier noe om akkurat det når du kjøper.

Hvis du vil ha Vista igjen kan du ringe til selskapet som produserte maskinen og spørre om de kan sende deg en ny installasjonsplate. Regner med at du blir rundt en tusenlapp lettere i lommeboka.

Ser også at du nevnte i den andre tråden noe sånt som "nesten alle andre piratkopierer, så da er det vel greit om jeg også gjør det". Du har veldig mye å lære. Selv om du ser at noen andre stjeler, gjør ikke det deg berettiget til å gjøre det samme. Om du stjeler en cola på kiosken og ingen oppdager det gjør det det ikke mer lovlig enn om du blir tatt.

Jeg sier som Bakermester Harepus i Hakkebakkeskogen: Pepperkaker man har stjelt smaker surt, mens pepperkaker man har kjøpt ærlig og redelig smaker søtt!

Lenke til kommentar

Dette har ikke spesifikt å gjøre med "digital lov og rett", men opphavsrett.

Forøvrig er det trådstarter sitt ansvar, og så lenge han er klar over at det han gjør er ulovlig er det unødvendig at andre her skal prøve å snakke ham ut av litt vinningskriminalitet.

Lenke til kommentar

srbz, mange har problemer med å skille på lov & rett i butikken og lov & rett på nettet. Faktum er at de samme reglene gjelder, og selv om det er fullt mulig å stjele en sjokolade på butikken er det ikke dermed sagt at det er lov å gjøre det.

Litt vinningskriminalitet her og litt vinningskriminalitet der, hva gjør vel det, sa David Toska og ranet NOKAS i Stavanger.

Lenke til kommentar

vær så snill slutt å skriv det er ulovlig og det er stjeling å blæ blæ blæ.

det er mitt valg og det er jeg sjøl som bestemmer om jeg skal gjøre noe ulovlig eller ikke.

kan dere hjelpe meg så takk for hjelpen, vis ikke så ikke si meg reglene, er gammel nok for å kunne reglene ;- )

Lenke til kommentar

Tråden har for lengst utspillt sin rolle, og nå har også trådstarter bedt om stenging. Tråden stenges dermed.

(og husk folkens: hjelp til piratkopiering er ikke noe vi kan bidra med her på forumet - det strider mot retningslinjene.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...