xain Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 hei. jeg har lasta ned ubuntu, men får ikke nett eller trødlås'en funker ikke. og når jeg skal ta update så funker det heller ikke :-S kan noen si meg koffor den ikke funker?? takk for hjelp!! Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 hei. jeg har lasta ned ubuntu, men får ikke nett eller trødlås'en funker ikke. og når jeg skal ta update så funker det heller ikke :-S kan noen si meg koffor den ikke funker?? takk for hjelp!! Lettere å hjelpe om du legger ut litt mer informasjon Hvilken pc har du, og hvilket nettverkskort? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Dessverre er ikke alle nettverkskort støttet ut-av-boksen og du må av og til måtte installere en egen driver omtrent som i Windows. Alternativt kan driveren være tilgjengelig direkte fra Ubuntu, men du får ikke lastet den ned fordi driveren mangler Ond sirkel. Det beste er å koble maskinen til nettet med kabel, laste ned driveren (vil dukke opp i Hardware Drivers-menyen om den leveres av Ubuntu) og så koble fra kabelen når jobben er gjort. Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 broadcom 802.11g nettverkskort.. hp pavilion dv7 notebook pc.. trenger dåkk mer info? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Broadcom, ja. Koble til med kabel, kjør Hardware Drivers fra System -> Administrasjon-menyen og aktiver broadom-driveren som dukker opp der. Lenke til kommentar
xain Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 det er ingenting som dukker opp.. nå vil jeg fjerne ubuntu fra pc'n men vet ikke hvordan jeg skal gjør det :-S og har ingen parisjon av den, lagera den på samme disk som jeg har win vista på den, og har heller ikke win vista cd for å innstallere det på nytt :-S så vet ikke ka æ ska gjør ass Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Emnetittelen er endret til noe mer beskrivende, se her for mer info. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Du overksrev Vista-partisjonen din? Da må du vel enten a) prøve å bruke ubuntu på heltid, eller b) finne/skaffe deg en ny Windows DVD. Neste gang du prøver, så tester du Live-CD'n først, så merker du fort om enkelte ting ikke fungerer. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Og så snart du møter på et problem gir du opp? Tro meg, wlan er ikke det eneste som ikke vil fungere når/om/hvis du installerer en "ren" kopi av Windows på maskinen din. Hvis du åpner en terminal og gir oss outputen fra lshw -C network kan det fort hende vi kan hjelpe litt mer. Lenke til kommentar
xain Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 jeg vil ikke ha ubuntu på pcn. likte den ikke. vil ha vista igjen :-S nå er vista sletta er bare ubuntu igjen -.- Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hva var det du ikke likte? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Joa, men hva med Ubuntu var det du ikke likte? Du må jo kunne definere hva problemet er. Likte du det ikke fordi det ikke er Windows? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) ubuntu! Om det er spesifikt Ubuntu du ikke likte er saken grei. Det finnes et hav av distribusjoner der ute. PCLinuxOS ser nokså annerledes ut (bruker blant annet et helt annet skrivebordsmiljø), gjør ting på en noe annen måte (så og si alt av programvare for administrative gjøremål er forskjellige, er et par brukerprogrammer som er de samme), og skal være nokså nybegynnervennlig. For å se anmeldelser med bilder og diverse kan du sjekke ut disse linkene: http://www.dedoimedo.com/computers/pclinuxos-2010.html http://cristalinux.blogspot.com/2010/04/pclinuxos-2010-review.html Kan lastes ned herfra: http://pclinuxos.com/?p=605 Endret 2. juni 2010 av tamarin Lenke til kommentar
xain Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 ja men jeg liker windows vista best. og nå har jeg mista den :-S har kun ubuntu på pcn igjen, vet ikke hvordan æ ska installer windows vista når æ ikke har live cd fra før :-S Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Om det gjelder samme PC-en som nevner i denne tråden, eller, ser det ut til at du er nødt til å kjøpe ny lisens for Windows. Du kan jo prøve å få tak i en OEM-utgave. Er ikke sikker på hvilke krav som stilles til OEM-utgavene, men tror de vil ligge på 700-800 kroner. Om det ikke gjelder samme PC kan du prøve og gjøre som jeg nevnte i tråden jeg linket til om ikke PC-en er for gammel. Lenke til kommentar
xain Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 jo det gjelder samme pc-en som den tråden der. men jeg prøver å last ned windows vista fra thepirabay.org æ nå, så får vi se hva jeg får til :-/ Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hvis du først skal piratkopiere Windows, så velger du Vista? Jaja, det er din maskin. Hvis du absolutt må ha Windows, ville jeg heller kjøpt Windows 7. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Du vet aldri helt sikkert hva du får når du piratkopierer. Selv om du har lisens til programvaren du laster ned (da du faktisk laster ned Vista ... om det da er samme versjon du laster ned), så vet jeg ikke om det er lovlig av den grunn. Om har en gyldig lisens burde det i det minste vært mulig å lastet ned en kopi lovlig på en eller annen måte. Hvorfor vil du ikke kjøpe et OS når du liker det så godt som du gjør? Det er jo tross alt prisen som er satt for det OS-et. Prisen er en viktig faktor for utviklingsmodellen til det OS-et, og som gir OS-et muligheten til å sette den standarden du liker best. Endret 3. juni 2010 av tamarin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg