Deem Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) FotoVideo får mye oppmerksomhet denne uken i forbindelse med messeuken deres. I morgen er Sigma DP1s på dagstilbud, og prisen er satt ned fra fem tusen til to tusen. Kameraets spesifikasjoner er i midlertidig ved første blikk ikke så oppsiktsvekkende for meg. Jeg har allerede en Canon A720 IS som jeg er fornøyd med, men tenker å selge til pappa for å kjøpe dette. Men det ser jo egentlig ikke ut som om dette er så mye bedre. Kan jeg få noen meninger på dette? Burde jeg bytte ut min A720 IS med denne her? En annen ting jeg lurer på, kameraet har fast brennvidde på 16,6mm. Hvis man vil zoome litt, må man kjøpe ny linse eller hva gjør man da? Det frister med Sigma 10-20mm linse for to tusen til min 450D også, hvilken av disse ville du prioritert? Endret 1. juni 2010 av Deem Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Du må bruke apostel-zoom. Det er ikke mulig å bytte optikk. Personlig synes jeg det er for mye vidvinkel. DP2 har en bedre brennvidde. Sigma kunne ha kuttet ut begge og heller kommet med et kamera som har 21mm. Du må nesten være klar over hva du kjøper. Sigma har Foveon sensor, alle andre kameraer har bayer sensor. 4,6MP i 3 lag(Rød, Grønn og Blå). Du får fabelaktige farver, rå detaljgjengivelse fra en 4,6MP sensor. Men kameraene er som oftes treg, vet ikke hvor mye bedre de er nå. 2000kr. er en fin pris, hadde det vært DP2(24,7mm) så hadde jeg sikkert dratt kortet. Sjekk denne tråden på dpreview om Sigma, Foveon, DP1s etc. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Virker alt for sært, sikkert bra til noen ting men ikke bra alternativ som allround kompakt. Dropper det og går heller for linsa i så fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå