Gå til innhold

[LØST] Jeg trenger hjelp til å identifisere en font! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Av en eller annen merkelig grunn skulle jeg prøve å pimpe windowsen min, som kidza kaller det. Jeg brukte en program fra Stardock som heter Windowsblinds. Jeg kan ikke si jeg ble sånn kjempe imponert over skinsene, så det endte med at jeg gikk tilbake til "vanlig" windows theme. Men problemet var at det kun var noen themes som gjorde endring på fonter, og når man valgte standard windows theme ble ikke fontene satt tilbake til standard windows fonter, og det leder oss inn på spørsmålet mitt.

Her er et bilde av windows 7en min etter å ha avinnstaller windowsblinds.

hjelptilfont.jpg

Jeg har markert fonten det er snakk om med en lilla strek. Den fonten som default er tynn og sexy er nå.. vel, bold og stygg. :hrm:

Derfor lurte jeg på om noen viste hvilken font det er slik at jeg slipper å lete på måfå i registry. Om du vet nøyaktig hvor i registry man velger fonten er det også "grei" hjelp. :thumbup:

Fonten er jo sikkert dritenkel, det er bare det at fonter ikke er min forté.

Endret av killerost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I stedet for å knote rundt i registry, så kan du prøve denne guiden for å endre font på standard måte.

http://www.sevenforu...nts-change.html

Jeg hadde vært inne på akkurat den sida tidligere.. men jeg hadde bare prøvd registry løsningen. Nå prøvde jeg den først, da viste det seg at hele fonten Segoe UI mangla i fonts mappa mi. Så en rask kopiering fra en maskin til en denne, så var alt som det skulle være.. så du for ha takk for tipset. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...