Kjosennnn Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Trenger tips til et Speilrefleks kamera. Kan ingen ting om Speilrefleks. Trenger ikke det best kameraet. Så er det noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Trenger tips til et Speilrefleks kamera. Kan ingen ting om Speilrefleks. Trenger ikke det best kameraet. Så er det noen som har noen gode forslag? Jeg beklager hvis jeg virker uforskammet, men HVORFOR vil du ha speilreflekskamera? Du bør i det minste komme med noen "ideer" om hva du ønsker å bruke kameraet til, hvis du skal få noen "riktige" tilbakemeldinger. Hvis ikke du har noen ideer om bruk, og ikke trenger det "beste", så kan du likegodt gå og kjøpe det billigste du finner, Det vil sannsynligvis være godt nok! Canon, Nikon, Pentax, Sony osv er alle gode kamera. Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Har sett på http://old.prisguide.no/product.php?productId=112741&cat_id=54 http://old.prisguide.no/product.php?productId=96980&cat_id=54 Liker å ta bilder av soloppganger og naturbilder. Trenger dere mer opplysninger? Vill gjerne ha svar med link. Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Begge kameraene vil gi deg gode bilder. Ville dog gått for D3000 av de to hvis du ikke kan noe om speilrefleks grunnet den innebygde opplæringsfunksjonen i kameraet. Merk deg at ingen av de to kameraene du linker til har bildestabilisator i objektivet - derfor er prisen så lav som den er. Anbefaler å gå for et kit hvor det medfølgende objektivet er MED bildestabilisator. Edit: EOS1000D som du linker til er faktisk bare kamerahuset. Du burde som jeg skrev over kjøpe et med objektiv (helst med stabilisator) Endret 1. juni 2010 av HFPzN Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Begge kameraene vil gi deg gode bilder. Ville dog gått for D3000 av de to hvis du ikke kan noe om speilrefleks grunnet den innebygde opplæringsfunksjonen i kameraet. Merk deg at ingen av de to kameraene du linker til har bildestabilisator i objektivet - derfor er prisen så lav som den er. Anbefaler å gå for et kit hvor det medfølgende objektivet er MED bildestabilisator. Edit: EOS1000D som du linker til er faktisk bare kamerahuset. Du burde som jeg skrev over kjøpe et med objektiv (helst med stabilisator) Kan du finne et godt kamera til en fin pris? Vill ha et kamera med Live-view. Endret 1. juni 2010 av Kjosennnn Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg syntes at du burde reise til en butikk der se selger kameraer, slik at du kan holde på kameraene, og se hvilken du liker best. Det er viktig å ha et kamera som er god å holde. Og å bruke selvsagt. Men om du velger f.eks Canon, så pass på at det er et IS-objektiv som følger med. Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Begge kameraene vil gi deg gode bilder. Ville dog gått for D3000 av de to hvis du ikke kan noe om speilrefleks grunnet den innebygde opplæringsfunksjonen i kameraet. Merk deg at ingen av de to kameraene du linker til har bildestabilisator i objektivet - derfor er prisen så lav som den er. Anbefaler å gå for et kit hvor det medfølgende objektivet er MED bildestabilisator. Edit: EOS1000D som du linker til er faktisk bare kamerahuset. Du burde som jeg skrev over kjøpe et med objektiv (helst med stabilisator) Kan du finne et godt kamera til en fin pris? Vill ha et kamera med Live-view. Jeg anbefaler deg også å gå til en butikk å snakke med en fagperson der. Da får du høre og teste litt forskjellene mellom de forskjellige merkene/modellene. I tillegg kan du lese litt igjennom de mange trådene som allerede eksisterer på forumet her - mange gode tips å plukke opp. Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Hvis jeg drar til en butikk er det noen spørsmål det er lurt å stille? Er det mer en IS-objektiv som er lurt å ha med? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 http://www.akam.no/artikler/ting_aa_tenke_paa_/72734 Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Har lest litt om Canon EOS 450D ser ok ut. Men lurer på om noen kan finne link til det med objektiv. Har ikke tenk på pris enda for vet ikke hva det koster. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 I Prisguiden finn du prisar på dei aller fleste kamera som er å få kjøpt her i landet. Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Canon Eos 1000D med 18-55IS til 3395,- Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Du kan begynne med og lese guiden "hjelp til valg av første speilrefleks" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå