Gå til innhold

Speilrefleks til nybegynner.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger tips til et Speilrefleks kamera.

Kan ingen ting om Speilrefleks.

Trenger ikke det best kameraet.

Så er det noen som har noen gode forslag?

Jeg beklager hvis jeg virker uforskammet, men HVORFOR vil du ha speilreflekskamera? Du bør i det minste komme med noen "ideer" om hva du ønsker å bruke kameraet til, hvis du skal få noen "riktige" tilbakemeldinger.

Hvis ikke du har noen ideer om bruk, og ikke trenger det "beste", så kan du likegodt gå og kjøpe det billigste du finner, Det vil sannsynligvis være godt nok! Canon, Nikon, Pentax, Sony osv er alle gode kamera.

Lenke til kommentar

Begge kameraene vil gi deg gode bilder. Ville dog gått for D3000 av de to hvis du ikke kan noe om speilrefleks grunnet den innebygde opplæringsfunksjonen i kameraet. Merk deg at ingen av de to kameraene du linker til har bildestabilisator i objektivet - derfor er prisen så lav som den er. Anbefaler å gå for et kit hvor det medfølgende objektivet er MED bildestabilisator. :)

Edit: EOS1000D som du linker til er faktisk bare kamerahuset. Du burde som jeg skrev over kjøpe et med objektiv (helst med stabilisator)

Endret av HFPzN
Lenke til kommentar

Begge kameraene vil gi deg gode bilder. Ville dog gått for D3000 av de to hvis du ikke kan noe om speilrefleks grunnet den innebygde opplæringsfunksjonen i kameraet. Merk deg at ingen av de to kameraene du linker til har bildestabilisator i objektivet - derfor er prisen så lav som den er. Anbefaler å gå for et kit hvor det medfølgende objektivet er MED bildestabilisator. :)

Edit: EOS1000D som du linker til er faktisk bare kamerahuset. Du burde som jeg skrev over kjøpe et med objektiv (helst med stabilisator)

Kan du finne et godt kamera til en fin pris?

Vill ha et kamera med Live-view.

Endret av Kjosennnn
Lenke til kommentar

Jeg syntes at du burde reise til en butikk der se selger kameraer, slik at du kan holde på kameraene, og se hvilken du liker best. Det er viktig å ha et kamera som er god å holde. Og å bruke selvsagt.

Men om du velger f.eks Canon, så pass på at det er et IS-objektiv som følger med.

Lenke til kommentar

Kan du finne et godt kamera til en fin pris?

Vill ha et kamera med Live-view.

Jeg anbefaler deg også å gå til en butikk å snakke med en fagperson der. Da får du høre og teste litt forskjellene mellom de forskjellige merkene/modellene. :) I tillegg kan du lese litt igjennom de mange trådene som allerede eksisterer på forumet her - mange gode tips å plukke opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...