Delvis Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Glemte hele GP og så bare avstemmingen. Når Norge ikke var med er jo spenningen borte Må inrømme jeg ble litt imponert over det visuelle. Har de noe sted å matche slikt i Aserbajan? Kanksje greit nok om man trekker det ned litt. Dette er jo i ferd med å bli så gigantisk at man snart må ut i verdensrommet for å arrangere det tror jeg :!: Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) ESC/Eurovision Song Contest. GP/Grand Prix er den norske finalen. Men selv NRK evner jo å rote med dette. Endret 14. mai 2011 av Iguil Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Eurovision: The most politically influenced show on tv. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 Åpenbart at det ikke gikk veien for Norge i år. Hva slags type musikk vil dere ha med fra vår side neste år? Tenker på sjanger, kultur, osv. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Det er jo ikke rettferdig. Det er jo tusenvis av små drittland i øst-europa som får dele ut masse poeng selv om antall mennesker som stemmer er en brøkdel i forhold til store land som Tyskland/Frankrike/England. Øst-Europa preger eurovision så sinnsykt pga. det. Vet ikke om du har fått med deg at det er 50% jurystemmer og 50% seerstemmer, og juriene skal være folk som kan musikk. Noe som da sier at nabostemmer skal være vanskelig hele tida, noe vi så ikveld. Var ikke før på slutten Azerbaijan dro ifra Italia og Sverige Var ikke klar over dette, men mener fremdeles at det er latterlig at land skal få kunne gi like mange poeng uavhengig av hvor mange som har stemt. Føler Norge kunne kommet langt med noe ala Lido Lido - Different. Endret 14. mai 2011 av Dassen Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Det eneste interessante med MGP er avstemmingen, og i år gjettet jeg stort sett rett på hvem de forskjellige landene gav de høyeste poengene til ut fra geografi. Det har nesten blitt østeuropa GP, og det er tydelig at naboskap teller minst like mye som musikkken i dette latterlige konseptet. Endret 14. mai 2011 av Mythos Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Vel, den som ble nr 2 i år var min klare favoritt. Husker ikke hva den het.. Uansett, NRK nekter å arrangere dette flere ganger, så da er det vel liten vits å stille opp? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hadde håpet at Hellas skulle vinne bare fordi de er så lut fattige at de hadde fått problemer med å arrangere det. Ellers så driter jeg i hvem som vant. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Det eneste interessante med MGP er avstemmingen, og i år gjettet jeg stort sett rett på hvem de forskjellige landene gav de høyeste poengene til ut fra geografi. Det har nesten blitt østeuropa GP, og det er tydelig at naboskap teller minst like mye som musikkken i dette latterlige konseptet. Nåja: Italia på 2.plass, Sverige på 3.plass, Danmark på 6.plass er ikke så veldig østeuropeisk. I tillegg har Norge og Tyskland vunnet de to siste årene, var bare et spørsmål om tid før et land fra Øst-europa fikk tittelen tilbake Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Åpenbart at det ikke gikk veien for Norge i år. Hva slags type musikk vil dere ha med fra vår side neste år? Tenker på sjanger, kultur, osv. Det er vel åpenbart at man må ha noe de liker i østeuropa siden såpass mange jallaland er med. Derfor gjorde Rybak det så godt siden han klarte å fenge folk både fra øst og vest. Det er ingen tradisjon for afrikamusikk i østeuropeisk MGP. Derfor røk vi ut allerede i kvalifiseringen i år. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Det eneste interessante med MGP er avstemmingen, og i år gjettet jeg stort sett rett på hvem de forskjellige landene gav de høyeste poengene til ut fra geografi. Det har nesten blitt østeuropa GP, og det er tydelig at naboskap teller minst like mye som musikkken i dette latterlige konseptet. Nåja: Italia på 2.plass, Sverige på 3.plass, Danmark på 6.plass er ikke så veldig østeuropeisk. I tillegg har Norge og Tyskland vunnet de to siste årene, var bare et spørsmål om tid før et land fra Øst-europa fikk tittelen tilbake Azerbajdsjan er da vel ikke i Øst Europa? Det er vel i Kaukasus. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Det er gamle sovjet så vidt jeg vet, og da er det øst-europa in min bok. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Azerbaijan, Frankrike, UK, Irland, Sverige Bra tippet. Azerbadjan var jo skralt. Men Sverige var grusomt. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 [Azerbajdsjan er da vel ikke i Øst Europa? Det er vel i Kaukasus. Man kommer ikke stort lenger øst enn Azerbadjan i Europa. Man vet snart ikke hvor europa slutter. Mulig det bare er meg, men jeg ville ha foretrukket t MGP med de gode gamle europeiske demokratiene. 1 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 [Azerbajdsjan er da vel ikke i Øst Europa? Det er vel i Kaukasus. Man kommer ikke stort lenger øst enn Azerbadjan i Europa. Man vet snart ikke hvor europa slutter. Mulig det bare er meg, men jeg ville ha foretrukket t MGP med de gode gamle europeiske demokratiene. Enig. Syntes det var ille at Israel var med tidligere (politikk........... doh!), men nå er det jo helt tragisk! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Åpenbart at det ikke gikk veien for Norge i år. Hva slags type musikk vil dere ha med fra vår side neste år? Tenker på sjanger, kultur, osv. vel, det var mange gode med i MGP-finalen. Skandale at Mimi Blix røk, mens Stella vant. Så var det vel en 3-4 kandidater jeg gjerne hadde sett representere Norge i ESC... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Tenkte på The Blacksheeps da. Var mye bedre den. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Åpenbart at det ikke gikk veien for Norge i år. Hva slags type musikk vil dere ha med fra vår side neste år? Tenker på sjanger, kultur, osv. Jeg tror vi neste år får japanske eller indisk/pakistanske rytmer. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Åpenbart at det ikke gikk veien for Norge i år. Hva slags type musikk vil dere ha med fra vår side neste år? Tenker på sjanger, kultur, osv. Vi får satse på noe kølsvart metall, det er jo en del av den norske folkesjela i motsetning til Haba Haba. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Må bare nevne at Stella kom på 17.plass av 19 deltagere i semifinalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå