Latias Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Eurovision Song Contest 2011 vil være den 56. utgaven av konkurransen. Den vil bli avholdt i Tyskland, fordi tyske Lena Meyer-Landrut vant konkurransen i Norge. Første semifinale blir avholdt 17. mai, den andre 19. mai og finalen skal etter planen gå 21. mai 2011. Dette vil være den tredje gangen Tyskland arrangerer ESC, og den første gangen siden gjenforeningen. Tyskland er det første landet av "de fire store" som har vunnet konkurransen helt siden introduksjonen av den regelen i 2000. Regelen går ut på at de fire største landene (Tyskland, Frankrike, Storbritannia og Spania) er direkte kvalifisert til finalen, i tillegg til den regjerende mesteren. Siden Tyskland er både regjerende mester og blant de fire store, er det ennå usikkerhet rundt om et femte land får delta automatisk i finalen. Hvor blir konkurransen holdt? Konkurransen blir avholdt i Tyskland, men byen er ikke bestemt enda. Følgende åtte byer har foreløpig meldt sin interesse: Hamburg Hanover Berlin Gelsenkirchen Düsseldorf Cologne Frankfurt München Hvilke land vil delta? Følgende land har bekreftet sin deltakelse i ESC 2011: Azerbajdsjan Belgia Danmark Estland Finland Hellas Kypros Malta Nederland Romania Spania Sverige Tyrkia Tyskland (vertsnasjon) Ukraina Mulig debutanter: Liechtenstein - De har lyst til å delta, men må søke om EBU medlemskap innen sommeren 2010. Hvilken by burde arrangere? Hvem burde gå videre for Norge, hva slags sang? Diskuter! Endret 1. juni 2010 av Latias Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Håper på Berlin, fin by. Og neste år håper jeg Norge har lært, og ikke sender enda en ballade. Neste år er nødt til å bli et up-tempo år, etter dette balladeåret. Hvem som synger derimot er likegyldig for meg, det kan godt være en kjent en (noen ordentlige, ikke Linni Meister, Kristian Valen eller noe lignende ), men det kan være også en totalt random fyr som ingen har hørt om eller sett tidligere. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Enig, ingen flere ballader. Vi må ha originalitet. Se på Tyrkia i år, eller Rybak i fjor. Dette er typiske ting som skiller seg ut, ergo er det lettere å stemme på dem. Håper ESC på hjemmebane har inspirert flere folk til å synge, noe som vil være en fordel for oss neste år. Heldigvis ble det satt opp en "ledig" dato denne gangen, slik at vi slipper flere måneder med krig mellom CL-finalen og ESC. Lenke til kommentar
MarkKnopfler Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg har en liste over bra artister: 1: Turboneger 2. TNT 3: Morten Abel 4: Gitarkameratene 5: Åge Aleksandersen 6: Øystein Sunde 7: DumDum Boys :-D Også hadde det vært fint viss Danmark hadde stilt med enda et bra band som heter Volbeat ;-D Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvem håper dere vinner den norske finalen? Selv håper jeg på Susperia ^^ Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Har ikke fulgt så godt med. Hvem er i finalen? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Finalen til nå (gjenstår 2 runder til): Helene Bøksle - Vardlokk Åste & Rikke - Not That Easy (Ah-Åh-Ah-Åh) Hanne Sørvåg - You're Like A Melody Babel Fish - Depend On Me Endret 26. januar 2011 av Chef Samebror Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Foreløpig er det Helene Bøksle - Vardlokk Åste & Rikke - Not That Easy (Ah-Åh-Ah-Åh) Babel Fish - You can depend on me Hanne Sørvaag - You're like a melody Jeg håper også på Susperia. Jeg må si jeg foretrakk Keep of Kalessin i fjor, men Susperia duger også. Ingen av de andre finalistene er særlig interessante, selv om Helene Bøksle - Vardlokk er en god nummer to. Endret 26. januar 2011 av Christiαn Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Selv tror jeg det vil stå mellom 3 til slutt: Helene Bøksle: For de typisk norske Susperia: For de som stemmer anderledes Mimi Blix: For de som liker partymusikk/ungdom Endret 26. januar 2011 av Chef Samebror Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Så lenge det ikke er noen ballader så burde det fungere greit i den internasjonale finalen. Skal mye til for å være dårligere enn Didrik fra i fjor. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Likte Susperialåta jeg! Svarte til mine forventninger Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Susperia-låta var ikke så gærn i forhold til de andre. Men det er jo typisk at nordmennene feiger ut i den norske finalen og heller stemmer på noen med roligere musikk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) MGP har jo bare blitt en "Second Chance" konkurranse for tidligere Idol-deltakere og reality-TV D-kjendiser og metalband som vil ha mere PR..er jo knapt ordentlige musikere igjen lengre. Det er blitt en SMS-stemmevaganza for fjortiser akkurat som de andre "talent"-reality programmene på TV, og dermed cashcow for NRK. Susperia slenger seg bare på bølgen som Lordi og Keep og Kalessin gjorde før dem, er ikke særlig "kult" lengre å ha et metalband i finalerundene, de vinner aldri uansett. Likevel følger jeg nok et øye med på finalerundene. Endret 26. januar 2011 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Keep of Kalessin gjorde det faktisk ganske bra i fjor da, 3. plass om jeg ikke husker helt feil. Uheldigvis så stemte alle bestemødrene på Didrik og alle fjortisjentene stemte på A1, og så var det ikke flere KoK-fans enn det var bestemødre og fjortisjenter. Men i år håper jeg at Susperia har en sjanse. Selv om jeg egentlig tror at Helene Bøksle kommer til å vinne pga det urnorske, så har de egentlig en god sjanse siden det ikke er så mange andre sterke konkurrenter med i år. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Selv om jeg egentlig tror at Helene Bøksle kommer til å vinne pga det urnorske Håper ikke det. Blir så ufattelig provosert når sangene i den internasjonale finalen ikke er på engelsk, tviler på at jeg er den eneste som synes det. Ingen kommer til å stemme på en norsk operasynger (eller hva hun nå kaller seg) i den internasjonale finalen, i hvert fall ikke når ingen forstår sangen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Har da vært helt vanlig med norske tekster i finalene tidligere år. De har en oversatt tekst som de synger ett eller to vers av i finalen uansett. La det Swinge var jo norsk. Kjetil Stokkan, Secret Garden, alle Jahn Teigen sangene (selv om han aldri vant), osv osv osv. Er vel mere tradisjonsrikt å sende norske sanger enn engelske. Det blir aldri de teite eurotrance-sangene til tidligere reality-kjendiser som kommer til finalene uansett om de synger på engelsk. Musikken er for dårlig. Østblokk-landene synger helle aldri på engelsk. Det er jo mye snakk om at ESC egentlig bare er blitt en politisk greie for østblokk-land, folk i de forskjellige landene stemmer på naboene sine eller så blir det jo faen meg borgerkrig der nede. Jeg har ganske store forventninger til den internasjonale finalen hvert år, gleder meg til en kveld med stygge kostymer og latterlige sceneopptredener..men det blir alltid til at jeg sitter mest ved PC'n og knoter og kikker halvveis på TV'n likevel. Har vært litt slapt de siste årene. Har ikke hatt en skikkelig godlatter siden DJ BOBO og Vampires are Alive. Endret 26. januar 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) På den tida tror jeg at sangene måtte være på ett av de offisielle språkene i det landet som den representerte. Men det var ikke så lenge sida (2006 eller 2007) at en sang som ikke var på engelsk vant. Den var på serbisk eller noe, men klarte allikevel å vinne. Så umulig er det ikke, bare sangen er god nok. Endret 26. januar 2011 av Christiαn Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Og på fjerde har vi.....FFFFFFFUUUUUUUUUUUUU!!!!ONE! Er det mulig!? Hvordan i all verden kan man bomme så grovt på 1-tasten? I en kavalkade av middelmådighet kommer ikke Susperia lenger en fjerde? Regjeringen bestemte for to minutter siden i et hastemøte at de som ikke kan stemme skikkelig i MGP ikke er i stand til å ha mobil. Disse vil bli fratatt telefonen sin i løpet av neste uke. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Stella skilte seg ut og BlackSheeps sang helt sykt bra, så er ikke ufortjent at de gikk til finalen. Får håpe at Susperia møter noen drittsanger i duell neste Lørdag, da går de lett videre! Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Mye møl i siste sjansen, men sikkert også noen som burde gått rett til Spektrum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå