Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2010


Anbefalte innlegg

post-205457-1277057426,5993_thumb.jpg

Pent. Jeg bodde i Halden for noen år siden. Og jeg kan se huset jeg bodde i på bildet ditt, bodde Herregårdsveien, rett ved Rød Herregård. Festningen er skikkelig morsom å ta bilder av, spesielt når det begynner å mørkne pga flomlysene, jeg kunne stå i vinduet å ta bilder. Du vet det sikkert fra før, men jeg nevner det allikevel, om du drar til gravstedet på Rød Herregård så har du noen små bergknauser i retning mot jernbanelinja, derfra får du et "rett på" perspektiv til festningen. Blir skikkelig stilige bilder da syns jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

post-205457-1277057426,5993_thumb.jpg

Pent. Jeg bodde i Halden for noen år siden. Og jeg kan se huset jeg bodde i på bildet ditt, bodde Herregårdsveien, rett ved Rød Herregård. Festningen er skikkelig morsom å ta bilder av, spesielt når det begynner å mørkne pga flomlysene, jeg kunne stå i vinduet å ta bilder. Du vet det sikkert fra før, men jeg nevner det allikevel, om du drar til gravstedet på Rød Herregård så har du noen små bergknauser i retning mot jernbanelinja, derfra får du et "rett på" perspektiv til festningen. Blir skikkelig stilige bilder da syns jeg.

Ojojoj! Bor selv rett ved Rød Herregård. Vet ikke om du har fått med deg det ennå, men for ett par-3 år siden, bytta de ut flomlysa på festningen med noen mye svakere enn de som var før. Dermed blir det vanskeligere å få skikkelige bilder fra steder som er så langt unna som Rød Herregård.

Lenke til kommentar

Jeg bodde der fra januar 2007 2006 til mars 2008, 2007 tror de alt hadde dempet det lyset da. Syns jeg husker at det var snakk om det, men er jo ikke sikker selvfølgelig. De hadde også ryddet skog på nedsiden av festningsmurene mener jeg å huske jeg ble fortalt. Skulle gjerne sett det før de endringene.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Ble inspirert av alle de flotte makrobildene i junifest-trådene...

 

4721063073_6f0c37e9a1_b.jpg

 

4721715570_12775670aa_b.jpg

 

Djevelsk vanskelig å få godt fokus på kombinasjonen av overivrige insekter og sterk vind! :hrm:

 

Tatt med Canon 100mm f/2.8 makro, begge med blits mer eller mindre av kamera.

Endret av Slettet+789234
Lenke til kommentar

Dårlig resultat ved avfotografering av negativer. Å legge negativene oppå softboksen og belyse med studioblits funket dårlig, fordi jeg fikk med teksturen i softboksen. Her har jeg holdt negativ rullen opp mot vinduet for å se hvordan det funket. Ikke særlig bra, så det skal bli bra å få kjøpt meg en scanner som takler 120 film.

post-100104-1277147875,0007_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er Guds rettferdige straff mot analogselvplagere. :)

 

TGB: Pent! Hva legger du i "lang lukkertid" her?

Takker, ikke _så_ lang lukkertid; 1/40 sekund håndholdt (VR naturligvis). Pushet stakkars D3'en opp i ISO800 også for å få med litt av miljøet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...