Gå til innhold

Instalert ny windows, får ikke sletta gamle windows mappa++

Anbefalte innlegg

Eg fant ut at den bærbare laptopen eg kjøpte brukt ikke hadde lovli win 7 da det kom opp mld om det hindagen at det måtte aktiveres osv..

hadde win vista cdkey så eg la in det.

hadde endel dill dall liggende på den hardisken eg hadde windows 7 på som eg ikke ønsket og miste så istedefor og bruke mange timer på og flytte det over til D stasjonen (har 2 hardisker) så åpna eg maskina under og bytta om på hardiskene slik at det som var D: ble da hovedstasjonen så starta eg maskina på nytt og instalerte win vista på den tomme hardisken.

Men vil jo ikke ha alt som er i den andre hardisken nå som fks windows mappa og programfiler osv.. men da eg skal slette det komme det bare at eg trenger tilatelse blabla...

Eg er eneste brukeren og er administrator.

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du installerer ny windows (samme om windows-versjonen er den samme eller ikke) så regnes ikke administrator (ny) som administrator (forrige installasjon).

Derfor får du feilmelding. Løsninga er å ta eierskapet på filene og mappene du ønsker å slette.

Lenke til kommentar

Ok takk, men forsto meg ikke så mye på dette, fekk det vertfall ikke til.

Men om eg flytter filene eg ønsker og beholde over til C: igjen (noe eg helst håpet og ungå da det tar mange timer) så kan eg bare høgreklikke og ta formater på D: disken sant? eller vil ikke det heller virke?

Lenke til kommentar

Nei, det vil antagelig ikke gå hvis du har installert Windows på ny disk mens den gamle disken er koblet til. Det er en klassisk feil. Sjekk Diskbehandling for status.

Tviler på at den flyttinga av disker du beskriver hadde noe for seg. Det er ikke noen 'hovedstasjon' som Windows må ligge på.

Lenke til kommentar

Hei. Hvis jeg har forstått det riktig, så har du installert en Windows Vista versjon, og at den gamle Windows mappa til Windows 7 fortsatt ligger der? Den heter vel noe slik som WINDOWS.old eller noe sånt. Hvis du skal slette den så gjør du det så enkelt som at du booter maskina med en LiveCD. F. eks Parted Magic LiveCD. Så mounter du partisjonen som Windows ligger på og sletter den gamle WINDOWS mappa som du ikke skal ha. Så restarter du PC`en. Problemet skal nå være løst.

Om jeg har forstått deg riktig da.

Lenke til kommentar

jeg løste dette problemet med å flytte den over til en eksterne harddisk uten problem ca 30 GB.

men jeg ser når du skal fjerne den kommer den også opp i diskopprydding i c:\ du må prøve deg fram.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...