Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykisk syk - miste studierett ved UiO?

Gjest PsykStudent

Anbefalte innlegg

Gjest PsykStudent

Jeg startet på et studieprogram på UiO forrige høst, men har vært til og fra det iste året. Har ikke fått tatt noen eksamen verken høsten 2009 eller våren 2010. Søkte nettopp om permisjon for høsten 2009/våren 2010, men så at fristen for å søke var 1. februar.

Skal starte opp igjen nå i august. Men siden jeg søkte etter fristen er jeg redd jeg vil miste retten til studieprogrammet mitt, og at jeg derfor ikke vil få starte på nytt igjen med de emnene jeg egentlig hadde høsten 2009. Har fått legeattest fra psykolog for både høsten 2009 og våren 2010, men er redd det ikke vil hjelpe. Noen som kan si hva slags praksis Universitetet i Oslo har for slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du bør vel gjerne kontakte fakultetet, evt instituttet du studerer ved og forhøre om deg hva som er vanlig når noen blir syke i studietiden.

Du hadde muligens ikke trengt å søke permisjon, hvis du har vært syk er psykologerklæring tilstrekkelig. Den fungerer vanligvis på lik linje med sykemelding.

Kanskje du skal forsøke å omgjøre permisjonen til sykemelding. Du stiller nok sterkere i forhold til lånekassen, dersom du har vært syk enn om du har hatt permisjon.

Mvh

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...