simentp Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei Har da fått Tysk i muntlig eksamen (10. Klasse) og har fått oppgaven: Reise til en tyskspråkelig by. Jeg har da valgt Berlin og funnet ut at jeg skal være der i 3 dager. Spørsmålet er bare hva jeg skal gjøre der? Har satt opp en Power Point, så har funnet ut ca 3-4 aktiviteter hver dag og snakke litt om hver aktivitet osv.. Det jeg har til nå er: Museum Fotball kamp Kunsthaus Tacheles KaDeWe Kreuzberg Brandenburger Tor Noe mer dere har og tilføye? Trenger ca 6 tips til.. Blir glade hvis dere kan prøve og lage en liten notis om hva det egentlig er ikke bare *Randombydel* sånn jeg har litt clue hva som er der //Simen Lenke til kommentar
xaco Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Reichtag bygningen er også en fin atraksjon, i alle fall når du allerede er ved Brandenburger Tor så er det jo en kort gåtur. Utsikten fra kuppelen er faktsik ganske pent. Checkpoint Charlie er jo også en idé. Vis du vil litt utenfor byen også er jo Sachenhausen ganske nærme. Dyrehagen i berlin(ligger like ved kaiser wilhelm gedächtniskirche og Kurfürstendamm(gaten KaDeVe ligger i)). Endret 1. juni 2010 av xaco Lenke til kommentar
simentp Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Tusen hjertlig takk for tipsene, brukte Checkpoint Charlie, Reichtag bygningen og Sachenhausen Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Holocaustmonumentet ligger også ganske nært Brandenburger Tor, det kan jo være noe. Tror det ligger et par ting langs Unter den Linden som turister er glad i å besøke også (selve gaten er jo også i seg selv en slags attraksjon Fernsehturm (altså TV-tårnet) på Aleksanderplatz er også kjekt å besøke. Håper ikke forslagene mine kommer altfor sent. Endret 1. juni 2010 av Henrik B Lenke til kommentar
simentp Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Takk for tipset skal se nærmere på det holocosmonumentet. Er nesten ferdig og skrive nå, mangler bare og lære de 3 sidene utenatt nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå