Gå til innhold

Oppgradere = CPU+HK eller GFX kort?

Anbefalte innlegg

ærlig talt, hvor mye tror du jeg får for en boks med en XP1800, 256+128SD-RAM, og et hovedkort med "alt" integrert"+ evt en harddisk på 40GB og en CD rom på 24X?

Hvis det kun er CPU,HK,Ram,Harddisk og CD-rom så kanskje 1000kr?

Om du kan legge til en gammel 17" CRT, tastatur, mus, CPU-kjøler, og kabinett kan det godt være snakk om 2000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, tastatur og mus og kjøler (enten en silent twin eller en Silent viking)...og kanskje en 14'' CRT skjerm som ikke egentlig duger til no ;)

hey, det var jo en tanke! kan prøve!

men da må jeg kjøpe nytt kabinett, og da går nesten vinninga opp i spinninga...pokker jaja, får prøve da uansett...

btw... jeg må nok skuffe deg

bestillte nettop dette fra MPX...

1x NF7 rev 2.0

2x Twinmos pc3200 512MB m/winbond

1x Athlon XP2500+ boxed

1x Seagate Barracuda V SATA disk ;)

måtte sløyfe den ekstra bartonen til fordel for disk, regner med du forstår, hehe ;)

så skal jeg kjøpe følgende fra Microplex;

1x Thermalright SLK900

1x 92mm Papst 3412NGM (28Db)

og en eller annen form for viftestyring til denne vifta...noen ideer? jeg så litt på: RH5W25 - Rheostat, 25 ohm/5W, 0.44A m/kontakter...

btw, har 340W PSU, regner med det holder...

og, bør jeg ha noe mer kjøling enn en 80mm papst vifte forran harddisken? regner med det holder?

Lenke til kommentar

Jaja, du kan jo fortsatt vurdere å *teste* bartonen i gammel-systemet en dag. Eller vente på en eller annen fremtidig super-stepping av barton å putte inn i ny-systemet så KT3 Ultra-hovedkortet ditt en dag kan arve 2500+'en og Duron-systemet ditt kan arve 1800+'en din.

PS. Skal du selge den tregeste maskinen så kan det være lurt å droppe 14"eren. Det vil ikke øke prisen, men kun gi et dårligere inntrykk av PC'n. Selg den heller uten skjerm og si du kan hjelpe til å bestille en ny skjerm av ønsket størrelse og type (CRT/LCD) om kjøperen vil.

Harddisken vil sikkert gå finfint med en papst-vifte. Hvis du er heldig med kabinettet og har lufteinntak i nærheten av harddisken og brukbart med fri luft rundt selve disken så gjør det neppe noe om du dropper vifta helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...