Gå til innhold

Erfaring med Logitech Z-5500?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg nytt anlegg. Og da tenker jeg på Logitech Z-5500. Noen som har erfaring med det og anbefales det? Har da tenkt å bruke det hovedsaklig til musikk og filmer. Jeg har tenkt å koble til anlegget til pc'n min, og da lurer jeg på hvilke kabler som trengs for å koble til pc'n, er de kablene med, eller må jeg kjøpe de selv?

Lurer også på om noen vet hvor lange kablene til høytalerne som skal være bak er?

Setter stor pris på svar ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Velkommen til forumet! :)

Det finnes mange lignende tråder her inne. Bare bruk den fantastiske søkefunksjonen som vi er velsignet med, så dukker de opp skal du se. ;)

Mang en gang er Z-5500 blitt vurdert som noe av det beste du får til prisen. Om høyttalerkablene ikke er lange nok har du muligheten til å kjøpe nye på feks. Biltema. Hvis du skal koble anlegget til PC-en ville jeg gjort dette med en såkalt optisk kabel. Da sikrer du deg ekte surroundlyd fra filmer du måtte se på DVD, Blu-ray, etc. som har et surround-lydspor.

Lenke til kommentar

Jeg HAR anlegget, og jeg er fornøyd med det :)

Det spiller mer enn høyt nok for meg, men jeg merker at forsterkeren kanskje er litt for svak til å drive bassen skikkelig. Sett i forhold til Z-2300 så syntes jeg bassen høres bedre ut der enn på Z-5500, men det blir vel pirk.

Det følger med 3 sammensveisede minijackkabler, som funker greit å bruke fra pcen. Men optisk er nok å foretrekke.

Lenke til kommentar

Hadde anlegget for et år siden, og må si at du får veldig mye anlegg for den prisen! Fin diskant og bass som rister det meste :) man kan spille veldig høyt med det uten at lyden blir dårlig :)

bare ikke sett på noe bassboost fra pcen og spill høyt, det tålte de visst ikke... :roll:

Lenke til kommentar

Hadde anlegget for et år siden, og må si at du får veldig mye anlegg for den prisen! Fin diskant og bass som rister det meste :) man kan spille veldig høyt med det uten at lyden blir dårlig :)

bare ikke sett på noe bassboost fra pcen og spill høyt, det tålte de visst ikke... :roll:

hva skjedde? :!:

Og jeg tviler på at diskanten får huset til å riste :tease:

Lenke til kommentar

Det finnes mange lignende tråder her inne. Bare bruk den fantastiske søkefunksjonen som vi er velsignet med, så dukker de opp skal du se. ;)

Mang en gang er Z-5500 blitt vurdert som noe av det beste du får til prisen. Om høyttalerkablene ikke er lange nok har du muligheten til å kjøpe nye på feks. Biltema. Hvis du skal koble anlegget til PC-en ville jeg gjort dette med en såkalt optisk kabel. Da sikrer du deg ekte surroundlyd fra filmer du måtte se på DVD, Blu-ray, etc. som har et surround-lydspor.

Bare lurer, har z-5500 optisk ingang ?

Bare glem det, fant ut av det, veldig bra at de legger til optisk til pc anlegg

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Bare lurer, har z-5500 optisk ingang ?

Det har det ja. Hvis du er ute etter et bra anlegg til en billig pris er ikke dette overhodet noe å tenke på, dette er noe av det beste du kan kjøpe til den prisen, jeg har vært fornøyd med dette i all tid, samme har alle kompisene mine, og samme har så og si alle på internett! Det kan ikke anbefales nok, dette er bare å kjøpe.

Lenke til kommentar

Har hørt at dette bare er et anlegg for deg som vil ha høy dundrebass likt Cerwin vega. Skal kjøpe anlegg selv om ikke alt for lang tid og det blir aldri i verden kjøpt pc anlegg. Ville heller ha gått for en god forsterker og et par stativhøyttalere. Har ikke sett et eneste pc anlegg der de har lagt vekt på god lydkvalitet og ikke bare størst mulig bass og noen småe dårlige diskant høyttalere.

Lenke til kommentar

Det har det ja. Hvis du er ute etter et bra anlegg til en billig pris er ikke dette overhodet noe å tenke på, dette er noe av det beste du kan kjøpe til den prisen, jeg har vært fornøyd med dette i all tid, samme har alle kompisene mine, og samme har så og si alle på internett! Det kan ikke anbefales nok, dette er bare å kjøpe.

Takk, det var akkurat dette jeg ville høre :D

Endret av Fixy
Lenke til kommentar

Synes jeg har hørt at kontroll greia på disse blir for varm og skrur seg av, Skjedde faktisk sist jeg var testet anlegg, så kom det en ekspeditør og begynte å anbefale litt av hvert, så skrudde han litt opp og etter et par minuter med prating slo lyden seg av og det kom masse tull på lcd skjermen.

Lenke til kommentar

Hvordan spilles inn? Er vel bare å starte å bruke det.

Må tenke litt på bass osv, kan liksom ikke bare "starte å bruke det". Har da hørt fra en kompis at man MÅ/BØR starte med å spille på ganske rolig volum, og la det spille gjennom mange forskjellige typer sanger, rock/jazz/pop etc.

Lenke til kommentar

Har hørt at dette bare er et anlegg for deg som vil ha høy dundrebass likt Cerwin vega. Skal kjøpe anlegg selv om ikke alt for lang tid og det blir aldri i verden kjøpt pc anlegg. Ville heller ha gått for en god forsterker og et par stativhøyttalere. Har ikke sett et eneste pc anlegg der de har lagt vekt på god lydkvalitet og ikke bare størst mulig bass og noen småe dårlige diskant høyttalere.

Hva gjør jeg hvis jeg vil ha et 5.1 anlegg med vekt på lyfkvalitet og grei bass da? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...