Gå til innhold

Skal fornye garderoben - budsjett 10 000,-. Hjelp en uvitende stakkar :).


Anbefalte innlegg

Nå som ferie og skattepengene dukker opp etterhvert har jeg funnet ut at det er på tide med en real fornying av garderoben min. Jeg liker å kle meg "Pent", men har en håpløs garderobe opp mot dette, jeg -hater- nemlig å bruke penger på klær, og har handlet veldig lite klær siste årene.

 

Jeg ønsker ikke nødvendigvis en ny stil eller lignende, men jeg vil ha basisklær som enhver velkledd herre "bør ha i skapet". I dag er jeg en type som går i jeans, tskjorter, enkle ensfargede bomullsgensere osv. Relativt kjedelig rett og slett.

 

Viktig for meg:

- Value for money framfor eksklusive merker.

- Klærne må ha god kvalitet, ikke feks bli ødelagt i sømmen i armhulen etter kort tid.

- Jeg er rimelig "nybegynner", så ikke ta helt av, gi meg no basice tips her.

- Jeg har en lederstilling på min arbeidsplass, og trenger ofte å kle meg "smart"/"smart casual" på seminarer, kurs o.l. Dette er jeg ikke i nærheten av å få til i dag, så her jeg føler det bør oppgraderes :).

- Jeg veier dessverre ca 10 kilo for mye til å passe smal-rundt-livet-type klær, så dette må være klær som passer både nå og om jeg skulle få det for meg at jeg bør veie mindre :p

- Jeg har litt lyst til å holde meg unna Dressmann.

 

Hva jeg har tenkt å handle (i prioritert rekkefølge):

- En helt ny dress. Vil bli brukt i julebord, høytider osv, men også på møter i jobbsammenheng. Hvilken farge bør den være? Evt andre ting?

- En jakke. Ikke fan av store frakker o.l, men en enkel pen jakke som kan gå til skjorter, fine stilrene gensere osv. Må kunne brukes stort sett året rundt, om mulig.

- 2 par sko. 1 par robuste pensko, som skal tåle bruk, og 1 par fine vår, sommer og høst-sko som kan gå bra med det meste av klær. NB: Jeg trenger sko med god lufting (dessverre), så de må ikke være klamme. Og viktigst med kvalitet og komfort framfor design og merker.