Gå til innhold

Oppvarming før benkpresstest (phs)

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn til fysisk opptaksprøve hos politihøgskolen om få dager og lurer på hvordan jeg kan klare å yte mitt beste i benkpressøvelsen. Målet er å klare flest mulig repetisjoner, med 35kg ettersom jeg er jente. Spørsmålet mitt er hvordan jeg bør varme opp like før jeg skal løfte. Tror vi får tilgang på ergometersykler el., så planen er å få kroppen igang med noen minutter sykling. Så det er den spesifikke oppvarmingen jeg er usikker på.

Sist treningsøkt løftet jeg 5x5 med 32,5kg. Etter ca 2 min pause prøvde jeg meg på 35kg, og klarte til min store overraskelse nesten 3 repetisjoner, som er min personlige rekord..

Spørsmålet mitt nå er om jeg også på opptaksdagen bør løfte litt tungt for å virkelig sette igang muskulaturen som oppvarming, da dette gav gode resultater forrige treningsøkt. Eller om jeg bør holde meg til å løfte stanga ett par korte serier. Det er nemlig lenge siden jeg testet meg selv med 35kg sist, så det kan hende jeg kunne klart mer om jeg ikke hadde løftet så tungt like før.

Ettersom jeg ikke skal ha flere tunge styrkeøkter før opptaksprøvene så hadde det vært fint om noen her kunne delt sine erfaringer med meg! Hva som fungerer for dere!

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde kanskje kjørt

5 x tom stang

5 x 27,5 kg

Hovedpoenget er mest å "kjenne" på vekta, mer enn å "varme opp", og derfor hadde jeg holdt meg unna høye reps i og med at det også er lettere å slite seg ut da. Se i teknikktråden for benkpressfilmer. Du kan tjene mye på å ha bra spenn i ryggen, og dermed kortere løftebane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...