Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

GressKlipper problemer, motor

Anbefalte innlegg

Hei aner ikke hvor jeg skal legge innlegget mitt henne, men moped og gressklipper kan vell kanskje denne gangen være samme kategori? :p

Min gressklipper, Talon (jf1p64fjv-3) kjøpt 2008 på tools, har send den tilbake, men de ville ikke reparere den eller å kunne få pengen tilbake, pga de ikke fant noe problem.

Gressklipperen fungerer, men å starte dritten, er det verste med`n, må pumpe på choken lenge for å varme den opp.

Her er altså hovedproblemet, gressklipperen blir sløv etterhvert, og det går vel en 30 min, så sovner den, uansett høyden på gresset den dagen.

Noe annet jeg har lagt merke til, når jeg fyller kald bensin på tanken etter at motoren har gått varm, våkner den til live igjen, har kald bensin noe å si?

Har nettopp skiftet olje og bensin 95* tennplugg fin, som ny. Gressklipperen er like daff og sliten etter 30 min klipping.

Så nå vet jeg ikke hvor problemet kan være, har motoren muligens fått ett skadelig slag?

Har en gammel gressklipper også, den oppfører seg ikke slik på noen måte.

jeg setter stor pris på om noen på dette forumet kan forklare meg hva problemet kan være, eller kanskje fortelle hvordan jeg reparer gressklipperen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sjekket forgasseren og rengjort den/blåse den ren med trykkluft for å se om det hjelper.

jeg har blåst luft i forgasseren, men ikke Åpnet den, bare direkte utenifra. Har ikke funka noe særlig, så jeg må gjøre et forsøk å åpne den.

Noen andre idéer på hva det kan være?

Lenke til kommentar

selv om tennpluggen er fin, så er det ikke sikkert den virker sånn den skal! Prøv med ny plugg du;)

Høres også ut som om den kan være skjært, da den stopper når den blir varm, og går igjen med kald bensin. Bensinen er jo med å kjøler motoren.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer det dere sier, da er Motoren varm skjært, den uutholdelig og starte i går ville den aldri starte, klarte det til slutt.

når den blir varm, og går ikke lenger enn 30 minutter og da er den rimelig død, kan ikke ta gress en gang og stopper tilslutt opp.

Tennpluggen kan ikke det være denne gangen, starter, men å holde den i gang under oppstart er ett herk...

dette er virkelig synd da, jeg tror ikke reklamasjons garantien dekker, at motoren skjærer seg varm :(

hvordan kan dette ha skjedd? er fordi jeg har snudd gressklipperen på hode, velta den på siden og olje kommet i i syllynderen(masse tettpakket røyk over hele nabolaget på oppstart), vasket undersiden med vann og kanskje spisset bladet under. har jeg kanskje kjørt den for hardt en sommerdag?

Endret av ZeranZ
Lenke til kommentar

Jeg ville nok satsa en femmer på at den har blitt for varm.

Det og snu den rundt burde ikke ha noe og si da det som den får for mye av forbrenner den ganske fort bort igjen. Evnt så renner det bare ut igjen.

Det at den ryker godt ved oppstart kan være at du har dratt i snora hundre ganger så den har litt vel mye 2t olje liggende.. Vil jeg tro da. Men jeg er ingen motorekspert og skriver kun etter egen erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...