Christoffero89 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg skal en tur til stavanger senere denne mnden. skal reise halv 10 på en fredag. reiser kun med håndbagasjen. Hvor lenge før flyet går må jeg være på gardermoen? tenker at det er morgenrush på gardermoen og vet ikke hvor lange køer det kan være på sikkerhetskontrollen. noen tips? Lenke til kommentar
M-G Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Mellom 30 min og 1 time skader sikkert ikke, jeg pleier å beregne 1 time selv om det ikke alltid er like moro å vente. Sikkerhetskontroll pleier å gå forholdsvis kjapt så sant det ikke har skjedd noe spesielt. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Dem sier jo det at du alltid burde regne to timer på flyplassen. Men siden du bare har håndbagasje, så tenker jeg at halvannen time holder. Det er mye trafikk, så det er nok greit å regne såpass i tilfelle noe skulle skje. God tur! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Takk:)da regner jeg med ca 2 timer. bedre være førevar:D eller hva det heter:) Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Tviler på at det er så mange som reiser til Stavanger fredag morgen, for det går vel fly dit daglig. Tror ikke det vil være så lang kø, men det burde gå greit dersom du er der en time før avgang. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 alle som reiser på morgenen går vel gjennom samme sikkerhetskontroll for å komme inn på gate området? derfor jeg tenkte det kanskje var rush. flyet går 09.25. er jeg trygg da om jeg kommer feks 8? Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det burde nok holde med å være der åtte, ja Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hvis du er på Gardemoen rundt 08.00, burde det gå fint ja. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 supert:D takk for svar:D Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Halvannen time for et innenriksfly uten bagasje? Hvis du har økonomibillett må du være ved gate 20 minutter før avgang. Jeg ville nok kuttet bortimot en time fra planen din -- men hvis du liker å ha god tid er det jo bare å dukke opp tidlig. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 jeg kjøpte billigreise:) Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ville ikke ha tatt sjansen på det der. Bedre å være en time tidlig ute enn å stresse som bare det når det gjenstår 5 minutter. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Har selv god refaring med dette, reist en del ganger tur/retur Gardermoen - Sola... Med håndbagasje tar det skjelden/aldri mer enn en halv time fra jeg går av flytoget til jeg sitter ved gate'n. Jeg regner minst 45 minutter på flyplassen før flyavgang, dette holder så lenge det ikke er togtrøbbel... Et lite tips: gå til automatene når du kommer til Gardermoen og velg deg en plass på flyet med stor benplass, (da er det gratis) det er ofte at det er mange nødutgang-plasser som ikke er opptatt på den reisen... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 hvor finner jeg nnødutgangplassene? vet ikke hvor de er:P jeg vil ha god benplass eler vinduplass:) men jeg tenker jeg spiller det SAFE og er på gardermoen 1 time og 20 min før avgang Lenke til kommentar
Itek Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Du ser at det er utropstegn eller noe (husker ikke akkurat hvilket tegn) på oversikten over setene i flyet, ellers er det jo alltid god benplass på første rad - da kommer du også fort ut av flyet til flybuss ol... ellers er det nødut+benplass over vingene... Bare husk å putt bagasjen over hodet på deg... Hvis flyet er fullt og du kommer sent inn på flyet, kan det være at du må legge bagasjen lengre bak... Da kommer du IKKE først ut av flyet. Lenke til kommentar
ms_silje Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Jeg sier alltid at man skal ha god tid. Jobber på innsjekk & gate på Gardermoen. Har du derimot ikke baggasje, ville jeg vært på flyplassen senest én time før. Vær ved utgangen en halvtimes tid før avgang. Tar du buss/tog, heller et tidligere et enn et sent. Man vet aldri;) Som en over sier er nødutgang merket med "!", forskjellig fra fly til fly hvor de er:) Endret 1. juni 2010 av ms_silje Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 takk:) vil det holde at jeg er på gardermoen 08.07 når flyet går 09.25? og hvor lang er køene på morgen på kontrollen? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Skjønner at det fort kan gå tid hvis security-køen blir lang i morgenrushet, men det har nå stort sett vært rikelig med tid når jeg er på Gardermoen 40 min før avgang (uten bagasje, ferdig innsjekket), litt mindre på Flesland og Sola, 25 minutter på Torp. Men det kommer jo an på hvor surt man synes det er å miste fly, og hvor stor aversjon man har mot å vente. God tid er selvsagt en fordel isolert sett, men det betyr jo tilsvarende dårlig tid i andre enden -- enten det er søvn som forsvinner eller et møte som blir amputert ... Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg pleier å møte 1 time før på innenriks og 2 på utenriks.. For viss jeg ikke tar feil så stenger insjekkingen 30min før avgang på innenriks og 45 for utenriks. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er ikke så ille å miste litt søvn, det går faktisk an å ta en powernap mens man venter, evt. i flyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå