Gå til innhold

Når må jeg være på gardermoen?

Anbefalte innlegg

Jeg skal en tur til stavanger senere denne mnden. skal reise halv 10 på en fredag. reiser kun med håndbagasjen. Hvor lenge før flyet går må jeg være på gardermoen? tenker at det er morgenrush på gardermoen og vet ikke hvor lange køer det kan være på sikkerhetskontrollen.

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mellom 30 min og 1 time skader sikkert ikke, jeg pleier å beregne 1 time selv om det ikke alltid er like moro å vente. Sikkerhetskontroll pleier å gå forholdsvis kjapt så sant det ikke har skjedd noe spesielt.

Lenke til kommentar

Dem sier jo det at du alltid burde regne to timer på flyplassen.

Men siden du bare har håndbagasje, så tenker jeg at halvannen time holder. Det er mye trafikk, så det er nok greit å regne såpass i tilfelle noe skulle skje.

God tur! :)

Lenke til kommentar

Halvannen time for et innenriksfly uten bagasje? Hvis du har økonomibillett må du være ved gate 20 minutter før avgang. Jeg ville nok kuttet bortimot en time fra planen din -- men hvis du liker å ha god tid er det jo bare å dukke opp tidlig.

Lenke til kommentar

Har selv god refaring med dette, reist en del ganger tur/retur Gardermoen - Sola...

Med håndbagasje tar det skjelden/aldri mer enn en halv time fra jeg går av flytoget til jeg sitter ved gate'n.

Jeg regner minst 45 minutter på flyplassen før flyavgang, dette holder så lenge det ikke er togtrøbbel... :)

Et lite tips: gå til automatene når du kommer til Gardermoen og velg deg en plass på flyet med stor benplass, (da er det gratis) det er ofte at det er mange nødutgang-plasser som ikke er opptatt på den reisen...

Lenke til kommentar

Du ser at det er utropstegn eller noe (husker ikke akkurat hvilket tegn) på oversikten over setene i flyet, ellers er det jo alltid god benplass på første rad - da kommer du også fort ut av flyet til flybuss ol... ellers er det nødut+benplass over vingene...

Bare husk å putt bagasjen over hodet på deg... Hvis flyet er fullt og du kommer sent inn på flyet, kan det være at du må legge bagasjen lengre bak... Da kommer du IKKE først ut av flyet.

Lenke til kommentar

Jeg sier alltid at man skal ha god tid. Jobber på innsjekk & gate på Gardermoen. Har du derimot ikke baggasje, ville jeg vært på flyplassen senest én time før. Vær ved utgangen en halvtimes tid før avgang.

Tar du buss/tog, heller et tidligere et enn et sent. Man vet aldri;)

Som en over sier er nødutgang merket med "!", forskjellig fra fly til fly hvor de er:)

Endret av ms_silje
Lenke til kommentar

Skjønner at det fort kan gå tid hvis security-køen blir lang i morgenrushet, men det har nå stort sett vært rikelig med tid når jeg er på Gardermoen 40 min før avgang (uten bagasje, ferdig innsjekket), litt mindre på Flesland og Sola, 25 minutter på Torp. Men det kommer jo an på hvor surt man synes det er å miste fly, og hvor stor aversjon man har mot å vente. :)

God tid er selvsagt en fordel isolert sett, men det betyr jo tilsvarende dårlig tid i andre enden -- enten det er søvn som forsvinner eller et møte som blir amputert ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...