Gå til innhold

Strålende fornøyd med mitt nye EOS 550D!

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et Canon EOS 550d og har allerede prøvd bilder med alle ISO innstillinger, og filming i de forskjellige oppløsninger.

Kameraet tar klokkeklare bilder på høy ISO innendørs, og det er nesten som om man ikke har behov for blitz.

Jeg har for første gang testet HD filming med manuell fokus, hvor jeg selv har bestemt dybdeskarpheten, og på første forsøk, og etter og ha overført filen til pc'en jeg har i stua mot mitt HD tv må jeg bare si fy f..n. Jeg har jo filmet HD i et par år nå, men EOS'en knuser hvilket om helst dedikert HD videokamera. Litt mer jobb med fokus, men fy f..n det er verdt det.

Etter noen hundre bilder og noen minutter filming i 1080p/24 er jeg offisielt i himmelen.

en støyfri himmel.........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definer klokkeklart og høy ISO først du :D

Det ga høyt detaljnivå på ISO800, helt klart - men jeg syns fargene allerede da begynte å lide - og cromastøyen begynte å bli godt synlig. Men så er jeg nok for godt vant med fullformat - så ikke legg for mye vekt på det jeg skriver.

Video, no contest, fenomenalt bra - men IS er et absolutt must for håndholdt filming.

Lenke til kommentar

Definer klokkeklart og høy ISO først du :D

Det ga høyt detaljnivå på ISO800, helt klart - men jeg syns fargene allerede da begynte å lide - og cromastøyen begynte å bli godt synlig. Men så er jeg nok for godt vant med fullformat - så ikke legg for mye vekt på det jeg skriver.

Video, no contest, fenomenalt bra - men IS er et absolutt must for håndholdt filming.

Mitt gamle Nikon D50 ga meg klokkeklare bilder uten noen type støy opp til og med ISO 800. I de 2 årene det har gått siden det ble stjålet, har jeg hatt et Canon Powershot Sx1is, som kun har fungert på ISO 80. I går kjøpte jeg meg et EOS 550D, og forskjellen er (som ventet) så stor at jeg er så glad at jeg bare må dele det............

Men, mitt gamle Nikon D50 hadde nok, til tross for sine beskjedne 6 megapixler, et bedre dynamisk omfang. Kanskje jeg bare trenger litt tid og erfaring med nykameraet. En moderne 18 mp brikke burde matche en gammeldags 6.1 mp dx brikke, så testing og fremtidige bilder vil forhåpentlig vise hva Canon er virkelig god for.........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...