Gå til innhold

erfaring batteritid Nikon D90 / -d5000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke noen av disse kameraene, men hadde for et par å siden et Nikon D50. Det var ikke filming eller Live view på det kameraet. I 2006 dro vi på en 4 ukers Frankrike rundt tur, og jeg hadde klart å glemme laderen. Da vi kom hjem, hadde jeg tatt ca ca 1000 bilder, 20% med innebygd popup blitz.........

Og fortsatt strøm på batteriet.

Men, ikke forvent dette av moderne kameraer........

Lenke til kommentar

jeg har gitt google sparken som bestevenn for lenge siden, for google vil ikke samarbeide.. Du gav forresten ikke et svar!

Jo, han mente at du skulle google etter CIPA-tallene for D90 og D5000.

google er nå ansatt

I følge Nikon er CIPA tallene 850 vs. 510 i D90s favør.

Takker! =)

Lenke til kommentar

Ut ifra alle dine posts om Nikon D90 så ser jeg at du har lyst på et. Det er bare å løpe og kjøpe. Jeg har også Nikon D90 som det første SLR og er veldig godt fornøyd med det. Jeg er jo selvfølgelig ikke 100 % fornøyd med det. Men det ville jeg heller ikke blitt med et Canon eller noe annet heller.

Bare se å få kjøpt et kamera, så finner du ut i løpet av et års tid hva du liker og ikke liker og i hvilken leir du vil ligge i (Sony, Canon, Nikon, Olympus, osv).

Selv om du ikke bryr deg om videofunksjonen og den suger på D90, så er det alltid kjekt å ha den der en dag du skulle trenge den. Fotofunksjon på mobiltelefon suger jo balle, men se hvor mange som bruker den allikevel.

Lenke til kommentar

Ut ifra alle dine posts om Nikon D90 så ser jeg at du har lyst på et. Det er bare å løpe og kjøpe. Jeg har også Nikon D90 som det første SLR og er veldig godt fornøyd med det. Jeg er jo selvfølgelig ikke 100 % fornøyd med det. Men det ville jeg heller ikke blitt med et Canon eller noe annet heller.

Bare se å få kjøpt et kamera, så finner du ut i løpet av et års tid hva du liker og ikke liker og i hvilken leir du vil ligge i (Sony, Canon, Nikon, Olympus, osv).

Selv om du ikke bryr deg om videofunksjonen og den suger på D90, så er det alltid kjekt å ha den der en dag du skulle trenge den. Fotofunksjon på mobiltelefon suger jo balle, men se hvor mange som bruker den allikevel.

det siste var et ganske godt poeng=)

men nå har det seg sånn at jeg har kjøpt et, med sigma 18-200mm. Så hvis du har litt erfaringer og sånn om det og utstyr, så lurer jeg på; hvilket stativ, hvilken blitz og hvilken fotobag anbefaler du? (se: alle postene mine om stativ og fotobag=) )

takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...