Quick Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Edit: HP'en er bedre enn MSI'en virker det som. HP har vel slitt med en del problemer i den siste tiden. Siden det her er snakk om en maskin til 14K, kan dette da være noe utbredt problem? Leste litt i forumet jeg linket til, og det ser ut til at det er snakk om den eldre versjonen. Er 15-1100 i det hele tatt på markedet andre steder? Endret 8. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Edit: HP'en er bedre enn MSI'en virker det som. HP har vel slitt med en del problemer i den siste tiden. Siden det her er snakk om en maskin til 14K, kan dette da være noe utbredt problem? Leste litt i forumet jeg linket til, og det ser ut til at det er snakk om den eldre versjonen. Er 15-1100 i det hele tatt på markedet andre steder? er nok fåtallet som opplever problemer, ellers hadde vel hp gått konk da ingen hadde handla produktene deres:P har hatt hp laptop selv jeg, har ikke bydd på noen problemer for meg i det minste. har sett den i nettbutikker som "i bestilling" nå, så tipper den er på plass i løpet av måneden:) http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2845901;c:36159 står at de har 2 stk tiljengelig. du får sjekke det opp;) Endret 8. juni 2010 av uracoin Lenke til kommentar
Quick Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Datakjeden har den også inne - til Kr. 18 259... En annen ting - blir ikke 320GB litt lite? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Datakjeden har den også inne - til Kr. 18 259... En annen ting - blir ikke 320GB litt lite? jeg har ikke noe problem med bare 320 gig, men så har jo jeg de filmer og serier jeg ikke bruker til noe lenger, men som bare er "kjekke å ha" på ekstern hjemme da:P ja, ser ut til at de har tulla det til med prisen. er nok best å vente til den er ute skikkelig. da blir prisene mer riktige vett. kanskej du er heldig og havner på en kampanje for det jeg vet:P Lenke til kommentar
Quick Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Oppdatering... Da ser det ut til at vi som skal bytte skole neste år, skal levere inn skole-PC'ene til neste uke for en oppgradering til Windows 7 og fulle administratorrettigheter. Sier ikke "nei, takk" til en "gratis" PC, men trenger fortsatt en skikkelig maskin - kriteriene er de samme. Er det noen her som har erfaringer med HP sin Envy-serie? Blir litt skeptisk når jeg leser alt det negative om 15"-utgaven. Endret 10. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) hvis du skal få den skolelaptopen så er vel ikke kriteriene slik de har vert lengre? nå har du vel en laptop som du kan sitte med på forelesninger, og som ikke duger til spill. så da kan du jo finne deg en barskere spillemaskin med dåligere bateritid? eller vil du selge den gamle, og fortsatt gå for samme plan? Endret 11. juni 2010 av uracoin Lenke til kommentar
Quick Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Tja, det er jo kun at maskinen er egnet for skolearbeid, er solid og har grei batteritid som er tilleggskriteriene for skolebruk. Ser ikke bort i fra at den blir brukt litt til skolearbeid likevel. Er jo også kjekt med en back-upmaskin. Er ikke Envy'en ganske kraftig slik at den er godt egnet for spill osv., også? Er det noe bruktmarked for slike maskiner, da? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Tja, det er jo kun at maskinen er egnet for skolearbeid, er solid og har grei batteritid som er tilleggskriteriene for skolebruk. Ser ikke bort i fra at den blir brukt litt til skolearbeid likevel. Er jo også kjekt med en back-upmaskin. Er ikke Envy'en ganske kraftig slik at den er godt egnet for spill osv., også? Er det noe bruktmarked for slike maskiner, da? skader da ikke å slenge den ut på finn og se hva som skjer. er sikkert bra nok for noen. jada, envy vil funke bra te spill etc, men en renspikka spillepc er det jo ikke da. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Er Envy'en i samme kategori som Asus N61JA, eller er den mer rettet mot business osv.? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Er Envy'en i samme kategori som Asus N61JA, eller er den mer rettet mot business osv.? begge er vel kraftige allround multimedia pc'er som fokuserer både på grafikkytelse, temperatur, bateri, støy og vekt:) Lenke til kommentar
Zondax Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Hei Ikke meningen å stjele tråden din, men jeg trenger også en datamaskin nå ettersom om den gamle brøt sammen for et par dager siden :S Skal generelt brukes til skole / spilling (Battlefield 2,CS osv.) og kanskje litt film. Prisklassen ligger vel rundt 6000/9000 (MAKS) Så fant jeg da en Acer Aspire 7745G hos elprice.no http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer-aspire-7745g-lxpun02057&shopby=633;1# Lurer på et par ting: 1.Kommer denne til å fungere til spillene jeg nevnte? 2.Er det engelsk tastatur på den? Det ser slik ut på bildene, men jeg lurte på om dette bare er at elprice har funnet bilder på Acer sine sider, eller om det faktisk er engelsk tastatur når du bestiller den. Pleier det å være slik med nettbutikker, at det viser engelsk tastatur, men at du får norsk? 3.Siste spørsmål, Blir 17" for stort til å drasse rundt med på skole, og er 15.6" så MYE mindre? Alle vennene mine har 15.6" og de sier at det virker for dem men de skulle gjerne hatt større... har ikke plass til ekstern skjerm i tilegg så vil ha en størrelse jeg kan leve med i 3-4 år (maks) Btw, er ny så vær så snill ikke halshogg meg om jeg gjorde noe feil med å spørre her istedenfor å lage en ny tråd. EDIT: Hvis det viser seg at det er engelsk tastatur er det noen andre bærbare som er gode til prisklassen jeg nevnte? Dropper Aceren hvis det er engelsk tastatur... Endret 15. juni 2010 av Zondax Lenke til kommentar
Quick Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Null problem. Hvordan er Acer Aspire Timeline 5820 TG? Ser at den har i7 Dual Core. Radeon HD 5650 er vel heller ikke så ille? Sammenlignet med Envy'en, har denne (så vidt jeg kan se) hovedsaklig lavere oppløsning, dual- vs. quad core og litt dårligere skjermkort, men er forskjellene veldig store? Edit: Vil denne yte bedre? Endret 16. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hei Ikke meningen å stjele tråden din, men jeg trenger også en datamaskin nå ettersom om den gamle brøt sammen for et par dager siden :S Skal generelt brukes til skole / spilling (Battlefield 2,CS osv.) og kanskje litt film. Prisklassen ligger vel rundt 6000/9000 (MAKS) Så fant jeg da en Acer Aspire 7745G hos elprice.no http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer-aspire-7745g-lxpun02057&shopby=633;1# Lurer på et par ting: 1.Kommer denne til å fungere til spillene jeg nevnte? 2.Er det engelsk tastatur på den? Det ser slik ut på bildene, men jeg lurte på om dette bare er at elprice har funnet bilder på Acer sine sider, eller om det faktisk er engelsk tastatur når du bestiller den. Pleier det å være slik med nettbutikker, at det viser engelsk tastatur, men at du får norsk? 3.Siste spørsmål, Blir 17" for stort til å drasse rundt med på skole, og er 15.6" så MYE mindre? Alle vennene mine har 15.6" og de sier at det virker for dem men de skulle gjerne hatt større... har ikke plass til ekstern skjerm i tilegg så vil ha en størrelse jeg kan leve med i 3-4 år (maks) Btw, er ny så vær så snill ikke halshogg meg om jeg gjorde noe feil med å spørre her istedenfor å lage en ny tråd. EDIT: Hvis det viser seg at det er engelsk tastatur er det noen andre bærbare som er gode til prisklassen jeg nevnte? Dropper Aceren hvis det er engelsk tastatur... ifølge http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html vil denne pcen holde til battlefield osv... på medium oppløsning utrolig hva du finner med et søk på google personlig: 17" er for stort til å drasse med seg hver dag til skolen... men du må også se på vekta Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Null problem. Hvordan er Acer Aspire Timeline 5820 TG? Ser at den har i7 Dual Core. Radeon HD 5650 er vel heller ikke så ille? Sammenlignet med Envy'en, har denne (så vidt jeg kan se) hovedsaklig lavere oppløsning, dual- vs. quad core og litt dårligere skjermkort, men er forskjellene veldig store? Edit: Vil denne yte bedre? skal dere drive å spille så er det skjermkort skjermkort og skjermkort som gjelder. nvidia 330m duger nok ikke. legg radeon 5730 som et minimumskrav i den prisklassen. stemmer fortsatt like herlig på msi gx640 jeg, men er vel andre og;) Lenke til kommentar
Quick Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Da ser det foreløpig ut til at det står mellom MSI GX640 og HP Envy 15". Sistnevnte er det få forhandlere i Norge som har fått inn enda. Hvordan vil du sammenligne de to? Kan GX640 fåes med i7 Quad Core, og kommer den som widescreen? Endret 16. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
Quick Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Finner ikke helt ut forskjellen på HP Envy 15-1099eo (den dyreste) og 15-1190eo. Kan noen hjelpe? Finnes det noen sider som har "alt" av info for det nyeste innen bærbare? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Mener 1190eo har HD5830 skjermkort, mens 1099eo har det gamle HD4830 skjermkortet ihvertfall. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hvorfor er da prisen på 1190eo lavere enn 1099eo? Ser at skjermkortet som kommer med MSI GX640 ligger en del høyere på lista enn det som kommer med 1190eo, men Envy har på en annen side bedre prosessor. Edit: Rart - her har 1190eo HD 4830... Endret 17. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvorfor er da prisen på 1190eo lavere enn 1099eo? Ser at skjermkortet som kommer med MSI GX640 ligger en del høyere på lista enn det som kommer med 1190eo, men Envy har på en annen side bedre prosessor. Edit: Rart - her har 1190eo HD 4830... ja, forskjellen mellom 5830 og 5850 er nok større enn du tror. lista er ikke helt nøyaktig lengre, og 5850 slår selv gtx 285 i de fleste spill. når det kommer til prosessor så har det lite, til ingenting å si i de fleste spill så lenge den er kraftig nok, og i5 430 er vel det. en vil jo få en mer fremtidsretta maskin med en 4kjærners prosessor som i7, men i den prisklassen dere legger dere i vil å velge en i7 gå såpass mye utover de andre komponentene i maskinen at det rett og slett ikke er verdt det. sjekk ut denne som et alternativ til msi, den er jo 17" da, men tar jeg ikke helt feil er det plass til 2 harddisker:) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598619 Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Da ser det foreløpig ut til at det står mellom MSI GX640 og HP Envy 15". Sistnevnte er det få forhandlere i Norge som har fått inn enda. Hvordan vil du sammenligne de to? Kan GX640 fåes med i7 Quad Core, og kommer den som widescreen? gx640 kan man bestille fra utlandet og specce som man vil, men prisøkningen blir jo såpass stor at man likegodt kan velge en annen maskin i utgangspunktet. xoticpc.com har jo maskiner du kan specce selv. husk på at moms og drit følger her da, så ikke gå helt av skaftet over prisene:P for min del er nok en laptop uten norsk tastatur uaktuelt uansett da. at maskina ikke er widescreen(16:9) og i stedet er 16:10 ser i allefall jeg som en plus. den ekstra høyden er veldig merkbar når man skriver skoleoppgaver, browser på nettet, etc.. you name it. at du får en liten sort linje over og under når du ser film er litt care spør du meg. widescreen er fint for film, og det er hipp som happ i spill, men ellers er det litt pain in the ass, siden du får en kilometer med hvite kanter i nettlesere, og må scrolle opp og ned i det uendelige for å se hele siden:P (litt overdrivelse kanskje?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå