daihiep Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har da laget et lite sammendrag for aktuelle(?) bærbare... Ønsker tilbakemeldinger. Asus N61JA 16" HD Lenovo ThinkPad Edge 15,6" HD Sort Acer Aspire 5745G 15,6" HD LED Var veldig mange versjoner av Acer Aspire TimelineX 5820TG, så er litt usikker på hva jeg skal linke til... Hvis det var meg, og måtte velge alternativene over, hadde jeg gått for Acer Aspire 5745G 15,6" HD LED med Core i7 4 kjerner 1,6 GHz.. Ellers ville jeg ha gått for en bærbar med bedre oppløsning enn alternativene. ATIs skjermkort er litt bedre enn Nvidia sitt. Behøver du ikke 4 kjerner gå for Asus N61JA 16" HD med bedre skjermkort. Anbefaler å se etter andre bærbare med bedre oppløsning enn 1366 x 768 ( WXGA ). Anbefaling? Som over ASUS X77JA 17.3" WXGA HD+ LED Og til sist, hva vet jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det vil hverken bli strekt eller blurry nei, derimot vil det kunne bli pikselert, den oppløsningen på en så stor skjerm kan fort gi lego-effekt. Men det er hva man er vandt til, jeg syns 1920*1080 er utmerket på en 13.3". Lenke til kommentar
Quick Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Har da laget et lite sammendrag for aktuelle(?) bærbare... Ønsker tilbakemeldinger. Asus N61JA 16" HD Lenovo ThinkPad Edge 15,6" HD Sort Acer Aspire 5745G 15,6" HD LED Var veldig mange versjoner av Acer Aspire TimelineX 5820TG, så er litt usikker på hva jeg skal linke til... Hvis det var meg, og måtte velge alternativene over, hadde jeg gått for Acer Aspire 5745G 15,6" HD LED med Core i7 4 kjerner 1,6 GHz.. Ellers ville jeg ha gått for en bærbar med bedre oppløsning enn alternativene. ATIs skjermkort er litt bedre enn Nvidia sitt. Behøver du ikke 4 kjerner gå for Asus N61JA 16" HD med bedre skjermkort. Anbefaler å se etter andre bærbare med bedre oppløsning enn 1366 x 768 ( WXGA ). Anbefaling? Som over ASUS X77JA 17.3" WXGA HD+ LED Og til sist, hva vet jeg. 17,3" blir for stort... Er vel rundt 15-16" jeg er på utkikk etter. Siden du mener at Acer Aspire 5745G 15,6" HD LED har for dårlig oppløsning, hva bør jeg gå for, da? Takker for svar. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Hm... Endret 3. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Eh? Strekt og blurry? Riktignok ville en oppløsning på 1366 x 768 være litt i minste laget for en 17-tommer, men blurry blir det vel ikke. Og strekt? Næh. Ok da, kan vel si meg enig i det... En kamerat har en 20" HP med 1366x768 som er helt fin å spille og se film på, men poenget var at en 17" trenger litt bedre oppløsning for å få like skarpt bilde Og det med strekt var vel bare for å utdype setningen litt, så jeg tar det med strekt tilbake i allefall Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Eh? Strekt og blurry? Riktignok ville en oppløsning på 1366 x 768 være litt i minste laget for en 17-tommer, men blurry blir det vel ikke. Og strekt? Næh. Ok da, kan vel si meg enig i det... En kamerat har en 20" HP med 1366x768 som er helt fin å spille og se film på, men poenget var at en 17" trenger litt bedre oppløsning for å få like skarpt bilde Og det med strekt var vel bare for å utdype setningen litt, så jeg tar det med strekt tilbake i allefall Det blir fortsatt ikke blurry, i værste fall pixelert. Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Eh? Strekt og blurry? Riktignok ville en oppløsning på 1366 x 768 være litt i minste laget for en 17-tommer, men blurry blir det vel ikke. Og strekt? Næh. Ok da, kan vel si meg enig i det... En kamerat har en 20" HP med 1366x768 som er helt fin å spille og se film på, men poenget var at en 17" trenger litt bedre oppløsning for å få like skarpt bilde Og det med strekt var vel bare for å utdype setningen litt, så jeg tar det med strekt tilbake i allefall Det blir fortsatt ikke blurry, i værste fall pixelert. Ok, Pixlet da Du kan jo se på Multicoms maskiner da, da får du Full HD på 15 " for en 1000-lapp ekstra. Det er tydelig at vi menger oss med folk på forumet som er opptatt av god oppløsning Endret 3. juni 2010 av Wazza95 Lenke til kommentar
Quick Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Er det noen som har noe å anbefale til meg, da? Bør jeg vente? http://www.teknofil.no/wip4/kjoep-ultraportabel-naa/d.epl?id=44623 Endret 3. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Er det noen som har noe å anbefale til meg, da? Bør jeg vente? http://www.teknofil.no/wip4/kjoep-ultraportabel-naa/d.epl?id=44623 Vil du ha ultraportabel da? Trodde du gikk for 15-16"? Lenke til kommentar
Quick Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Ah, er de ultraportable slike mini-PC'er? Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) I og med at du selv har spurt om tilbakemelding av en toshiba på nesten 10.000,- vil jeg foreslå denne: MSI GT640-070NE Hvor fin denne er og byggekvaliteten vet jeg ikke, men "MSI announced the Core i7-powered gaming notebook PC. The 15.4-inch GT640 is powered by Intel’s Core i7 processor, Intel PM55 chipset, up to 4GB of DDR3 RAM, and NVIDIA’s 1GB GeForce GTS250M graphics card. It gets an aluminum alloy casing with brushed metal texturing." Her er en gjennomgang av pc'en. Skjerm Skjermtype 15.4" TFT Maks. oppløsning 1680 x 1050 ( WSXGA+ ) Bredskjerm Ja Prosessor / Minne Grafisk prosessor / leverandør NVIDIA GeForce GTS 250M Videominne 1 GB DDR3 SDRAM Prosessor Prosessor Intel Core i7 720QM / 1.6 GHz Max Turbo-hastighet 2.8 GHz Multi-Core-teknologi Quad-Core Endret 4. juni 2010 av daihiep Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Ah, er de ultraportable slike mini-PC'er? Ja, i allefall mindre enn det du sikter etter Det atikkelen du linket til handler om er prossessorer til små pc'er som skal kunne yte mer enn det som er vanlig i små bærbare i dag Men det bryr ikke vi oss om, eller? NOTE: Den MSI'en over har helt syyykt hardware i forhold til prisen! Tror det har vært problemer med levering av disse til Norge, men viss du finner en slik på en nettbutikk så burde du kjøpe (om du har 10000 å bruke) Du burde nok også sjekke tilbakemeldinger på kvalitet først Endret 4. juni 2010 av Wazza95 Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Ah, er de ultraportable slike mini-PC'er? Ja, i allefall mindre enn det du sikter etter Det atikkelen du linket til handler om er prossessorer til små pc'er som skal kunne yte mer enn det som er vanlig i små bærbare i dag Men det bryr ikke vi oss om, eller? NOTE: Den MSI'en over har helt syyykt hardware i forhold til prisen! Tror det har vært problemer med levering av disse til Norge, men viss du finner en slik på en nettbutikk så burde du kjøpe (om du har 10000 å bruke) Du burde nok også sjekke tilbakemeldinger på kvalitet først Amentio.no har den inne, bare følg linken over. Her er en gjennomgang av pc'en. Endret 4. juni 2010 av daihiep Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Ah, er de ultraportable slike mini-PC'er? Ja, i allefall mindre enn det du sikter etter Det atikkelen du linket til handler om er prossessorer til små pc'er som skal kunne yte mer enn det som er vanlig i små bærbare i dag Men det bryr ikke vi oss om, eller? NOTE: Den MSI'en over har helt syyykt hardware i forhold til prisen! Tror det har vært problemer med levering av disse til Norge, men viss du finner en slik på en nettbutikk så burde du kjøpe (om du har 10000 å bruke) Du burde nok også sjekke tilbakemeldinger på kvalitet først Amentio.no har den inne, bare følg linken over. Her er en gjennomgang av pc'en. Negativt fra testen: - High noise development - Display lacks luminosity - Reflective display - GeForce GTS 250M is too weak for image enhancements (AA & AF) - Low battery life - Keyboard yields obviously and has a miserable layout - Fn key's position - Disappointing sound Opp til 49dB støynivå, har et skjermkort som er omtrent på nivå med ATI HD5650/HD5730, og et tastatur som får mye negativ omtale...... Ut fra dette burde maskinen kostet maks 7500,- som er rundt der maskiner med ATI HD5650/5730 ligger. Da er http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=574472 et mye bedre alternativ på de fleste områder, bedre tastatur, MYE lavere støynivå, litt svakere CPU, tilsvarende skjermkort, men 4000,- lavere pris... Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) ... Yes, det er opp til kameraten vår å velge selv. Jeg anbefalte den ut ifra specs og mest pga. skjermoppløsning. Gjennomgangen av pc'en fant jeg nå nettopp. Har ikke lest den, det får trådstarter gjøre og vurdere selv. Den asusen er billig med rabatten! God helg. Endret 4. juni 2010 av daihiep Lenke til kommentar
Quick Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) I og med at du selv har spurt om tilbakemelding av en toshiba på nesten 10.000,- vil jeg foreslå denne: MSI GT640-070NE Hvor fin denne er og byggekvaliteten vet jeg ikke, men "MSI announced the Core i7-powered gaming notebook PC. The 15.4-inch GT640 is powered by Intel’s Core i7 processor, Intel PM55 chipset, up to 4GB of DDR3 RAM, and NVIDIA’s 1GB GeForce GTS250M graphics card. It gets an aluminum alloy casing with brushed metal texturing." Her er en gjennomgang av pc'en. Skjerm Skjermtype 15.4" TFT Maks. oppløsning 1680 x 1050 ( WSXGA+ ) Bredskjerm Ja Prosessor / Minne Grafisk prosessor / leverandør NVIDIA GeForce GTS 250M Videominne 1 GB DDR3 SDRAM Prosessor Prosessor Intel Core i7 720QM / 1.6 GHz Max Turbo-hastighet 2.8 GHz Multi-Core-teknologi Quad-Core Er det der en rendyrket gamingmaskin? Hvordan er det å bruke noe slikt til skolearbeid og tekstbehandling? Jeg er på ingen måte på utkikk etter en gaming-PC, men setter meget stor pris på en kraftig og rask maskin, da simulatoren jeg skal kjøre er ganske kravstor. Ser dere er litt uenige ang. maskinen... Andre (bedre) forslag i den prisklassen? Jeg regner med at om jeg finner noe i løpet av helga, så blir det bestilling. Ja, 10K skal vel kunne gå, om det absolutt er verdt det. Edit: Ser jeg ofte spør om nye alternativer, men det virker ikke som dere blir enige om noe... Endret 4. juni 2010 av SaihtamG Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Hei! Jeg er på utkikk etter ny laptop. Mine kriterier: Bruksområde: - Kjøring av RealFlight G5 (RC-simulator m/dummyradio): Optimal System: Dual core 2.4GHz CPU 2 GB RAM 3D accelerated video with: 256 MB dedicated video memory 3D accelerated video with: 512 MB dedicated video memory, Pixel Shader 3.0 support - Nettlesing - Webcamera - Mikrofon - Noe skolearbeid (ønsker gjerne Word) - +++ Prisantydning: - Kr. 8000-9000 Skjerm: - Ca. 15" - litt usikkker, noen anbefalinger? Widescreen? Jeg er som dere kanskje skjønner, ute etter en laptop til ganske "normal" bruk, men ønsker gjerne en som er kraftig og rask, samt har et pent design. Trenger ikke å ha den før rundt midten av juni, så om det er noe ekstremt bra som ventes, venter jeg gjerne. Takker for råd. skal du ha mest grafikkytelse for penga, er nok denne tingen: http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=msi+gx740&fromform=true er du ute etter en jevnt over kraftig maskin er denne nok for deg: http://www.amentio.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=397254&WebSiteMapNodeID=1000001&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Asus%20ASUS%20X77JQ%20TY004V%20-%20Core%20i7%20720QM%20- vit at nr. 1 har en grafikkløsning som overgår absolutt alt i sin prisklasse, og hvis du er optatt av å spille med høye settings så er dette det beste valget. når det kommer til skjermstørrelse så er 15,4" smærtegrensa for å bære den i laptop bagg på en god måte, men hvis du skal bære laptoppen i ryggsekk er ikke 17 - 18" noe problem edit* link nr. 1 fungerte ikke, og jeg har byttet den ut. Endret 4. juni 2010 av uracoin Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Jeg skal legge inn et innlegg snart. Fram til da kan jeg bare tipse de som anbefaler om å ta hensyn til at RealFlight G5 er et veldig lettkjørt program, samt at han ellers vil bruke maskinen til skolebruk. Altså er HD 5870 som for eksempel ble foreslått rett ovenfor, helt feil løsning. Edit: Du handler på feil tidspunkt. Ved slutten av sommerferien vil mange butikker ha studentrabatt, og jeg kan love deg at markedet skifter mye på 2-3 måneder. Produktmessig bør du se etter noe i duren av Asus U45JC. Den er splitter ny og har ikke kommet ut enda, men reflekterer greit en slags idealmaskin for ditt bruk med god nok ytelse til RealFlight, og den suverene portabiliteten som en skolebærbar bør ha. Men husk nå hva jeg sa om å vente til slutten av ferien, fordi du vil absolutt tjene grovt på det. Det er ikke meningen at du skal kunne finne den beste modellen når den tid kommer, men ta kontakt med meg via PM eller lag en ny tråd, og du skal få svar. Endret 4. juni 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Quick Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Har egen skole-PC, men kommer også til å bruke den nye noe til dette formålet. Synes 13" blir for lite, og 17" for stort. Altså, ønsker jeg 15" - til nød 16". PC'en skal være kraftig og rask, med god grafikk, men ikke utpreget gamingmaskin. Lenke til kommentar
Wazza95 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har egen skole-PC, men kommer også til å bruke den nye noe til dette formålet. Synes 13" blir for lite, og 17" for stort. Altså, ønsker jeg 15" - til nød 16". PC'en skal være kraftig og rask, med god grafikk, men ikke utpreget gamingmaskin. Gå for Asus N61ja eller den aceren du linket til. Jeg har 16" med 1366x768 og jeg vil ikke si det er noe som helst lego-effekt. Tenk deg f.eks en TV på 32" som har samme oppløsning (HD-Ready, ikke full HD) som er helt fin å se på. Vi snakker 15-16". Du vil aldri få problemer med oppløsninga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå