Gå til innhold

Ny Laptop - Maks Kr. 12 000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter ny laptop.

Mine kriterier:

Bruksområde:

- Kjøring av RealFlight G5 (RC-simulator m/dummyradio):

Optimal System:

Dual core 2.4GHz CPU

2 GB RAM

3D accelerated video with:

256 MB dedicated video memory

3D accelerated video with: 512 MB dedicated video memory, Pixel Shader 3.0 support

- Nettlesing

- Webcamera

- Mikrofon

- Noe skolearbeid (ønsker gjerne Word)

- +++

Prisantydning:

- Kr. 8000-9000

Skjerm:

- Ca. 15" - litt usikkker, noen anbefalinger? Widescreen?

Jeg er som dere kanskje skjønner, ute etter en laptop til ganske "normal" bruk, men ønsker gjerne en som er kraftig og rask, samt har et pent design. Trenger ikke å ha den før rundt midten av juni, så om det er noe ekstremt bra som ventes, venter jeg gjerne.

Takker for råd. :)

Oppdatering av kriterier - se her

Endret av SaihtamG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som denne kanskje?

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10584381;fl:0

fine med den er at du får både siste generasjons prosessor og siste generasjons grafikk. mindre varme, støy og flere features.

eller denne som fremdeles yter bra.

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10567338%3bc%3a100561%3bfl%3a0

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Noen som har andre (bedre?) alternativ å komme med?

Asus N61 eller Asus x77. Begge koster deg rundt 8500, og kommer med i5 og et av Ati's kraftigste skjemkort Radeon HD 5730. Kjører ALT på fullt (nesten) :D Har selv N61ja, og er utrolig fornøyd! N61 er 16" og x77 er 17" Utrolig god maskin til alt fra krevende spill til word-dokumenter. Tastaturet er fantastisk å skrive på :D Du får USB 3.0, som vist nok er 10x kjappere enn 2.0 til overføring av filer og stuff. Du får en lyssterk og god skjerm og 3 megapixel webcam + mic :) Løp og Kjøøp!

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Hvordan er f.eks. denne?

Sikkert bra den, men svært overpriset. Det finnes mange rimeligere maskiner med core i5-430m og ATI HD5650/5730 som er bedre skjermkort enn GT330.

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02176/acer-aspire-timelinex-5820tg f.eks

Eller allerede nevnte Asus X77JA.

Med mindre du trenger bluray mulighetene til toshibaen vel å merke.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hvordan er f.eks. denne?

Sikkert bra den, men svært overpriset. Det finnes mange rimeligere maskiner med core i5-430m og ATI HD5650/5730 som er bedre skjermkort enn GT330.

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02176/acer-aspire-timelinex-5820tg f.eks

Eller allerede nevnte Asus X77JA.

Med mindre du trenger bluray mulighetene til toshibaen vel å merke.

Hvem er å regne som "best" av den du nevner, Asus N61JA og Asus X77JA?

Jeg er selvfølgelig på jakt etter det beste i den prisklassen jeg etterspør... :)

Lenke til kommentar

Jeg er selvfølgelig på jakt etter det beste i den prisklassen jeg etterspør... :)

Tja ene er 15.6" og andre er 17".... Ellers har X77JA litt bedre CPU, men litt mindre harddisk. Utenom dette er de like.

Lenke til kommentar

Tja ene er 15.6" og andre er 17".... Ellers har X77JA litt bedre CPU, men litt mindre harddisk. Utenom dette er de like.

Ehhh... For det første er N61ja en 16", ikke en 15,6" og for det andre har de har samme i5-430M prossessor, men x77 har bedre oppløsning på skjermen 1600x900 vs N61's 1366x768, men dette er et must for at ikke 17"erens bilde hadde blitt seende strekt og blurry ut :)

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...