Deadringer Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hei. Siden i går har min nokia 5800 stort sett sluttet å vise at jeg har få litt sms. Den spiller ikke av meldingsvarselet, vibrer ikke, det kommer ikke opp noen "hei, du har fått sms, vil du lese den?"-beskjed og det vises ikke noe lite brev øverst i hjørnet. Jeg har prøvd å oppdatere programvaren til mobilen, men dette løste ingenting. Noen som vet hvordan jeg kan få løst dette problemet? Er ganske irriterende å måtte gå inn til inboxen for å sjekke om jeg har fått sms. edit: Etter at jeg satte telefonen tilbake til fabrikkinstillinger havner en "snarvei" der hvor avtaler en har skrevet inn i kalenderen pleier å være. Det står "Search: Internet and my content". Regner med at det er noe som pleier komme opp når mobilen er ny, men jeg vil ikke ha den der. Hvordan får jeg fjernet den? Endret 1. juni 2010 av BTK Nyhus Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Bør vel prøve på en hard reset. Ta sikkerhetskopi av telefonen tast *#7370# tast sikkerhetskode nå resettes telefonen til fabrikkinnstillinger når alt det er gjort, kan du prøve å sende en sms til telefonen og se om problemet er løst. legg så inn sikkerhetskopien igjen. 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hei, takk for svar. Jeg satte telefonen tilbake til fabrikkinstillinger og dette hjalp mye, men løste ikke alle problemene. Ett er igjen. Det kommer ikke noe lydvarsel når jeg mottar sms. Alt annet er løst, men lydvarselet er altså fortsatt borte. Forslag? edit: Jeg har også prøvd å sette opp instillingene jeg vil ha på en annen profil enn den jeg vanligvis bruker, for å se om dette endrer noe. Endret ingenting. edit2: edit: Etter at jeg satte telefonen tilbake til fabrikkinstillinger havner en "snarvei" der hvor avtaler en har skrevet inn i kalenderen pleier å være. Det står "Search: Internet and my content". Regner med at det er noe som pleier komme opp når mobilen er ny, men jeg vil ikke ha den der. Hvordan får jeg fjernet den? Endret 1. juni 2010 av BTK Nyhus Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er en snarvei du ikke kan fjerne. Virker egentlig som du har fått en ufulstendig installering av FW, noe har krøllet seg. Så ville prøvd å reinstallere FW, koble telefonen til pcen og velg oppdatering, da får du beskjed om at du allerede har siste FW, men du kan velge å reinstallere denne. Når du så har gjort det, tar du en ny hard reset. Dette burde løse problemene dine, om ikke bør nok telefonen inn på service. 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg skal gi det ett forsøk nå. Problemene kom før jeg oppdaterte riktignok, men det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Det fungerte. Prøver å restore telefonen nå. edit: Da jeg valgte "restore" fikk jeg denne beskjeden: "Failed to restor the following content: contacts, text messages" Noe jeg kan gjøre, eller er jeg fucked? Jeg valgte at begge disse skulle backes opp under "autobackupen", men også i hovedmenyen til ovi-suit. Programmet viser riktignok ikke at noe er lagret der lenger, så jeg aner ikke hvordan jeg får reddet det. edit2: Jeg fikk restoret kontaktene og smsene, men da var det samme "ingen meldingslyd"-problemet tilbake. Jeg prøver igjen, ser om jeg får gjort noe. edit3: Tror jeg fant grunnen til smsproblemet. Mobilen takler visst ikke så godt at det er mer enn 4000sms i innboksen. Etter å ha slengt disse inn på pcen og slettet de på mobilen fungerer alt som det skal. Endret 1. juni 2010 av BTK Nyhus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå