torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hei! jeg har i et tidligere emne spurt om hjelp til å sett opp et oppsett for meg som jeg skulle prøve å bygge (første gang). Jeg står igjen med tre ulike sett hvor av det er mange likheter i allefall på de to som er bruker oppsatt. Det er også et ferdig oppsett fra komplett som var det jeg hadde sett for meg i utgangspunktet. Problemet er at jeg ikke vet hvilket jeg skal velge og det jeg vektlegger kraftigst er: Enkelhet: skal være ganske enkelt å sette opp siden Det er første gang. Penger/ kraft forhold: jeg skal gjøre det klart at det ikke er den absolutt kraftigst pc-en jeg er ute etter men den som gir mest kraft for pengene. At delene passer sammen: siden alle pakkene er satt opp av kjeder/ vidrekommene brukere tviler jeg på at det er noen av settene av deler som ikke passer sammen, men jeg klarer ikke å sjekke alt det så om noen har peiling hadde det vært fint med et lite " det passer sammen" eller noe sånnt. Merk!: kun det ene oppsettet er med skjerm og CPU kjøler. Oppsett 1: dette er ferdigpakken fra komplett - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 Oppsett 2: En liste satt opp i amentio- Oppsett 3: Er et oppsett som jeg har fått over komplett - Vil gi en stor takk til alle som har vært med på gjennomføre listene Endret 1. juni 2010 av torbis93 Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Vil si at det første er best mtp kraftigest skjermkort. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Takk for tilbakemelding forresten, vet du om enkelheten å sette det opp ? Endret 1. juni 2010 av torbis93 Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Takk for tilbakemelding forresten, vet du om enkelheten å sette det opp ? Hva mener du med "enkelheten om å sette det opp?" Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hadde nr. 1 vært et ferdig bygg med Kompletts vanlige garanti, hadde det vært det beste jeg har sett til den prisen. Når det er i deler derimot, betyr det at det likestilles med alle andre bygg valgt komponent for komponent. Da er det ikke like imponerende. Ellers er det alltid lett å si at ett oppsett yter bedre enn det andre når det også koster betraktlig mer, men gir det bedre verdi for pengene? Rundt akkurat det har jeg svart deg på PM. Endret 1. juni 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Det er godt mulig at det hadde vært mer økonomisk vis det var ferdigbygd men litt av poenget var at det her skulle ha en læringsverdi fordi jeg ønsker å lære hvordan man bygger dataer tok ikke siste setninga i innlegget ditt :s alt jeg ønsker å vite er at de er gode kjøp og evt hva som er det beste kjøpet Endret 1. juni 2010 av torbis93 Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Tror det er "private message" Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Takk for tilbakemelding forresten, vet du om enkelheten å sette det opp ? Hva mener du med "enkelheten om å sette det opp?" Det jeg mener er at det har et kabinet deler som er lett å montere, har hørt at f. eks plassen i kabinetter kan gjøre det lettere/ vanskeligere å montere håper du skjønner hva jeg mener - Thorbjørn Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Du kan evt. ta en titt på dette eller dette Ååh... ja tror det er lett å bygge i ja. Jeg har ikke bygd en pc enda heller da Endret 1. juni 2010 av Matseng Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Tror det er "private message" haha takk skal du ha! jeg la ikke merke til det jeg er vell litt for uoppmerksom Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Du kan evt. ta en titt på dette eller dette Ååh... ja tror det er lett å bygge i ja. Jeg har ikke bygd en pc enda heller da okei nei men su ser jo ut til å ha komponent kunnskapen så å sette det sammen blir vell ikke noe problem for deg! Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Du kan evt. ta en titt på dette eller dette Ååh... ja tror det er lett å bygge i ja. Jeg har ikke bygd en pc enda heller da okei nei men su ser jo ut til å ha komponent kunnskapen så å sette det sammen blir vell ikke noe problem for deg! Når jeg ikke gidder å gjøre leksene mine sitter jeg som regel å leser på forum og prisguide og forskjellige tester Det er ikke så vanskeli egentli, det er bare å lese en goddel. Hva er budsjettet ditt? Bruksområde? Spill spiller du? Svar på det og jeg skal lage ett oppsett til deg. Trenger du skjerm, tastatur, mus osv.? Endret 1. juni 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er godt mulig at det hadde vært mer økonomisk vis det var ferdigbygd men litt av poenget var at det her skulle ha en læringsverdi fordi jeg ønsker å lære hvordan man bygger dataer tok ikke siste setninga i innlegget ditt :s alt jeg ønsker å vite er at de er gode kjøp og evt hva som er det beste kjøpet Jada, det var også poenget. Du får det billigere uansett når du kjøper PC i deler, jeg mener bare at om Komplett setter pakken opp for deg eller om du skraper sammen delene selv, blir det samme. Og da finnes det bedre valg, slik jeg henviste til i den private meldingen. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Det er godt mulig at det hadde vært mer økonomisk vis det var ferdigbygd men litt av poenget var at det her skulle ha en læringsverdi fordi jeg ønsker å lære hvordan man bygger dataer tok ikke siste setninga i innlegget ditt :s alt jeg ønsker å vite er at de er gode kjøp og evt hva som er det beste kjøpet Jada, det var også poenget. Du får det billigere uansett når du kjøper PC i deler, jeg mener bare at om Komplett setter pakken opp for deg eller om du skraper sammen delene selv, blir det samme. Og da finnes det bedre valg, slik jeg henviste til i den private meldingen. ja jeg tokk det nå og som sakt blir det i deler fordi jeg liker å lære ting så det er en stoor læringsverdi inne i bildet her har sett PM din nå! og har svart på den også =) Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Du kan evt. ta en titt på dette eller dette Ååh... ja tror det er lett å bygge i ja. Jeg har ikke bygd en pc enda heller da okei nei men su ser jo ut til å ha komponent kunnskapen så å sette det sammen blir vell ikke noe problem for deg! Når jeg ikke gidder å gjøre leksene mine sitter jeg som regel å leser på forum og prisguide og forskjellige tester Det er ikke så vanskeli egentli, det er bare å lese en goddel. Hva er budsjettet ditt? Bruksområde? Spill spiller du? Svar på det og jeg skal lage ett oppsett til deg. Trenger du skjerm, tastatur, mus osv.? det er veldig snilt av deg men jeg har funnet settet nå (black refinary) til agentspoon men skulle det være noe du lurte på kan du alltids kontakte meg, spessielt hvis det gjelder tv-er fordi jeg jobber som selger i expert butikk så på det feltet har jeg peilig ;P Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Du kan evt. ta en titt på dette eller dette Ååh... ja tror det er lett å bygge i ja. Jeg har ikke bygd en pc enda heller da okei nei men su ser jo ut til å ha komponent kunnskapen så å sette det sammen blir vell ikke noe problem for deg! Når jeg ikke gidder å gjøre leksene mine sitter jeg som regel å leser på forum og prisguide og forskjellige tester Det er ikke så vanskeli egentli, det er bare å lese en goddel. Hva er budsjettet ditt? Bruksområde? Spill spiller du? Svar på det og jeg skal lage ett oppsett til deg. Trenger du skjerm, tastatur, mus osv.? det er veldig snilt av deg men jeg har funnet settet nå (black refinary) til agentspoon men skulle det være noe du lurte på kan du alltids kontakte meg, spessielt hvis det gjelder tv-er fordi jeg jobber som selger i expert butikk så på det feltet har jeg peilig ;P Du skal bli veldig fornøyd med det oppsettet bare husk å legg til W7 64bit OS. Takk skal du ha... Endret 1. juni 2010 av Matseng Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 jada OS'en har jeg hatt kontroll på hele tiden du virket veldig skeptisk der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå