MrAvionics Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hei. Har levert mobil inn til service for andre gang. Problemet første gang var at høyttaleren skurret. Andre gang var det samme problemet, pluss to ting til: -Dårlig kontakt i lade-kontakten -Svakt fotolys Nå har status på telefon blitt oppdatert på nettsidene til moobi: Status Beskrivelse Registrert 24.05.2010 08:55:46 - Ulyd i telefon: Andregangservice... - Dårlig kontakt i lade-kontakt... - Svakt fotolys... M-030Problemer med lyd Dokument produsert: Følgebrev 24.05.2010 08:58:29 Vare mottatt logistikksenter 28.05.2010 12:49:12 TelefonBatteri Vare mottatt verksted 31.05.2010 10:10:58 Mottatt verksted Notat fra verksted 01.06.2010 10:11:11 Tlf byttes i ny swap. Venter på deler 01.06.2010 10:11:11 Venter på DPA - Sony Ericsson / Bytteenhet Hva menes med dette ? Har sett litt rundt på hva swap betyr i denne sammenheng, men ble ikke veldig mye klokere.. Kan noen forklare med dette ? Endret 1. juni 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 En helt ny ? Har lest litt rundt på nettet og noen gange er det fabrikkny, andreganger er det gamle telefoner som er byttet de fleste komponentene på... Er veldig forvirret Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Så et annet svar i en annen post her på forumet: Til info så har du ikke plikt til å motta noen brukt enhet, såkalt swap. Du har kjøpt en ny telefon, og har da selvfølgelig rett til en omlevering i en ny telefon. Dette har også vært fremme i FTU. Har jeg da krav på noe annet en en swap ? For det er vel en overhalt BRUKT telefon ? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Swap-enheter er som regel helt fine og ser bedre ut enn det du har levert inn. De er stort sett enten nye, eller satt sammen av komponenter som har vært brukt. Deksler pleier å være ubrukte. Ingenting å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Du har ikke rett på ny telefon enda. Forbrukerkjøpsloven §30 sier blant annet: Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. At du får en swap blir sett på som avhjelp. Hvis du får problemer med høyttaleren på swap-telefonen så har du krav på ny telefon siden forhandleren da har brukt opp sine forsøk på å rette mangelen. Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hos Moobi har du i praksis ikke rett på noe som helst... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Hos Moobi har du i praksis ikke rett på noe som helst... Hva er grunnlaget bak denne uttalelsen ? Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hos Moobi har du i praksis ikke rett på noe som helst... Hva er grunnlaget bak denne uttalelsen ? Egen erfaring, samt erfaringen til alle jeg kjenner som har hatt bruk for hjelp fra dem (det er blitt en del etter hvert). Søker du litt rundt vil du finne mange flere. Jeg nevner det fordi det kan være greit å være forberedt på. Var jeg deg ville jeg bare kjøpt en ny telefon med det samme. Min egen erfaring, om du vil vite det: kjøpte en Nokia som ikke ville formatere minnekortet. Avtalte retur, men du kan ikke bare sende den til Moobi, de må først sende deg en spesiell pose du skal pakke den i, og den måtte jeg purre på hver gang. Så kommer telefonen tilbake etter TRE MND, med samme feil. Samme prosedyre for å sende den inn igjen, denne gangen roter de også bort minnekortet, men gir meg faktisk et nytt (som "goodwill" som de kalte det). Etter lang tid og mye purring bruker de FIRE MND på å sende telefonen tilbake, med SAMME FEIL. Selv om de påstår at de har fikset det. Sender den inn en gang til, ringer, sender epost, blir generelt behandlet som dritt, får til slutt tilbud om pengene tilbake eller ny (tilsvarende) mobil. Pengene tilbake vil si 80 kr (kjøpte den med abo). Velger å få ny telefon. Når den kommer, funker ikke kameraet. Gidder naturlig nok ikke å ta opp kampen enda en gang og kaster den, kjøper ny, og bytter leverandør til en som ikke bruker Moobi. Det hører også med at de måtte få beskjed om adresseendring TRE ganger før de omsider fikk det med seg. Det er klart at Moobi på kort sikt tjener på dette, for de bruker jo ikke tid og krefter på å reparere eller erstatte utstyret. I stedet trekker de alt ut i tid så lenge at folk ikke orker mer. Søkte flere ganger hjelp hos Ucan2, som teknisk sett hadde solgt meg telefonen, men det var lite de kunne gjøre. Men de la ikke skjul på at de har MYE trøbbel med Moobis "service". Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Dette er andre gang jeg har mobilen min hos dem. Jeg er ikke missfornøyd da... Men jeg har hørt noe rart om de... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå