NinjaGaiden Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Er det flere enn meg som ønsker at de nye spillene en kjøper skal være forseglet fra fabrikanten? Var innom Gamestop forleden, og så de hadde satt ut Blur og Alpha Protocol i hyllene. Plukket med meg begge to og slengte dem ned på kassen. Fyren bak kassen gikk bak på lageret og tok ut et nytt, forseglet eksemplar av Blur, før han åpnet en skuffe bak kassen og fant frem DVD'en og manualen for Alpha Protocol. Jeg spurte han om han ikke hadde et forseglet eksemplar av Alpha Protocol, noe han sa de ikke hadde. Da bare ba jeg han om å glemme Alpha Protocol, og jeg nøyde meg med Blur. Fyren ble da fornærmet, og spurte "Hvorfor det?" Jeg svarte at jeg foretrekker at spillene jeg kjøper er "nye". Han forklarte at spillet var helt nytt. At de fikk det inn i går. Jeg svarte "Jeg hører at du sier dette" Han sa "Hva mener du med det?" Jeg sa "Jeg hører at du sier dette.. Men jeg foretrekker å se det selv.Når jeg kjøper noe, så vil jeg gjerne se at det er nytt. Om dere ikke hadde vært så forbanna kjipe at dere valgte å spare penger på å ikke benytte dere av de 'beskyttelse-boksene' med alarm i, som de fleste andre butikker bruker, så hadde vi sluppet denne problemstillingen nå." Fyren bak kassen sa ingen ting.. Jeg betalte for Blur.. Gikk opp i andre etasje på kjøpe senteret, og kjøpte "Alpha Protocol", forseglet, 100 kroner billigere. Er det andre enn meg som krever at spillene skal være nye, og forseglet? .. Hvorfor jeg ønsker at de HELT nye spillene jeg kjøper skal være forseglet, skal fyren bak kassen drite en lang bane i.. Kanskje jeg ønsker å sniffe den ny-produserte manualen.. Eller kanskje jeg ønsker å lage en tåpelig "unboxing-video" på youtube.. Eller kanskje jeg ønsker å gi det i gave til en annen, og vedkommene skal forstå at jeg kjøpte det nytt. Uansett grunnlag, så irriterer det meg grenseløst at Gamestop ofte tar av forseglingen på helt nye spill, setter dem ut i hyllen, for så å slennge i DVD'en og manualen som ligger i en skuff bak, når ukritiske kunder betaler full pris, for noe som de ansatte allerede kan ha solgt som nytt før, eller ha tatt med seg hjem for å teste det. Endret 1. juni 2010 av NinjaGaiden Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg er enig med deg. Det er noe med den følelsen av og ha noe helt nytt. Det blir ikke samme følelsen av noe som er brukt eller "kan" ha vært. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Kjøper kun spill på nettet, men de spillene jeg kjøper i butikker liker jeg å ha forseglet. Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Har jo også vært borti det med å bytte et spill uten forsegling. Nå skal jeg ikke nevne noen navn her men, jeg kjøpte et spill for min bror, og så i etterkant da jeg skulle gi det til broderen sa han at jeg hadde kjøpt feil. Jeg reiste bort igjen til butikken og ville bytte det. Da var det en annen på jobb og sa at jeg ikke kunne levere brukte spill. Jeg spurte jo da: Hva? Dette er jo ikke brukt!" Fikk til svar at forseglingen var brutt og da hadde jeg vist brukt det. Synes det er helt tåpelig altså! Men etter litt krangling så fant jeg kvitteringen under sete i bilen av alle plasser... Viste denne og fikk det andre spillet (samme pris så...) og en unnskyldning... Dette var vel litt OT men, til poenget; Jeg er helt enig med deg. Alle butikker burde ha det same oppsettet! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Siden jeg tross alt forstår problemet, kan jeg i hvert fall forklare hvorfor det er slik. Av og til får ikke butikker inn demo/promo-cover av spill, og ergo blir de nødt til å åpne forseglede spill slik at de kan sette tomme cover ut i hylla. Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Siden jeg tross alt forstår problemet, kan jeg i hvert fall forklare hvorfor det er slik. Av og til får ikke butikker inn demo/promo-cover av spill, og ergo blir de nødt til å åpne forseglede spill slik at de kan sette tomme cover ut i hylla. Dette er ingen unnskyldning.. Om dette skulle ha vært tilfelle, så burde butikken ha vært mer kreativ. De trykker opp "printede" covre for "pree-order", som de setter ut i butikken. Vil også pressisere at det bare er Gamestop som har denne prosedyren, av seriøse butikker jeg har vært inne i, i det siste. Hvis dette av en eller annen uforklarelig, merkelig grunn ikke skulle la seg gjøre.. Så får de heller bite i det sure epplet, og legge ut for de "alarm-beskyttelses boksene", som de fleste andre butikker oppererer med. Endret 1. juni 2010 av NinjaGaiden Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Vi har allerede en tråd om dette. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1232032 Kort sagt aner jeg ikke hva problemet er. Spillet funker. Kodene funker. Hva er problemet? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Jeg er helt enig. Disse butikkene opererer jo med innbytte av spill, så hvordan kan jeg vite at spillet jeg kjøper til full pris ikke er et innbyttespill som butikkpersonalet syntes så ubrukt ut. Har tidligere kjøpt et spill som nytt men så har det vært tydelig at spillet er brukt da det var brettekant på en side i manualen. Betaler jeg full pris skal jeg være garantert ny vare. Endret Endret 2. juni 2010 av rulleguru Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Har tidligere kjøpt et spill som brukt men så har det vært tydelig at spillet er brukt da det var brettekant på en side i manualen. Les den setningen om igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 liker også jomfru spillene. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Er det andre enn meg som krever at spillene skal være nye, og forseglet? .. Hvorfor jeg ønsker at de HELT nye spillene jeg kjøper skal være forseglet, skal fyren bak kassen drite en lang bane i.. Hvorfor klager du på han bak kassa? Det er lite i din gjenfortelling som tilsier at den ansatte stod til hinder for din passiv aggressive måte å annullere en handel på. Da bare ba jeg han om å glemme Alpha Protocol, og jeg nøyde meg med Blur. Fyren ble da fornærmet, og spurte "Hvorfor det?" Jeg svarte at jeg foretrekker at spillene jeg kjøper er "nye". Han forklarte at spillet var helt nytt. At de fikk det inn i går. Jeg svarte "Jeg hører at du sier dette" Han sa "Hva mener du med det?" Når det er sagt så bør naturligvis Gamestop la nye spill være forseglet. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 JA! Følelsen av å komme hjem med et spill i plastikk er og vil alltid være mye bedre enn å komme hjem med et spill som har vært åpna. Det er vel udiskutabelt. Men det er også ganske enkelt å la være å handle hos gamestop dersom de opererer på dette viset. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hmm, jeg får nesten alltid spillene mine i plastikk på gamestop her i byen. Som regel setter de bare ut 1 eksemplar eller noe som de har tatt av plasten på. Hvis de setter ut limited edition er det også plast på den. Men må si meg litt enig, er liksom så deilig å komme hjem for så å åpne plastikken, og sitte å lese manualen mens spillet instalerer seg på xboxen, mens det lukter nytt spill i hele rommet. Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Er det andre enn meg som krever at spillene skal være nye, og forseglet? .. Hvorfor jeg ønsker at de HELT nye spillene jeg kjøper skal være forseglet, skal fyren bak kassen drite en lang bane i.. Hvorfor klager du på han bak kassa? Det er lite i din gjenfortelling som tilsier at den ansatte stod til hinder for din passiv aggressive måte å annullere en handel på. Da bare ba jeg han om å glemme Alpha Protocol, og jeg nøyde meg med Blur. Fyren ble da fornærmet, og spurte "Hvorfor det?" Jeg svarte at jeg foretrekker at spillene jeg kjøper er "nye". Han forklarte at spillet var helt nytt. At de fikk det inn i går. Jeg svarte "Jeg hører at du sier dette" Han sa "Hva mener du med det?" Når det er sagt så bør naturligvis Gamestop la nye spill være forseglet. Jeg snakker om en generell setting, uavhengig av hvor en kjøper spillet, og hvem som står bak kassen. Det er et irritasjons moment at en legger ut 400-600 kr, for noe som i utgangspunktet skal være helt nytt, uten mulighet til å faktisk forsikre seg om produktet en faktisk får, er nytt, eller ei (Da butikken driver en slik kjip virksomhet, for å spare penger) Når jeg påpeker ovenfor den/de ansatte at jeg ønsker at produktet skal være forseglet fra fabrikaten, og de spør "Hvorfor ønsker du det??, med en "Men det er helt nytt.. Vi fikk det inn i går.. Stoler du ikke på meg??" innstilling (Hvorfor ønsker du egentlig at produktet du legger ut 500kr for, skal se nytt ut, da det burde holde med at jeg sier til deg at det er nytt?), så skaper dette en unødvendig problemstilling, som resulterte i et tap av salg, for dem. Det er en grunn til at jeg ikke kjøper brukte spill.. Fordi jeg vil ha det nytt.. Det er en grunn til at jeg ikke kjøper en brukt TV.. Fordet jeg vil ha det NYTT.. Om jeg går inn på Elkjøp, for å kjøpe en ny TV, så forventer jeg faktisk at jeg får en helt ny, forseglet i embalasje fra fabrikanten.. Vikingkylling: Du er vel kanskje en som hadde synest det var like greit å betale full pris om du fikk en av utstillings-TVene, uten embalasje.. Eller at selger gikk ut på lageret, og kom trillende inn med en TV, som han så plasserte inn i esken TV'en ble send i.. "Det er jo tross allt helt nytt.. De fikk dem inn i går.. TV'en funker helt fint.. .Tviler du på dem?" Endret 2. juni 2010 av NinjaGaiden Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Enig med trådstarter. Har skjedd at jeg enten har fått med feil plate, kun 1 av 2 plater, ingen manual eller ingen CD-key, så nå gidder jeg ikke mer. "LOLOL hurr durr er det så vanskelig å sjekke inni coveret før du går da?" Nei, det er ikke det, men tingen er at når du har kjøpt noe og fått det ned i en pose, så forventer du at alt er som det skal. Hvor mange sjekker datoen på brusflaska før de putter den i handlekurven for eksempel? Ikke jeg ihvertfall. Jeg sjekker melka, skinka og kjøttdeigen, men lite annet. Når jeg har betalt for spillene mine tenker jeg på hvilken vei jeg skal kjøre for å komme fortest mulig hjem eller hva jeg skal kjøpe med mens jeg likevel er på senteret, jeg tenker ikke på å sjekke om den ansatte har gjort jobben sin riktig. En annen ting er at ikke alle spill inneholder det samme, så om du sjekker at manualen og plata er der, så kan det fortsatt mangle bonuskort eller noe annet humbug produsenten liker å sende med. Om spillet er innpakket i plast er det 99% sikkert at alt er som det skal. Pleier som oftest å spørre etter spillet i kassa istedenfor å hente det tomme coveret, for da gidder ikke kasseren å gå å hente et tomt cover i hylla for å putte plata inni, og gir meg heller et spill innpakket i plast istedet (gitt at de har forseglete spill tilgjengelig, selvsagt). Min faste spillbutikk (Spaceworld) pleier alltid å gi meg et forseglet spill uansett om jeg tar et tomt cover fra hylla eller spør, så kudos til dem. Trådens tema er nettopp en av grunnene til at jeg ikke handler hos Gamestop. Ikke nok med at de plukker vekk plasten, men de sviner til coverene med helvetes prisklistremerker som er umulig å få av i tillegg (men det får bli en annen diskusjon). Om jeg går inn på Elkjøp, for å kjøpe en ny TV, så forventer jeg faktisk at jeg får en helt ny, forseglet i embalasje fra fabrikanten.. Nemlig. Var på en butikk i Sverige for ikke lenge siden og skulle ha en ny cd-spiller til en bil. Tror du ikke kvinnfolket prøvde å selge faren min utstillingsmodellen som folk har pelt på? Spurte om hun skulle gi oss demo-rabatt, men da bare flirte hun. Bad henne om å sjekke lageret om de hadde flere igjen, noe de heldigvis hadde. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Jeg kjøper ikke spill hvis de ikke er forseglet. Hvis de idiotene som eier butikken har valgt å ta ut disken fra coveret er ikke spillet helt nytt i mine øyne lenger. Det er en av grunnene til jeg aldri gidder å handle fra butikker som gamestop. Såklart tar spill i sikkerhetsbokser ekstra plass, men hvis ikke butikken gidder å invistere i det, gidder faen ikke jeg å kjøpe det heller. Spillet kan sikkert være helt nytt uannsett, men det spiller ingen rolle, det er prinsipp sak og liker at ingen har tatt å knota inni coveret noe jeg fint kan gjøre selv. Dette gjør jeg forøvrig med alt jeg kjøper, ikke faen om jeg kjøper noe som ikke er forseglet eller ser rørt ut. Endret 11. juni 2010 av MrLG Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Er veldig enig med trådstarter her. Har opplevd det samme flere ganger. Men jeg har på følesen at de bak disken synes jeg er "dum" ettersom jeg ikke vil kjøpe spillet uten plast. Og sånn synes jeg ikke folk som jobber i butikk skal få kundene til å føle seg.. Tåpelig av GameStop å åpne et spill, for så å legge det ned i en skuff. Har tilogmed opplevd å fått riper i spill-cdèn, pga han bak disken ikke hadde lagt spillet ordentlig nedi spill coveret, og sånn synes jeg er dårlig. Og i tillegg kommer han å sier at det har ligget i skuffen siden spillet kom inn. Trur mange av de som jobber på gamestop ikke forstår at folk vil ha nye spill, ingen vet, kanskje de har testet spillet som akkurat DU får i butikken. Evt lånt det med seg hjem for å prøve spillet? Spillet er IKKE nytt, når det ikke er plast på det! Dette er min mening! Synes alle her inne skal boikotte Gamestop, altså IKKE ta imot spill uten plast, og kun kjøpe spill med plast. Hvis du ikke kjøper brukespill, ved vel og merke. Da vil de kanskje ende opp med tap, og en bunke med åpna spill.. Endret 15. juni 2010 av lasse958 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Selv kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre. Hvert fall Game har mulighet for å forsegle spillet om det skal kjøpes i gave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå