magb Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei. Er som nevnt i topic på utgikk etter en liten oppgradering på cpu/hk. Sitter for tiden på en Athlon x2 4200. Er relativt opptatt av et lavt effektforbruk da maskinen står i et varmt skap og jeg er blitt allergisk mot støy. Min nåværende cpu ligger på 45-50 grader idle, vil helst ikke overstige dette. (kjører opp viftene ved load så den holder seg i under 60 grader). Hvilken cpu ville dere gått for? helst under 1000 lappen? Hvordan er forresten varmeutviklingen til hovedkort i dag i forhold til mitt snart 5 år gamle am2? Den prosessoren jeg føler er mest aktuell er egentlig i3 530. Etter hva jeg kan se ligger den på nesten samme ytelse som en Phenom 955 i spill og det til en pris av 900kr. Er det en ulempe at det er en slik integrert gpu i prosessoren? Har også vurdert i5, men strømforbruket og prisen øker uten noe særlig ekstra gaming ytelse virker det som. Er egentlig Amd tilhenger, men jeg finner ingen cpu som kan konkurrere med i3 når det gjelder ytelse/strømforbruk. Am3 er vel mer fremtidsrettet vil jeg tro? eller er de to nye 6 kjernene det siste på denne platformen også? Setter pris på innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå