Kikyet Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg er stefar til en liten kar på 11 år fra Thailand. En kjekk gutt som stort sett er høfligheten selv (tilbakemeldinger fra skolen, idrettstrenere etc). Han går per tiden i en såkalt motaksklasse for fremmedspråklige barn. Dette er en klasse han vil være i intil norsk kunnskapene er så gode at han kan klare seg i en vanlig "norsk" klasse. De andre barna i klassen hans er stort sett flyktninger fra Afghanistan, Somalia, Burma, og i det siste...Palestinere. Palestinerne er desverre svært utagerende. De kaster stein, spytter på vinduene når de går forbi utenfor klasserom), skjeller ut lærerne på arabisk,etc...altså utviser en oppførsel som er mildt sagt uakseptabel... Nå har jeg fått hvite at vår 11 åring henger mye sammen med disse palestinerne...uten foreløpig selv ha gjort noe galt. Men jeg er bekymret. Foreløpig har jeg rett og slett forbudt ham å være sammen med disse (jeg vil få vite det da storebroren hans, samt min niese går på samme skole). Men om ting skulle utarte...vil jeg vurdere om det riktige ville være om han rett og slett går på en annen skole fra høsten av... Hvor lett vil det i så fall være å skifte til en skolekrets vi ikke selv bor i? (jeg er ikke særlig erfaren som "pappa" nemlig. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg er stefar til en liten kar på 11 år fra Thailand. En kjekk gutt som stort sett er høfligheten selv (...) Men om ting skulle utarte...vil jeg vurdere om det riktige ville være om han rett og slett går på en annen skole fra høsten av... Hvor lett vil det i så fall være å skifte til en skolekrets vi ikke selv bor i? (jeg er ikke særlig erfaren som "pappa" nemlig. Hei. Jeg er går på skole selv og vet om mange som har skiftet skole. Så lenge den nye skolen ikke ligger flere timer unna heimen skal det nok gå. (har med at barn skal slippe lang skolevei lov greier) Tror kanskje dere selv må betale reisen selv. Er ikke sikker om det er det samme system rundt om i hele Norge, men det er slik her jeg bor i hvert fall. Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hei. Jeg er går på skole selv og vet om mange som har skiftet skole. Så lenge den nye skolen ikke ligger flere timer unna heimen skal det nok gå. (har med at barn skal slippe lang skolevei lov greier) Tror kanskje dere selv må betale reisen selv. Er ikke sikker om det er det samme system rundt om i hele Norge, men det er slik her jeg bor i hvert fall. Skolene her ligger i grunnen ganske tett. Vi har 3 skoler innen gangavstand :-) Problemet her er at de har samlet alle ressurser for innvandrere/flyktninger/asylsøkere på en enkelt skole, dermed oppnår de null integrering og barna samler seg i gjenger. Gutten vår blir litt utenfor da det ikke er særlig mange Thailandske barn her. Så han henger med Palestinerne...som er den verste gruppa... Endret 1. juni 2010 av Kikyet Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Trist når det blir sånn... I min kommune så er det også fritt skolevalg, så det er bare å ta en telefon til kommunen, evt. skolen og høre. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Tror det skal gå fint å få flyttet gutten din til en annen skole. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå