Gå til innhold

Hacka konto


Anbefalte innlegg

Fikk nylig en mail fra Blizzard der det sto at de mistenkte at kontoen min + battle net var hacka.

 

Jaja tenkte jeg, har ikke spillt siden i Oktober 2009 da jeg sa opp betalinga.

 

Men i dag sjekka jeg Armoury.

 

Min lvl80 Paladin var tom for gear og lvl80 DK'en hadde byttet begge spec'ene + at det var kommet noe nytt gear på den.

 

Jeg har ikke tenkt å spille wow noe mere så det er ikke så farlig, men jeg lurer på hvordan noen fant kontoinfoen da jeg ikke har spillt på lenge?

 

Sluttet å spille før battle net greia kom også så det hadde jeg ikke ordnet heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme skjedde akkurat med meg. Har ikke logget inn på WoW på ca 1,5 mnd.

 

En som spurte om jeg hadde begynt igjen...hæ sa jeg og sjekket armory. =P Alle charsene mine var nylig oppdatert. Prøvde å logge på battle.net, de hadde addet en authenticator, så kom ikke inn. Sendte inn skjemaet til blizzard for hacked accounts, fikk mail dagen etter om at de hadde resatt passord og tatt bort authenticator. Senere på dagen fikk jeg mail om jeg hadde fått tilbake items og gull de hadde klart å spore opp.

 

Skjønner ikke helt hvordan det gikk til. Sjekket PC + laptop med AVG, Spybot og Ad-Aware, fant ingenting på noen av PCene. Har ikke logget på battle.net eller WoW på en god stund, så skjønner ærlig talt ikke hvordan dette skjedde =S Har forskjellig PW på mail og battle.net og.

 

Skiftet passordet på mailen ASAP, anbefaler deg å gjøre det samme =P

De fjernet dog gametimen som var blitt addet =(

Lenke til kommentar

Tror Blizzard har et problem, lagde de ikke battle.net for å øke sikkerheten. Og likevel skjer dette.

 

Har funnet fram cd keys så skal sende en mail til blizzard så de gir meg tilbake kontoen. Selv om jeg ikke har tenkt å spille på den så liker jeg ikke at en luring bruker den.

 

Ser av armory at DK'en blir brukt til å farme lvl70 instancer. Armory viser drops så det er nok gullfarmere som har kontoen nå.

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar

Tror Blizzard har et problem, lagde de ikke battle.net for å øke sikkerheten. Og likevel skjer dette.

 

Etter at du har merget kontoen, så er den sikker.

Blizzard har sagt mange ganger at man bør/må merge kontoen.

 

Hva med Futtbucker som har sagt i denne tråden at det samme har skjedd med han, og han har en merga konto?

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er ikke sikkert før du kjøper en sånn liten "bank-brikke" fra blizzard sine sider.

Den koster 50 sphenn og da er dette ink. frakt.

Hvis du er lei av å bruke tid på å restore account er dette den eneste veien å gå for å være 100% sikker!

 

Min ble også hacket, og jeg gikk aldri inn på noen som helst form av blizzard mail med mindre de ble sendt fra "safe-sender" listen min fra blizzards hovedside.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert før du kjøper en sånn liten "bank-brikke" fra blizzard sine sider.

Den koster 50 sphenn og da er dette ink. frakt.

Hvis du er lei av å bruke tid på å restore account er dette den eneste veien å gå for å være 100% sikker!

 

Min ble også hacket, og jeg gikk aldri inn på noen som helst form av blizzard mail med mindre de ble sendt fra "safe-sender" listen min fra blizzards hovedside.

 

Vel, jeg slår dere alle! Merga kontoen, adda authenticator og ble hacka med auth. på battle.net kontoen...

 

Værste er at blizzard trua med å stenge kontoen min om jeg ble hacka igjen.

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V)' date='26. juni 2010 - 14:50' timestamp='1277556628' post='15860220']

Værste er at blizzard trua med å stenge kontoen min om jeg ble hacka igjen.

 

Er ikke noe galt med det. Du aksepterte avtalen som sa at du skal holde kontoen din for deg selv før du begynte å spille. Klarer du ikke det kan de kaste deg ut som de selv vil.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Stort sett har blizzard forståelse for hacking, nå som det er så sinnsykt utbredt. Og at de stenger kontoen din er tvilsomt om du har en kurrant forklaring å komme med.

Om blizzard klarer å spore opp evt. IP adresser til kina skjønner jo at man enten er naiv eller ett offer. (95% av tilfellene er det jo brukeren som har drete seg loddrett ut), men jeg vet om tilfeller der ingen har gjort NOE misstenklig å alikevel fått hacket konto.

 

For så å komme på forum å få kjeft av bedrevitere om at de må drite i og trykke på e-mail linker.

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V)' date='26. juni 2010 - 14:50' timestamp='1277556628' post='15860220']

Værste er at blizzard trua med å stenge kontoen min om jeg ble hacka igjen.

 

Er ikke noe galt med det. Du aksepterte avtalen som sa at du skal holde kontoen din for deg selv før du begynte å spille. Klarer du ikke det kan de kaste deg ut som de selv vil.

 

Vel, hadde skjønt dem om jeg hadde trykka på "free lvl 80z here and goldz! just zign up with acccount name and password!", ikke hatt brannmur og delte kontoen min med 5 kompiser, men saken her er sånn at jeg har gjort alt blizzard ber meg om å gjøre for å sikre kontoen. Til og med betalt for en authenticator! Hva mer ønsker dem at jeg skal gjøre? Derfor synes jeg det er litt frekt av dem å true med å stenge kontoen.

Lenke til kommentar

Samme her, fikk fikk mail 27ende om at de hadde bannet meg for 3 timer og resatt passordet. Pga jeg hadde vært involvert i scamming/advertising og mistenkelig aktivet med trading etc. Syns dette var ganske imponerende siden jeg ikke har spilt WoW siden Februar/Mars en gang.

Skulle tro hackerene var litt kjappere enn det eventuelt ^^

 

Aner ikke hvordan de kan ha fått tak i informasjonen heller, visst det ikke lå i det samme greiene som den linken med de 44mil passordene.

 

Jaja, fikk igjen for å ikke ha fått fingen ut og kanselert abonnementet mitt før, men tenkte jeg skulle ta Naxx før jeg ga meg, men fåkke tid til alt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...