Gå til innhold

Førsteinntrykk: Starcraft II (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ISDN var da nærmest konge! Husker farfars 9600 bits modem og oppringning til BBS'er... (og nå lurer alle på under 20 sikkert på hva en BBS var :D)

Da kan vi snakke latency :wee:

200ms er for øvrig 0,2 sekund.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Dessuten er under 200 ms helt akseptabelt i et spill som SC2.

Har du prøvd?

Multiplayer er vel ikke så forskjellig fra Warcraft III? Med mindre du tenker macro for å overdrive mordet, så var ikke 2 sec delay noe mer enn en irritasjon?

Er vel ganske likt sånn sett ja, enig der.

Ser ingen grunn til at Makro skal være noe problem i forhold til etterslep. Det er den konstante flyttingen av få eller flere enheter foran motstanderen sin hær jeg snakker om, i og utenfor direkte kamp.

Samt hvordan AI'en til enhetene oppfører seg i nær kontakt med fiender og snipeing av enkelt enheter.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Er ikke imponert over grafikken eller animasjonene.

Empire/Napoleon Total War er best der.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Fordi...?

Synes de gjør jobben sin utmerket jeg, ikke for cartoony, ikke for detaljert slik at større slagsmål ender opp i evig fps drop og animasjonene har et veldig bra flyt.

Er det bare jeg som synes grafikken er Warcraft III?

Kjører fint online med massive slag uten lagg om man har gamer entusiast pcer.

SC II er uten Lan funksjon så Total War feks kan ha Lan parties uten bekymringer og veldig lav latency i forhold til massiv online party latency SC II vil ha.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Er dette et rent online spill, eller finnes det en single-player campaign lignende sak i Starcraft? Har aldri spilt SC1, så jeg har null peiling på denne serien :)

How long is each of the campaigns?

StarCraft II's terran campaign will consist of approximately 26 to 30 missions, and each expansion set will include a similar number of missions. This means that the complete StarCraft II Trilogy will include as many as 90 single-player missions. This allows us to create a truly epic story experience with a great variety of unique missions and gameplay types.

For å utdype nærmere: StarCraft 1 hadde en kampanje på ca 30 brett, om jeg ikke husker feil. Den startet med Terran, fortsatte med Zerg og ble avsluttet med Protoss. Vi kunne velge hvilken rase vi ville spille som helt fra starten, men det gav ikke mening om vi ikke kjente historien. I "StarCraft 2: Wings of Liberty" (dette spillet) vil vi kun få spille som Terran i singleplayer. (men alle tre i multiplayer). Deretter kommer "StarCraft 2: Heart pf the swarm" en stund senere og fortsetter kampanjen, men nå spiller vi zerg. Til sist avsluttes kampanjen i StarCraft 2: Legacy of the void", som vil være fokusert på protoss. Teknisk sett kan de to siste regnes som expansions, men de vil begge være frittstående. Om du ikke er interessert i kampanjen trenger du bare å kjøpe ett av dem, men det vil være likegyldig hvilken du kjøper. Den eneste forskjellen er at du vil få nye ting til alle tre raser i de to siste, og du kan kun spille mot folk som har de samme spillene som deg. Har du f.eks kun "Wings of Liberty" kan du ikke spille mot folk som har "Heart of the swarm" og/eller "Legacy of the void" installert. Vi så det samme i f.eks Diablo 2, der vi kunne spille mot folk som har Diablo 2 og folk som har Diablo 2 og Diablo 2: Lord of Destruction installert, avhengig av hva vi har installert selv.

Kilde: http://eu.starcraft2.com/faq.xml

Edit: Ser de to siste er offisielt regnet som expansions, så det er nok mulig de ikke blir frittstående likevel. Beklager, fikk ikke med meg at de hadde endret det.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg spiller i grunn StarCraft mest for singleplayerkampanjen(e), så finjustering av balanse og battle.net-kvaler plager meg ikke nevneverdig.

Må si meg enig i at Kampanjene er veldig kule i SC 1 singleplayer. Blir den enste grunnen til at jeg kjøper SCII spillet da jeg egentlig er mer tillhenger av Lan spill.

Online multiplayer med ukjente personer er veldig mye hjernedød spilling alikavel. Privat Lan er litt mer sosial spilling.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Må si meg enig i at Kampanjene er veldig kule i SC 1 singleplayer. Blir den enste grunnen til at jeg kjøper SCII spillet da jeg egentlig er mer tillhenger av Lan spill.

Online multiplayer med ukjente personer er veldig mye hjernedød spilling alikavel. Privat Lan er litt mer sosial spilling.

Hvilket privat Lan har ikke internett nå for tiden?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde StarCraft 1 online én gang. Fyren lovet å holde tilbake og gi meg en sjanse, men jeg overlevde kanskje i fem minutter. Det fristet ikke til gjentagelse.

I sc2 blir du plassert i ligaer som kanskje passer ditt nivå, da vil det bli myere jevnere lag.

Lenke til kommentar

I teorien blir det konge. I praksis får vi vente og se...

Om du ikke er helt inkompetent så tar det deg ikke mange games for å ta nivået i Bronze. Om du i tillegg er villig til å ofre noen minutter på og lese litt strat så er det hvertfall ikke noe problem.

Jeg har tro på at dette kan favne både casual og hardcore massen.

Lenke til kommentar

Jeg spiller i grunn StarCraft mest for singleplayerkampanjen(e), så finjustering av balanse og battle.net-kvaler plager meg ikke nevneverdig.

Personlig er jeg ikkes å glad for trikset de drar med singleplayer heller, at man ikke kan spille alle rasene.

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...