Gå til innhold

HTC Desire død etter 4 dager

Anbefalte innlegg

Kjøpte min HTC Desire for under 2 uker siden, nærmere bestemt den 21. Mai. Etter 4 dager sluttet telefonen å fungere. Dvs den ville ikke skru seg på. Leverte den så til butikken der jeg hadde kjøpt den slik at de kunne se over den og evt sende den inn til HTC.

Dagen etterpå fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme å hente telefonen igjen da den nå fungerte. Det viste seg at personen som hadde testet den bare hadde skrudd den på og den fungerte som den skulle. Det skal sies at telefonen da hadde ligget uten batteri et par dager.

Dette var på Fredag og samme kveld så sluttet telefonen igjen og fungere, altså den var helt død. Eneste som skjedde var at det blinket vekselvis rødt og grønt i ledsa på fremsiden når man prøvde å skru den på. Igår leverte jeg den inn til butikken der jeg kjøpte den og de skal nå sende den inn til HTC for service.

Det jeg lurer på er om HTC bør erklære den DOA i og med at jeg bare hadde telefonen i 4 dager før den sluttet å fungere? Er forsåvidt ikke intressert i å få den samme telefonen igjen som kanskje støter på de samme, eller andre problemer senere. Har jeg som forbruker/kunde noen rettigheter som skulle tilsi at jeg bør få en ny Desire og ikke den samme telefonen som HTC har reparert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerkjøpsloven §30 sier at selger kan få to avhjelpsforsøk for samme mangel. Så jeg håper virkelig at du fikk papirer på den første innleveringen din. Hvis ikke du har fått det så gå til selger og forlang at du får skriftlig bevis på at de har hatt apparatet inne og funnet det ok. Noe usikker på hvordan "ingen feil funnet" fungerer i forhold til avhjelp. Hvis du får igjen samme apparat, og samme symptomer oppstår igjen, så står du mye sterkere om du har papirarbeidet i orden.

DOA er en avtale mellom produsent og forhandler og ikke mellom produsent og sluttbruker. DOA er ikke en lovmessig rettighet vi forbrukere har krav på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...