Gå til innhold

Hva vil det si å...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å?

Bruke RÅ manndig muskelkraft for å PRESSE CPU'en ned i "stikkontakta" ?

Hva er det da komplett mener når de skriver:

Ved AMD prosessorer er det viktig å sjekke kjernen på prosessoren før den installeres, for det gis ikke garanti på AMD prosessorer hvor kjernen er skadet.

Sier de at hvis CPUen kommer med Posten BA i 1000 knas, så er det tough luck? "Sjekke kjernen"? _Se_ på den, bare?

Lenke til kommentar

kjernen er den lille blanke firkanta som er på midten oppå prosessoren..

Det er denne som har kontakt med kjøleribba.

Når du mottar prosessor må du se til at denne er HELT gjevn i kantene og at det ikke har gått noen skår av den, da denne lett kan "knuses"

Lenke til kommentar

...det er derfir det er bra å bruke en kjøle ribbe som bruker de fire skrue hålene igjennom hoved kortet, selv om det er stress førstegangen, siden man må skru ut hoved kortet. Jeg syntes det er verdt det. Jeg fikk min kjøler fra 3DFxCool en Alpha Pal 8045 gratis. og jeg har bare godt å si om den kjøleren.

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Bruker Swiftech sin MC462, som også bruker de 4 hullene rundt socketen. Eneste man må passe på med en så tung kjøler, er at man bør bruke shims (tynn metallplate som ligger mellom CPU og kjøler) for å beskytte CPU-kjernen fra å bli knust. I slike tilfeller holder ikke de "filtputene" som sitter i hvert hjørne av CPUen.

Nå skyr jeg den vanlige festefjæren som pesten, da de er vanskelige å løsne. En av de beste medtodene for å løsne denne er å bruke et flatt skrujern. Denne metoden blir da også en av de farligste da man risikerer å glippe med skrujernet og lage stygge riper på hovedkortet som igjen kan forårsake uopprettelige skader på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...