fossxplorer Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei, jeg har byttet toppen etter at ventilløftere ble ødelagt mens jeg kjørte. Gjelder en Passat 1999 TDI, 110hp, AFN. Kjøpte brukt topp som var kompressjonstestet med verdier 34.0, 35.2, 34.2, 35.0 og ikke planslipt før montering. Registerreima ble også byttet og VAG-COM viser verdier på +- 47 og bytter mellom "Timing within spec" and "Timing slightly advanced". Men nå merker jeg følgende når jeg kjører: 1. jeg må gi mer gass for å få power 2. på langkjøring viser kjørecomputer 6.5L/100Km, imotsetning til 5.5L før toppbyttet. 3. Bunndraget som er typisk for TDI motorer har forsvunnet, kun litt tegn til det. Før kunne jeg kjøre i kø ved å sette i 1.gear og ta foten vekk fra pedalen og bilen rullet. Nå går det ikke like greit. 4. Før på høy gear med lav fart merket jeg diesel dreiemomentet, men ikke nå lenger. Er det mulig å fixe opp dette? Takk på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg ville ha postet denne på wvaudiclub også, så får du sikkert flere svar http://forum.vwaudi-club.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå