Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tapt power etter topp bytte


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har byttet toppen etter at ventilløftere ble ødelagt mens jeg kjørte.

Gjelder en Passat 1999 TDI, 110hp, AFN.

Kjøpte brukt topp som var kompressjonstestet med verdier 34.0, 35.2, 34.2, 35.0 og ikke planslipt før montering.

Registerreima ble også byttet og VAG-COM viser verdier på +- 47 og bytter mellom "Timing within spec" and "Timing slightly advanced".

 

Men nå merker jeg følgende når jeg kjører:

1. jeg må gi mer gass for å få power

2. på langkjøring viser kjørecomputer 6.5L/100Km, imotsetning til 5.5L før toppbyttet.

3. Bunndraget som er typisk for TDI motorer har forsvunnet, kun litt tegn til det. Før kunne jeg kjøre i kø ved å sette i 1.gear og ta foten vekk fra pedalen og bilen rullet. Nå går det ikke like greit.

4. Før på høy gear med lav fart merket jeg diesel dreiemomentet, men ikke nå lenger.

 

Er det mulig å fixe opp dette?

 

Takk på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...