Gå til innhold

Hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Er litt ikke så flink på hardware, så bare rett på meg hvis jeg skriver noe galt. Skal ha ny pc..

Denne er satt sammen på komplett.no med pcbyggeren, den skal brukes til spilling, se film og sånt. Hva tror dere om denne greia her:

Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower m/360 W

Hovedkort: EDIT3: Asus P4C800 Deluxe S478/800 Mhz I875P

CPU: EDIT: Intel Pentium 4 2.6 GHz PC800 512 KB Northwood

Minne: Corsair DDR-DIMM 512 MB

Harddisk: Western Digital Caviar 120 GB IDE 7200 RPM SE 8 MB cache

CD-rom: NEC DVD-spiller 16x/48x

CD-brenner: Sony cd-brenner IDE 52x/24x/52x

Grafikkort: EDIT: Radeon 9700 Atlantis 128mb AGP, DVI-I, TV-ut

Lydkort: Creative SoundBlaster Live! 5.1 PCI

Skjerm: Hansol 17" CRT

Hvis dere har noen forslag til endringer her, så må det ikke overskride 15.000, for det er PC-budsjettet mitt... Denne greia koster nå 14891,- inkl. mva.

Hva tror dere om mitt 3. hk valg? Det forrige var Abit IC7!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet du har valgt er visstnok bra til dasspapir...

Hva slags minnehastighet er det? (Oppført som 2100 2700 3200 ol)

De har en bra 19'' skjerm til 2000kr hos psdata?, er ikke sikker. Den er anbefalt "spilleren" av hw.no. Den er ikke større enn en 17''...

EDIT:

Sorry er litt trøtt... Les litt rundt på andre tråder.. Der finner du mange gode oppsett. Jeg foreslår et Radeon9800PRO... Og minimun pc 3200minne. Twinmos er bra. Med Winbond.

Folk sier det er nais!

God natt....

Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke? Hammer kan du desverre ikke bruke da dette er en AMD cpu og bruker en annen socket..men den nye intelen kan du bruke..

det vil si at jeg ikke vet om jeg kan... Er disse som du anbefaler å bytte til dyrere? kan ikke gå høyere enn det den er på nå..

Lenke til kommentar
ja, men kan nok ikke..  

forresten, kan jeg bruke de nye prosessorene som kommer snart, Hammer og den Intel saken på et 875 kort?

Og ja, er det overklokkingsmuligheter "my coming precious"?

Neida :-?

Utdyp deg litt, hva er det du svarer nei på?

Lenke til kommentar
Abit IC-7 er faktick ca 200kr billigere :)

Det kunne du sagt med en gang, men, æhh må nok bytte allikavel, har sett litt på forumet og selvfølgelig var det det hk'et som jg har valgt som mange plages med, så bytting av hk er veldig aktuelt.

Lenke til kommentar
ja, men kan nok ikke..  

forresten, kan jeg bruke de nye prosessorene som kommer snart, Hammer og den Intel saken på et 875 kort?

Og ja, er det overklokkingsmuligheter "my coming precious"?

Neida :-?

Utdyp deg litt, hva er det du svarer nei på?

Ja gjerne :p Hammer og 875P ?? :roll: Where is the sense?? Please aswer. :smile:

Lenke til kommentar

Beklager jeg så feil på oppsettet ditt trodde du hadde satt op en p4 2,6 533, men ser nå at det er en 800 mhz prosessor og da har du et glimrende system, men som sagt tidligere kjøp heller 2 256 brikker istedenfor en 512 da kortet kjører med dual ram.

Tips det kortet du har valgt er billigere hos psdata, ellers ville jeg vurdert abit sitt, og så har du jo 865 kortene som yter omtrent det samme og er en god del billigere.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...