Eirik2 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei Jeg har hatt et Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5 i 1,5 år, og det har hatt en subtil feil som gjorde at maskinen låste seg ved skifte mellom "3D" og 2D, særlig i MS Flight simulator (MSFS). Har kontrollert dette med Rivatuner, men nå vil jeg ha nytt skjermkort med bedre prestasjon (og uten feil). Jeg vil gjerne ha NVidia, siden disse i hvert fall etter det jeg har hørt skal være bedre for MSFS. Jeg har ikke tenkt på noen toppmodell, men ønsker noe som er betydelig bedre enn det jeg har nå. Får jeg en betydelig bedring med XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA, eller må jeg høyere opp i pris? Er litt rusten på specs om dagen, hadde bedre kontroll før.... Mvh Eirik Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg er ikke sikker, men er det et sted du får gode svar på den slags, er det her: http://www.simforums.com/forums/forum_topics.asp?FID=29 Bruker NickN har stålpeil, selv om han kan virke litt snål. Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Sant, jeg hadde jo helt glemt den muligheten. Stikker innom der. Takk for påminnelsen! Frykter imidlertid at jeg blir anbefalt kort i 3XXX-kroner-klassen, siden det vel hittil ikke har vært laget noe kort som takler MSFS+addons med full guffe på alt. Mvh Eirik Lenke til kommentar
magb Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hadde hørt litt på forumet Isbilen linket til. Sånn generelt så har ikke Gts 250 noe høyere ytelse enn 4870, vet ikke om det er annerledes i flightsim. Det jeg har hørt er at Cpu er mye viktigere enn Gpu i Ms flightsim. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 De fleste noenlunde ordentlige kort i dag kjører FS meget brukbart, men som det nevnes i den store tweaketråden er det ikke slik at alt på fullt nødvendigvis er best heller: http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=29041 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) GTS250 = GTX9800+, så du vil nok ikke få noe særlig bedre ytelse. I ditt tilfelle ville jeg gått for HD5850, eller GTX470 hvis du har råd (finn ett som er på tilbud). Da først kommer du til å merke betydelig forskjell Men som de skriver over her så bruker MSFS like mye CPU som GPU. En kompis av meg som spiller mye MSFS kjøpte seg et HD5770, kan høre med ham hva han syns! Endret 1. juni 2010 av DuraN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå