Johnny™ Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Bruker: Johnny™ Utfordring: Farger og lys Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Alt tilgjengelig (Olympus E-420,+div) Tilleggsutfordring: Produsere minst 1 bilde som er bra nok til å skrives ut og henges opp. Jeg kommer nok til å ta en del bilder på vei til og fra jobb. Jeg vurderte en stund å ha Suburbia som tema, men endte til slutt opp på noe litt mer åpent. Mulig det kommer jpg rett fra kamera enkelte dager. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 01 Juni - irritert liten tass 50mm f3.5 1/400 iso100 Gjorde et forsøk på macro i dag. Føler enda at det er maur som kryper oppover beina mine. Note to self - ikke stå midt i maurtua neste gang. Tror kanskje jeg må vurdere et 1:1 macroobjektiv etterhvert. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Artig bilde. Sikkert ikke like artig å stå midt i tua. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Den kan henges på veggen Du fikk til en fin bakgrunn. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg er vanligvis ikke noe glad i maur-makro (samme gjelder biller, edderkopper og de fleste insekter), men dette likte jeg veldig godt. Tror det må være noe med komposisjonen, og ikke minst bakgrunnen som gjør det. Grattis med god start! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Tror ikke dette kommer til å gå igjennom sensuren hjemme. Kan ikke se for meg hvor jeg skulle henge opp en maur. Jeg må nok komme opp med et mer stuevennlig motiv enn dette. Takk for hyggelige kommentarer! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Stilig bilde, morsom å se. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Takk pybalto 02. juni - Hot 14-54@54 iso400 1/160 f4 Anbefaler ingen å spise tørket habanero i den tro at det er paprika. Det er bare kjipt og vondt veldig vondt Fint besøk i sentrum i dag, og sånt krever politi med våpen. Ikke så få heller, børsen var beleiret av ordensmakten i alle former. Morsykler, hester, sivile, PST and so on. Hadde ikke tid til å vente på de kongelige, så det ble et bilde av en tøffing med håndvåpen. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Maurbildet ble jo skikkelig kult! Fin komposisjon. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 takk takk Helena. Gårsdagens kommer her: 03. juni - kveldssol jpg (nesten) rett fra kamera. resize i office picture manager. Exif: 50mm f2.8, iso100 KANVIGÅUTNÅSNARTVÆRSÅSNILL???!?? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Den mauren så skikkelig sinna ut, for et kroppsspråk. Antennnene fremover -- attakkkkkk... Bra tatt! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Den mauren var langt ifra så sinna som de som krøp oppover leggene mine. Sikker på at det var krigermaur... 04. juni - shiny iso100 50mm f4.5 1/500s 05. juni - Hunden iso200 50mm f2 1/60s Irriterer meg litt at bildene alltid blir hakket mørkere på nett enn de gjør i lightroom. Det må være et eller annet jeg gjør feil. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Syns det var et veldig pent hundebilde. Jeg liker hunder. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Nydelig lys i "03. juni - kveldssol" - fint fanget! Jeg liker også hundebildene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Likte detaljene i mauren - fine smådetaljer og nyanser i kroppen. Morsomt med linjene i motorblokka - hvor mange milliliter, tro? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Syns det var et veldig pent hundebilde. Jeg liker hunder. Takk, jeg liker også hunder. Nydelig lys i "03. juni - kveldssol" - fint fanget! Jeg liker også hundebildene. Takk - irriterer meg at jeg ikke fikk med hele det nederste bladet. Jeg tror jeg får skylde på utstyret Likte detaljene i mauren - fine smådetaljer og nyanser i kroppen. Morsomt med linjene i motorblokka - hvor mange milliliter, tro? Gracias, hvor mange millimeter? Tjaa, ca en håndfull +- et par tenker jeg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Gracias, hvor mange millimeter? Tjaa, ca en håndfull +- et par tenker jeg. Milliliter, eller kubikkcentimetre, om du vil.. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Gracias, hvor mange millimeter? Tjaa, ca en håndfull +- et par tenker jeg. Milliliter, eller kubikkcentimetre, om du vil.. haha, uansett - I stand by my answer; Ca en håndfull. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 06. juni - jungel 50mm f3.2 iso100 1/320s Løvetann er spennende, men kan den spises? 07. juni - nam 50mm f2 iso100 1/800s Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 08. juni - Farget lys 50mm f2 0,8s iso200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå