ok67 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Var på EU kontroll med bilen i fjor haust (Opel Vectra '99) og fekk beskjed om at bremserøra bak måtte byttast. Det blei gjort (av verkstaden) og kosta ein del kroner. I følgje rekninga så blei bremserøra bak og litt framover skifta, noko som medførte at dei måtte ned med bensintanken. Når eg la om til sommarhjul i går (betre seint enn aldri) så såg begge bremserøra bak slik ut: Kan dei verkeleg ha rusta så mykje sidan 18. november? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ting ruster veldig fort om vinteren, men på en av mine eldre biler byttet jeg for 2 år siden, (brukte den lite første vinteren), og mine ser bedre ut enn det der.. Så spørs litt på hvordan du er med vasking av bil, og om de salter ekstremt hardt der du bor.. Og rart de ikke byttet til kobberrør? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Eg fikk byttet bremserør og trommel på garanti på en 1994 modell Opel Astra i 2008. På EU kontrollen i år var samme rør og trommel såpass rustet at de ikke ble godkjent. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Syns det var veldig rart at de ikke har tectylert Hadde de puttet en dash med tectyl på hadde røret holdt i mange år. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Skal få bilen på bukk ila. dei nærmaste dagane slik at eg får undersøkt det skikkeleg. Eg betalte for 5m rør, så det bør vera mogeleg å sjå om noko er bytta eller ikkje...... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Hadde bilen på bukk i dag, og bremserøret er nok skifta, det er kun enden som er rusta (pga. den rusta nippelen). Resten av røret er for det meste brun fin kopar, med litt irr innimellom. Røra er skøyta midt under bilen med dei gamle røra, som er tektylerte........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå