Gå til innhold

Hvordan får jeg frem magemusklene?


Anbefalte innlegg

ARTIKKELEN ER FRA 2007... NAB...

 

EDIT:

Men bara för att sätta de här resultaten i lite perspektiv:

 

I översättning till enklare tal skulle väl 30 minuters "spot"-träning för t.ex. magen resultera i en extra förbränning av 0,6-2,1 milligram per 100 gram fettvävnad i det området... Det är alltså hela 0,000006-0,0000021 %!

 

Fortsett å lev i tomrommet du kommer fra...

 

Fortsett å leve i tomrommet du kommer fra ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du argumenterer ikke lengre for punktforbrenning? Hørte vi noen bli EID nå?

 

Post et slikt resultat som dette før du uttaler deg igjen om "deffing"...

Jeg har sagt det til deg før og sier det igjen: Jeg er "picture proven" og det er IKKE du...

 

694810.jpeg

 

EDIT: jeg har aldri tatt situps...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Du argumenterer ikke lengre for punktforbrenning? Hørte vi noen bli EID nå?

 

Post et slikt resultat som dette før du uttaler deg igjen om "deffing"...

Jeg har sagt det til deg før og sier det igjen: Jeg er "picture proven" og det er IKKE du...

 

694810.jpeg

 

EDIT: jeg har aldri tatt situps...

 

Så de som har de beste resultatene å vise til, har også mest autoritet inne trening? (Siden "picture proven" er så viktig for deg)

 

Da er det vel bare å gjøre som de mest rippa bodybuilderne gjør da, siden de er mer definert enn stort sett alle. :roll:

Endret av benchmeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du argumenterer ikke lengre for punktforbrenning? Hørte vi noen bli EID nå?

 

Post et slikt resultat som dette før du uttaler deg igjen om "deffing"...

Jeg har sagt det til deg før og sier det igjen: Jeg er "picture proven" og det er IKKE du...

 

694810.jpeg

 

EDIT: jeg har aldri tatt situps...

 

Så de som har de beste resultatene å vise til, har også mest autoritet inne trening? (Siden "picture proven" er så viktig for deg)

 

Da er det vel bare å gjøre som de mest rippa bodybuilderne gjør da, siden de er mer definert enn stort sett alle. :roll:

Vel, det har seg slik at all vitenskapelig forskning og resultatfremleggelse baseres på bevisførelse.

 

Men siden du åpenbart ikke har hatt faget "Vitenskapelig metode" eller noen som helst slags høyere utdannelse ut over kanskje yrkesskole skjønner jeg jo din argumenteringsføring...

Lenke til kommentar

Snakker om punkt forbrenning ja.. Haha..

 

Punktforbrenning skjer ja i veldig liten grad, så da blir det feil av meg å si at det ikke skjer. Men det er oppskyrt at du forbrenner egentlig noe særlig fett fra det området.

 

Alle mennesker har magemuskler, eneste som varer er utsende og størrelsen. Ved å belaste magen, om det er situps eller å dra tung vekt opp fra gulvet så vil magen få stimuli. Men magen har ikke noe grunn for å bli sterkere når det ikke skjer nok stimuli. Derfor kan man si at 100 situps er nytteløst, der du egentlig ikke lager stort nok press på magen. Men for en nybegynner så vil det funke ganske greit, men for en kort tid.

 

Å ta med anaroksia i tråden blir feil og det håper jeg at folk ser, der disse stakkarsene ikke har noe særlig med muskel eller fett prosent.

 

Uansett, flest av befolkningen hadde lett greid å få sixpack ved å brenne av noen-flere kilo fett. Og det er nok der nøkkelen ligger uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anbefaler at vi roer oss ned i denne tråden , om ikke noen ønsker seg en ferie sponset av moderatorteamet.

Så bør en del av dere gå over hva dere har skrevet og rette opp, dere kjenner godt til nettikette og rettningslinjene og vi tolererer rett og slett ikke personangrep.

 

 

Når det gjelder effektiv trening så er nok det beste å trene alle muskelgruppene, ønsker man gode og synlige magemuskler så må man :

 

1 : Ned i fettprosent over hele kroppen.

2 : Øke størrelsen på magemusklene.

 

Har man en god treningsplan der man trener styrke og volum , kardio (joda, den er viktig for alle) og passer på å også trene hele kroppen og ikke fokusere på kun overkropp eller feks massivt på magen så er det stor sannsynlighet for at man etter hvert vil få en synlig six pack.

Lenke til kommentar

Det stemmer.

 

Så må vi også huske på at om man får sixpack eller ei er genetisk bestemt, og slettes ikke alle kan få sixpack uansett hvor tynne eller muskuløse man er!

 

Men jeg vil tørre å påstå at alle kan få en eller annen for for synlige magemuskler. (Såfremt de ikke har blitt utsatt for ulykker, kirurgiske inngrep etc.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer.

 

Så må vi også huske på at om man får sixpack eller ei er genetisk bestemt, og slettes ikke alle kan få sixpack uansett hvor tynne eller muskuløse man er!

 

Altså det du sier er at noen personer ikke kan få større magemuskler?

Eller mener du at rent anatomisk så er det forskjell på hvordan magemusklene er utformet hos noen personer?

Hadde vært fint om du rett og slett forklarer litt bedre.

Lenke til kommentar

Situps = sixpack

Situps har INGENTING med sixpack å gjøre, når i helvete skal folk forstå det?

Situps bygger magemuskler, og forbrenner fett på magen. Det må da være den ultimate oppskriften på sixpack?

Ok, nå er det mulig jeg bryter noen forumsregeler men...

 

ER DU HELT IDIOT?

 

Du har lest flere hundre innlegg som omhandler temaet også klarer du enda å lire av deg slike dustete innlegg? Det er kun trolling og ikke noe annet...

 

For å være seriøs: For at situps skal stimulere muskulaturen til vekst må det få repetisjoner til (type 5x5 e.l.)... Det er da ikke nok motstand til at musklene reagerer på stimuli...

 

Punktforbrenning finnes ikke i norsk vokabular lengre heller. Man forbrenner SVÆRT få kalorier ved å ta situps.

Det man oppnår er utholdenhet i musklene, men om man kan stå oppreist trenger man ikke denne utholdneheten som allerede er der...

 

Sixpack oppnås ved mindre kcal inn i kroppen enn det som tas ut og ved at man trenere styrke 2-3 ganger i uka for å opprettholde muskelmasse kombinet med et korrekt kosthold...

 

Din sopp.

 

1. http://www.iform.no/forum/index.php?topic=42052.0

 

2. Jeg spesifiserte ikke hvor mange reps han skal ta, eller om det skulle brukes vekt eller ikke. Det å si at situps ikke byger muskler blir da feil.

I linken din står det jo at det er veldig lite å hente fra punktforbrenning. I praksis hjelper det ikke mye, og det er mer effektivt med generell trening. Tiden du bruker på altfor mange situps kunne du brukt på mer varierte øvelser med større effekt.

 

Siden det er så viktig for deg ...

Du holder inn magen på det andre, ser jeg ;)

Lenke til kommentar

Så noen av dere tror løsningen er å bli nok tynn, så kommer sixpacken? Det må nok trening til også!

I såfall, hvor er sixpacken på disse her, de er jo nok magre så...

 

http://search.hp.my.aolnorge.no/aol/image?query=anorexia&invocationType=imageTab

Her har de jo mistet alle musklene sine. Selvsagt må man ha muskler i magen for å ha sixpack, men poenget er at for å få frem denne sixpacken må fettprosenten ned. Det hjelper ikke å ta enda flere situps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...