Gå til innhold

Hvordan får jeg frem magemusklene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men magetreningen må gjerne til for å vedlikeholde musklaturen mens man reduserer fettprosenten.

Nope.

Abdominal muskulatur vil ikke reduseres mens man reduserer fettprosenten med. Den muskulaturen er i tillegg den muskulaturen som er den viktigste i kroppen i og med at den hjelper deg å holde deg oppreist så det er den muskulaturen som forsvinner sist.

Lenke til kommentar

Hva skal egentlig til for at jeg skal få en slik kropp, med det utgangspunktet jeg har?

Takk for innspill. Er møkk lei av å ha en pinglekropp...

Vil nå påstå at det er en ganske pinglete kropp du linker til, men det er kanskje bare meg. Generelt vil jeg påstå at trening og mat, med 2x30-45min kardio økter i uken er veien å gå :)

Lenke til kommentar

Hva skal egentlig til for at jeg skal få en slik kropp, med det utgangspunktet jeg har?

Vil nå påstå at det er en ganske pinglete kropp du linker til, men det er kanskje bare meg. Generelt vil jeg påstå at trening og mat, med 2x30-45min kardio økter i uken er veien å gå :)

Ja enig, men han (Per Ciljan Skjelbred) jeg linka til har liksom "hard og kompakt" kropp med definerte muskler og six-pack. Han er for øvrig 175 cm høy og veier 63 kg. :)

Så jeg bør fokusere på hovedsaklig kardio-trening (og magetrening?) for å få en slik kropp?

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Ja enig, men han (Per Ciljan Skjelbred) jeg linka til har liksom "hard og kompakt" kropp med definerte muskler og six-pack. Han er for øvrig 175 cm høy og veier 63 kg. :)

Så jeg bør fokusere på hovedsaklig kardio-trening (og magetrening?) for å få en slik kropp?

Ikke irriter meg mer enn nødvendig. LES hva folk skriver her, så kanskje du slipper å spørre samme spørsmål femti ganger. Svaret mitt på forrige side gir deg svarene du trenger. For å få ned fettprosenten trenger du i tillegg mer kardio/fettforbrennende trening (enten det er f.eks gerilja eller mer rolig (fettforbrennende) turer på 0.45-3 timer. Allikevel er best for deg å få opp litt muskler (styrke). Å få sixpacken til bildet på han over her, vil nok ta deg en god del måneder med både riktig kosthold og riktig trening. Les svaret mitt nå, og vær takknemlig for det jeg sier!

Lenke til kommentar

Situps = sixpack

Situps har INGENTING med sixpack å gjøre, når i helvete skal folk forstå det?

Haha, han har jo et poeng. Mange med mye flesk på magen som tar mye situps fordi de tror de blir slanka/får sixpack. Så ender de bare med å se enda mer oppblåste ut, siden magemusklene vokser uten at de har kvittet seg med noe særlig fett.

Det er også feil...

Situps vil ALDRI stimulere til vekst i abdominal muskulatur...

Lenke til kommentar

Situps = sixpack

Situps bygger magemuskler, og forbrenner fett på magen. Det må da være den ultimate oppskriften på sixpack?

Ok, nå er det mulig jeg bryter noen forumsregeler men...

ER DU HELT IDIOT?

Du har lest flere hundre innlegg som omhandler temaet også klarer du enda å lire av deg slike dustete innlegg? Det er kun trolling og ikke noe annet...

For å være seriøs: For at situps skal stimulere muskulaturen til vekst må det få repetisjoner til (type 5x5 e.l.)... Det er da ikke nok motstand til at musklene reagerer på stimuli...

Punktforbrenning finnes ikke i norsk vokabular lengre heller. Man forbrenner SVÆRT få kalorier ved å ta situps.

Det man oppnår er utholdenhet i musklene, men om man kan stå oppreist trenger man ikke denne utholdneheten som allerede er der...

Sixpack oppnås ved mindre kcal inn i kroppen enn det som tas ut og ved at man trenere styrke 2-3 ganger i uka for å opprettholde muskelmasse kombinet med et korrekt kosthold...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Situps = sixpack

Situps bygger magemuskler, og forbrenner fett på magen. Det må da være den ultimate oppskriften på sixpack?

Ok, nå er det mulig jeg bryter noen forumsregeler men...

ER DU HELT IDIOT?

Du har lest flere hundre innlegg som omhandler temaet også klarer du enda å lire av deg slike dustete innlegg? Det er kun trolling og ikke noe annet...

For å være seriøs: For at situps skal stimulere muskulaturen til vekst må det få repetisjoner til (type 5x5 e.l.)... Det er da ikke nok motstand til at musklene reagerer på stimuli...

Punktforbrenning finnes ikke i norsk vokabular lengre heller. Man forbrenner SVÆRT få kalorier ved å ta situps.

Det man oppnår er utholdenhet i musklene, men om man kan stå oppreist trenger man ikke denne utholdneheten som allerede er der...

Sixpack oppnås ved mindre kcal inn i kroppen enn det som tas ut og ved at man trenere styrke 2-3 ganger i uka for å opprettholde muskelmasse kombinet med et korrekt kosthold...

Din sopp.

1. http://www.iform.no/forum/index.php?topic=42052.0

2. Jeg spesifiserte ikke hvor mange reps han skal ta, eller om det skulle brukes vekt eller ikke. Det å si at situps ikke byger muskler blir da feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ARTIKKELEN ER FRA 2007... NAB...

EDIT:

Men bara för att sätta de här resultaten i lite perspektiv:

I översättning till enklare tal skulle väl 30 minuters "spot"-träning för t.ex. magen resultera i en extra förbränning av 0,6-2,1 milligram per 100 gram fettvävnad i det området... Det är alltså hela 0,000006-0,0000021 %!

Fortsett å lev i tomrommet du kommer fra...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...